Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 31 år, har blandingshud med tendens til å bli dehydrert , samt overprodusere talg (så jeg tror det er mye fukt jeg trenger). Samtidig vil jeg forebygge rynker også.

tenkte på en ren fuktkrem om dagen og et antirynkeserum under denne om natten. på guinot sine sider Her kan man lese mer om produktene.

ELLER bør jeg droppe hele antirynkegreia og gå for rent et av disse serumene:

Firming Serum ( For Devitalized Skin )

eller

Replenishing Comfort Gel Serum for Very Dry (men jeg har vel ikke veldig tørr hud annet enn på vinteren)

Kommer nok til å bruke Facial lotion fra MD før serum uansett, og den tar talget mitt bra :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes det er veldig tidlig å begynne med antirynkeprodukter når man er 31... fokuser heller på å gi huden nok fukt og å få den i balanse ved ikke å skifte produkter så ofte du gjør. spis eller sunt og lev sunt så blir du nok eldet med verdighet :)

Skrevet
jeg synes det er veldig tidlig å begynne med antirynkeprodukter når man er 31... fokuser heller på å gi huden nok fukt og å få den i balanse ved ikke å skifte produkter så ofte du gjør. spis eller sunt og lev sunt så blir du nok eldet med verdighet :)

Noen sier det er for sent med antirynke produkter. Blir litt forvirret jeg : vel, jeg spiser sunt, men røyker endel. har ingen rynker, men litt fine linjer har jo dukket opp i panna og rundt øynene...skal ihvertfall ha en øyekrem som er antirynke :) Men det fant jeg ikke hos Guinot.

Gjest lillebøll
Skrevet

Leste en plass at man skulle begynne med antirynkekremer når man var 25. Så for tidlig er det nok ikke.

Skrevet

Samme sa hudpleieren min og jeg har lest det flere steder. Selv er jeg 27, har fet men fuktfattig hud og har ingen rynker men antydning til et par linjer. Røyker litt.

Har kjøpt en dagkrem som er rynkeforebyggende og som gir masse fukt, men jeg føler nesten det blir litt for mye av det gode. Blir blank i panna av den, så en skulle tro den gav for lite. Men den skal ettersigende gi mye mere fukt enn min gamle dagkrem (som de kuttet ut av sortimentet og som jeg var kjempefornøyd med) selv om den ikke var anti-rynke, eller rynkeforebyggende.

Skrevet
Samme sa hudpleieren min og jeg har lest det flere steder. Selv er jeg 27, har fet men fuktfattig hud og har ingen rynker men antydning til et par linjer. Røyker litt.

Har kjøpt en dagkrem som er rynkeforebyggende og som gir masse fukt, men jeg føler nesten det blir litt for mye av det gode. Blir blank i panna av den, så en skulle tro den gav for lite. Men den skal ettersigende gi mye mere fukt enn min gamle dagkrem (som de kuttet ut av sortimentet og som jeg var kjempefornøyd med) selv om den ikke var anti-rynke, eller rynkeforebyggende.

Ja, en antirynkekrem blir for tung for huden min om dagen, derfor tenkte jeg at et serum om natten (som er da huden jobber også) kanskje kunne være noe...

Skrevet (endret)

Hmm, kanskje det. Selv vurderer jeg å skaffe meg oil free lotion fra Dermalogica og bruke den de stedene jeg blir blank (pannen og nesen) og fortsette med den kremen jeg har nå i kinnene.

Ikke lett å bli klok på dette nei. Hvorfor kutta de ut kremen min! Brukte Exuviance sin muti protective day fluid, men folk mente visst at den rullet seg, så da kutta hudpleieren min ut den. Hos meg oppførte kremen seg perfekt.

Jeg har en nattkrem, som forøvrig ruller seg litt, men kan jo kanskje bruke rynkekremen min om natta også?

Vi får trøste oss med at fet hud utsetter rynker.

Endret av Saeria
Skrevet
Hmm, kanskje det. Selv vurderer jeg å skaffe meg oil free lotion fra Dermalogica og bruke den de stedene jeg blir blank (pannen og nesen) og fortsette med den kremen jeg har nå i kinnene.

Ikke lett å bli klok på dette nei. Hvorfor kutta de ut kremen min! Brukte Exuviance sin muti protective day fluid, men folk mente visst at den rullet seg, så da kutta hudpleieren min ut den. Hos meg oppførte kremen seg perfekt.

Jeg har en nattkrem, som forøvrig ruller seg litt, men kan jo kanskje bruke rynkekremen min om natta også?

Vi får trøste oss med at fet hud utsetter rynker.

Ja ikke sant ;) Jeg har vel ikke fet hud heller, men kombinasjonshud med partier som kan bli lett blanke, samtidig som overhuden kan være noe dehydrert *argh* men den fuktkremen fra Guinot fikk jeg en nesten tom flaske av en venninne og har brukt den i en uke, og synes den er kjempegod! selv om kremen er tykkere enn lotion, blir huden faktisk matt, og gjennomfuktet etter å ha tatt den på. Anbefaler deg å prøve den også, Saeria :) jeg skal ihvertfall ha den. Og kanskje et serum til å ha under til natten som kan bekjempe rynkedannelse..hehe. Må bare finne ut hvilket.

Skrevet

Jeg er også tidvis litt tørr i overhuden, særlig i pannen og på nesa, men oljeproduksjonen og tendensen til en god del talgproduksjon er der.

Men så har jeg jo problemer med uren hud. Ikke så mye i ansiktet, der blir jeg bare fet, men ryggen og litt på brystet. Skal til hudlegen på Haukeland innen midten av oktober for vurderinge av Roaccutan. Så at jeg har et hudproblem er ingen hemmelighet da jeg er ved veis ende i behandlingsstigen.

Takk og lov at jeg har fått meg visakort, så kan jeg snuse opp det beste tilbudet på nett og bestille. Skulle gjerne prøvd den kremen fra Guinot, men hvor får jeg prøver på den? Er så lei av å kjøpe kremer som ikke gir meg det jeg trenger.

Skrevet (endret)
Jeg er også tidvis litt tørr i overhuden, særlig i pannen og på nesa, men oljeproduksjonen og tendensen til en god del talgproduksjon er der.

Men så har jeg jo problemer med uren hud. Ikke så mye i ansiktet, der blir jeg bare fet, men ryggen og litt på brystet. Skal til hudlegen på Haukeland innen midten av oktober for vurderinge av Roaccutan. Så at jeg har et hudproblem er ingen hemmelighet da jeg er ved veis ende i behandlingsstigen.

Takk og lov at jeg har fått meg visakort, så kan jeg snuse opp det beste tilbudet på nett og bestille. Skulle gjerne prøvd den kremen fra Guinot, men hvor får jeg prøver på den? Er så lei av å kjøpe kremer som ikke gir meg det jeg trenger.

Jeg kan også få litt urenheter på bryst og rygg. de på ryggen synes jeg er vanskelige da jeg ikke ser kommer til der selv.

Endel salonger fører guinot. kanskje du skulle hørt om du fikk en prøve der? Hvis ikke kan jeg sende deg en liten prøve når jeg får kjøpt kremen, men det blir nok ikke riktig enda. Neste mnd tenker jeg. Blir litt mye med ferien nå..hehe, er andre ting jeg må ha på taxfree.

Endret av kitekatt
Skrevet
Takker.

Tax free er en fin ting. :)

Kommer tilbake til deg når jeg har den, jeg :) Men som sagt, kan bli en liten stund til.

Skrevet

Det er IKKE for tidlig å begynne med antiage produkter når man er 30 og oppover. Som hudterapeut anbefaler jeg ut i fra hud og ikke alder. Noen trenger det ikke, men for andre kan det være i seneste laget.

Når man i tillegg røyker litt, og kanskje slurver med spf er det på tide å starte med slike produkter i 25 års alderen....

Om man starter for tidlig reagerer ofte huden på det, sånn kan man merke det..... Om man ikke merker noe er det bare å bruke :)

Skrevet
Det er IKKE for tidlig å begynne med antiage produkter når man er 30 og oppover. Som hudterapeut anbefaler jeg ut i fra hud og ikke alder. Noen trenger det ikke, men for andre kan det være i seneste laget.

Når man i tillegg røyker litt, og kanskje slurver med spf er det på tide å starte med slike produkter i 25 års alderen....

Om man starter for tidlig reagerer ofte huden på det, sånn kan man merke det..... Om man ikke merker noe er det bare å bruke :)

Ok, tror du planen min er grei da med fuktkrem dag og natt, men anti age serum under om natten? evt om dagen også til vinteren..

Skrevet
Noen sier det er for sent med antirynke produkter. Blir litt forvirret jeg : vel, jeg spiser sunt, men røyker endel. har ingen rynker, men litt fine linjer har jo dukket opp i panna og rundt øynene...skal ihvertfall ha en øyekrem som er antirynke :) Men det fant jeg ikke hos Guinot.

Jeg ville først og fremst ha kuttet røyken, den kan føre til at huden både produserer mer talg og gir tidligere rynker, og en gusten hudfarge.

Deretter ville jeg brukt pengene jeg sparte til å kjøpe meg en god rens, fuktighetskrem og gjerne øyekrem.

Skrevet
Jeg ville først og fremst ha kuttet røyken, den kan føre til at huden både produserer mer talg og gir tidligere rynker, og en gusten hudfarge.

Deretter ville jeg brukt pengene jeg sparte til å kjøpe meg en god rens, fuktighetskrem og gjerne øyekrem.

altså...det er andre mer tungtveiende grunner til at jeg skulle kutta ut røyken, så jeg får heller drive damage kontroll så lenge jeg røyker. Det gidder jeg ikke diskutere ;)

Jeg har både god rens, øyekrem, sminkefjærner, masker, ansiktskremer og alt...i decleor, MD Formulations, Clarins, Dermalogica osv....men nå er jeg på jakt etter å bytte serie og tenker da på Guinot da den ikke er ille dyr til å være salongmerke, og at jeg likte veldig godt fuktigheetskremen. decleor gir meg nada, liker ikke lukta på dermalogica og MD formulations kommer jeg til å fortsette med (Facial Lotion). Men jeg tror nå jeg skal begynne å tenke på rynkedannelse i tillegg. det har jeg ikke vurdert før for å si det slik da jeg ofte blir tatt for å være 7 år yngre enn det jeg er. men JEG ser små linjer som ikke var der før, og vil gjerne begynne å ta hensyn til dette også nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...