Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Huldali
Skrevet

Ja, jeg syns menn er skumle, men bare når de kommer for nære. Har ingen problemer å snakke med en mann når det kun er samtale. Og så klart heller ingen problemer med pappa eller andre menn som jeg kjenner godt og som er i familie med meg (slik som bror).

Men når menn kommer for nærme, når de tar på meg og kanskje ønsker noe mer stivner jeg eller trekker meg tilbake. Blir rett og slett redd og syns det er en ekkel situasjon.

Spesielt ille er det med fulle menn. Hvis jeg er edru får jeg helt noya hvis det er en full mann som nærmer seg meg, da holder det at han er et par meter unna meg så begynner hjertet å slå fort og jeg kommer meg fort unna. Da trener jeg heller ikke å tro at de ønsker noe mer, da holder det at de bare er menn som er fulle.

Hadde en samboer tidligere, etter han har jeg ikke vært sammen med noen andre. Han er den eneste jeg føler meg trygg på. Det kommer ikke til å bli noe mellom meg og han igjen, så en eller annen gang må jeg vel kanskje finne en annen mann å bli trygg på. Tror ikke jeg vil være alene resten av livet heller, vil gjerne ha litt kos jeg også :)

Har prøvd å drikke meg til mot, men det hjelper lite. Da føler jeg bare at jeg ikke har kontroll over situasjonen og kommer meg fortes mulig bort når jeg merker at han blir innpåsliten eller vil noe mer.

Noen som har noen gode råd for hvordan jeg kan komme over denne frykten? Hvordan kan jeg begynne å nærme meg menn igjen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Nedfall
Skrevet

Intimitetsangst.. ?

(Vet ikke om det er noe som heter det, da men..)

Gjest Huldali
Skrevet

Ja, det er det med nærhet egentlig. Men når jeg prøver å tenke på hva som kan skje, vet jeg ikke helt hvorfor jeg er så redd. For jeg vet jo egentlig at det ikke er noe farlig...

Skrevet

Jeg synes du burde gå til en psykolog ;)

Bestill time hos legen din og forklar problemet - han kan henvise deg videre.

Skrevet

Hvordan møtte du den forrige samboeren din? Oppsøk samme situasjon der du sist var komfy med "ukjente" menn.

Syns ikke dette høres helt unormalt ut jeg... kjenner igjen flere samtaler jeg har hatt med folk som opplever det andre kjønn skumle, spes i sammenheng med date-situasjoner.

Det går seg oftest til på et vis, men det er nok en dårlig idè å gå ut på "kjøttmarkedet" hvis du føler det sånn. Få menn som viser sin beste side der ;)

Gjest Huldali
Skrevet

Min tidligere samboer møtte jeg ute på byen, begge var ganske så fulle og gode :)

Prøvd det samme nå, men nå syns jeg det bare er ekkelt å prøve og møte noen ute, fordi jeg syns fulle menn er skumle og ekkle og at jeg selv ikke liker å møte menn ute på byen hvis jeg har drukket (har ikke kontroll).

Håper det er en periode som går over av seg selv, at jeg bare har vært ekstremt uheldig godt over et år nå og bare møtt skumle menn.

Det er ikke det at jeg er på jakt etter en mann heller, bare at når jeg først møter på en så syns jeg han er skummel. Så egentlig vil jeg ikke ha noe fyr, fordi jeg ikke vil takle det tror jeg. Tryggest å være alene :) Bare litt kjedelig og ensomt.... :sjenert:

Gjest Huldali
Skrevet (endret)

Æsj, nei jeg vet ikke, jeg... En dag møte jeg vel en som jeg føler meg trygg på. Syns bare det er ubehagelig å få en sånn "frykt" følelse når menn nærmer seg meg.. Ubehagelig.. Men sikkert helt normalt i perioder, men jeg liker ikke slike "normale perioder".. Også er jeg lei av å avvise menn som jeg kanskje kunne likt, fordi jeg blir redd. Sikkert gått glipp av mange hyggelig menn fordi jeg har dyttet de bort og vekk.

Endret av Huldali
Gjest Nedfall
Skrevet
Det er ikke det at jeg er på jakt etter en mann heller, bare at når jeg først møter på en så syns jeg han er skummel. Så egentlig vil jeg ikke ha noe fyr, fordi jeg ikke vil takle det tror jeg. Tryggest å være alene :) Bare litt kjedelig og ensomt.... :sjenert:

Du vil ikke ha en mann, men du vil ha ett forhold.. ?

Gjest Huldali
Skrevet (endret)
Du vil ikke ha en mann, men du vil ha ett forhold.. ?

ja, det hadde passet meg bra :)

Altså, jeg forstår at det må være en mann inne i bilde her hvis jeg skal ha noe forhold, men akkurat nå er vel en mann en skummel mann, så det må jo være en trygg mann da. Men slik jeg ser det nå er det uaktuelt, så kanskje jeg faktisk ønsker meg et forhold uten en mann...?

Endret av Huldali
Gjest Nedfall
Skrevet
ja, det hadde passet meg bra :)

Altså, jeg forstår at det må være en mann inne i bilde her hvis jeg skal ha noe forhold, men akkurat nå er vel en mann en skummel mann, så det må jo være en trygg mann da. Men slik jeg ser det nå er det uaktuelt, så kanskje jeg faktisk ønsker meg et forhold uten en mann...?

Jeg bare lurer på om det er det å være i ett forhold du savner, mer enn det å "være i hop med en mann" ?

..du må nesten godta hele pakka ! ;)

Gjest Huldali
Skrevet

men ingen som har noen gode råd uten om psykolog her da? Noen som har vært i samme situasjon en gang og kommet fint ut av det?

Skrevet

Tenk på menn du kjenner godt. De som du ikke er redde for. Andre menn er ikke farligere.

Har hatt det på samme måte som deg, eller nei, ikke redd for intimitet, men redd for å snakke med menn, for jeg trodde de ville gjøre narr av meg, og tenke "Hun stygge teite der er nok interessert i meg, ja, hehe, like that's gonna happen". Ja, det er nok en 6-7 år siden det var så ille, er virkelig mye bedre nå. Disse tankene hang igjen fra skoledagene da gutta skulle tøffe seg veldig. Men menn jeg jobba sammen med og de som ble sammen med venninner og slik etterhvert var jo helt vanlige, normale og greie, og når jeg tenkte på hvordan jeg var sammen med dem, greide jeg å være avslappet når jeg møtte nye menn også.

Skrevet

Tråden ryddet.

Scorpina

-mod-

Gjest Huldali
Skrevet

Jeg må nok på en eller annen måte prøve å snu tankegangen min, men forstår ikke helt hvordan. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, det er vel ingen andre enn meg selv som kan fikse opp, kanskje bare få ut litt frustrasjon...? Føler meg så tåpelig som ikke takler at menn kommer for nær meg. Har jo ikke vært sånn før, bare blitt sånn etter hvert.. Men takk til alle dere som svarte meg! Setter pris på det, godt egentlig :)

Skrevet

Prøv en blind date med noen på en trygg plass?

Da er spenninga rundt at det faktisk er en blind date større enn frykten?

Bare tenker høyt :)

Gjest Huldali
Skrevet

Tror ikke en blind date er noe for meg, du. Det er ikke det at jeg vil date en fyr som er problemet, men heller det at når menn først kommer for nær innpå meg så blir jeg redd. Men en date kunne jo vært en måte å møte frykten på under kontrollerte forhold, men føler at det blir litt merkelig når jeg ikke vil noe med daten uten om å se hvor redd jeg blir, hehe :)

Skrevet

Kanskje du kan prøve kontaktsider på internett?

Da kan du bli kjent med menn før du møter dem.

Gjest Nedfall
Skrevet
Kanskje du kan prøve kontaktsider på internett?

Da kan du bli kjent med menn før du møter dem.

Det er jo ikke det som er problemet, hvis jeg forstå henne rett, det er det å slippe noen tett innpå !

TS ? Du kan jo be de du møter om å kile deg, kanskje det løser opp stemningen litt ? Ihvertfall hvis du er veldig kilen da ? :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...