Lola83 Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 Jeg skulle på DEN slankekuren liksom.. Joda, kuttet opp frukt som fy. En hel melon, mango, bananer osv.......... La de i små poser i porsjoner.. I dag skulle jeg ta opp en lien pose med banan, la den på benken for og tine, når jeg kommer tilbake så er det bare en pose med brunt gush oppi der.. Det var den bananen liksom. Trodde det gikk ann og fryse frukt jeg??? Herregud, har da aldri hørt at det ikke går??? Hehe. Samme skjedde med melonen ! Helt mos oppi der :( 1: Kan man ikke fryse frukt som er kuttet i små biter og lagt i poser? 2: Har da hørt om det før!? Ja, har til og med kjøpt fryste bringebær osv....på butikken ! Kjedelig asså
skrue Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 1: Kan man ikke fryse frukt som er kuttet i små biter og lagt i poser? 2: Har da hørt om det før!? Ja, har til og med kjøpt fryste bringebær osv....på butikken ! Kjedelig asså Ikke all frukt og bær egner seg for frysing nei om målet er å tine dem opp og spise dem som før frysingen. Banan har jeg aldri prøvet. Bær er generelt lettere å fryse synes jeg, men litt bløtere blir de fleste typer etter tining enn det de var før de ble frosset ned. Det er noen som fryser ned bringerbær og jordbær ned først ved å legge dem på en plate i fryseren og deretter, når de er frosne, i en pose. Da unngår man at de fryser sammen til en massiv blokk i posen.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 (endret) Jaja uansett, banan tåler ikke kulde så ikke rart den ble brun og most Endret 26. august 2007 av Nigo-san
Gjest Dallandra Darcy Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 Kjøp ikke mer av gangen enn du rekker å spise opp før den blir dårlig. Banan skal forresten ikke i kjøleskap engang og all frukt blir fortere dårlig hvis den ligger sammen med epler.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2007 #5 Skrevet 26. august 2007 Det går fin å fryse banan hvis du spiser den frossen, ingen som har hørt om "banan- is"? Dessuten så kan bananer ligge i kjøleskap, de blir fortere brune utenpå, og klarer seg ikke like lenge, men smaker best for de som liker kald banan best..
aline Skrevet 27. august 2007 #6 Skrevet 27. august 2007 Det går fin å fryse banan hvis du spiser den frossen, ingen som har hørt om "banan- is"? Dessuten så kan bananer ligge i kjøleskap, de blir fortere brune utenpå, og klarer seg ikke like lenge, men smaker best for de som liker kald banan best.. Jupp! Jeg har laget, spist og hørt om banan-is, vi laget det som små husker jeg, ble helt fine de! Men da spiste vi dem jo før de var helt bløte-tint.
Gjest s0l Skrevet 27. august 2007 #7 Skrevet 27. august 2007 De posene med frosne bær i butikken inneholder ofte banan. Den er kjempegod, fin og gul...
Yme Skrevet 27. august 2007 #8 Skrevet 27. august 2007 De posene med frosne bær i butikken inneholder ofte banan. Den er kjempegod, fin og gul... Posene med frosne bær inneholder banan? Da er det jo ikke frosne bær
Gjest Elfrida Skrevet 27. august 2007 #9 Skrevet 27. august 2007 Joda, banan er bær! Det er tomat og agurk også... :D
Yme Skrevet 27. august 2007 #10 Skrevet 27. august 2007 Banan er ikke bær... Mange tror det er det, fordi de tror at frøene sitter inni bananen (noe som er et av kriterien for at det skal være et bær), men banantrærne har frøene sine separat fra frukten, så en banan er en frukt.
Lola83 Skrevet 27. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 27. august 2007 Banan er ikke bær... Mange tror det er det, fordi de tror at frøene sitter inni bananen (noe som er et av kriterien for at det skal være et bær), men banantrærne har frøene sine separat fra frukten, så en banan er en frukt. Takk for informasjonen blææ
Grønt blad Skrevet 28. august 2007 #12 Skrevet 28. august 2007 Er det noen som har prøvd å fryse jordbær og tine dem uten at de blir bløte? Har alltid hatt lyst til å gjøre det (hadde vært godt med søte jordbær i november for eksempel), men er redd de bare blir bløte...
skrue Skrevet 28. august 2007 #13 Skrevet 28. august 2007 Har alltid hatt lyst til å gjøre det (hadde vært godt med søte jordbær i november for eksempel), men er redd de bare blir bløte... Står litt her. Søk etter jordbær. http://www.matoppskrift.no/sider/Konsfrysing.asp
Gjest Elfrida Skrevet 28. august 2007 #14 Skrevet 28. august 2007 Banan er ikke bær... Mange tror det er det, fordi de tror at frøene sitter inni bananenNå har jeg lest at bananer er falske bær, men poenget mitt var jo lissom at bananer har omtrent like mye å gjøre i frossen bærblanding som tomater. Jeg pleier å fryse bananer i skiver, men jeg bruker dem alltid frosne i smoothies, det kan anbefales! Men hvorfor fryse ned frukt når det er fersk frukt å få i butikken? Toppen to turer i butikken i uka sikrer deg jevn tilgang til fersk frukt.
Rhiakath Skrevet 28. august 2007 #15 Skrevet 28. august 2007 Bananer er helt umulig å fryse for så å spise dem i opptint tilstand. Å fryse ned til smoothie og is og andre frosne ting går helt greit, men så fort de tiner så blir det en brun gørre. Bananen i bærposene i butikken er fortsatt gul og fin fordi den er frosset.
Yme Skrevet 28. august 2007 #16 Skrevet 28. august 2007 (endret) Takk for informasjonen blææ Du trengte å vite det, Lola! Nå har jeg lest at bananer er falske bær, men poenget mitt var jo lissom at bananer har omtrent like mye å gjøre i frossen bærblanding som tomater. Det spiller ingen rolle hva du mente, så lenge jeg får lov til å være en ekkel bedreviter! hehe Endret 28. august 2007 av Yme
Lola83 Skrevet 28. august 2007 Forfatter #17 Skrevet 28. august 2007 Du trengte å vite det, Lola! Det spiller ingen rolle hva du mente, så lenge jeg får lov til å være en ekkel bedreviter! hehe Slutta og masa om de der jævla berå nååå
Yme Skrevet 29. august 2007 #18 Skrevet 29. august 2007 (endret) Jeg har da aldri mast om noe bær... Det er jo frukt PS. Jeg tror man får kjøpt etleraant i butikken som er til å strø på frukt før man skal fryse dem. Mener at mamma hadde no sånt da jeg var en liten bebis. Endret 29. august 2007 av Yme
Lola83 Skrevet 29. august 2007 Forfatter #19 Skrevet 29. august 2007 Jeg har da aldri mast om noe bær... Det er jo frukt PS. Jeg tror man får kjøpt etleraant i butikken som er til å strø på frukt før man skal fryse dem. Mener at mamma hadde no sånt da jeg var en liten bebis. Ja...mulig det finnes noe sånt...men jeg har gitt opp den der banan-frysingen uannsett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå