Ce'Nedra Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 Lillesøsteren min og jeg skal få hvert vårt armbåndsur til fødselsdagen vår av pappa. Han ønsker å gi oss et klassisk et som vi kan bruke i selskaper og lignende også. Verdi ca. 15.000. Er det noen som har peiling på hvem som fører slike klokker? Jeg har alltid bare kjøpt meg sånn typiske moteklokker til en tusenlapp i forskjellige farger og aner ingenting om klassiske armbåndsur..
Kylling Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 Heyerdahl gullsmed & urmaker (Sjølyst allé) har dyre klokker. Servicen er også bra.
onyx Skrevet 25. august 2007 #3 Skrevet 25. august 2007 Jeg har dette http://www.tagheuer.com/the-collection/wom...dex.lbl?lang=en og er kjempefornøyd. Bruker det til hverdags og fest, trening også når jeg tenker meg om.
Cupcake Skrevet 25. august 2007 #4 Skrevet 25. august 2007 Jeg har ->denne. Synes den er veldig fin, både til hverdags og fest. Var ikke så dyr som 15000,- da. Kostet 4300,-.
Gjest hufse-tufsa Skrevet 25. august 2007 #5 Skrevet 25. august 2007 (endret) edit. dobbeltposting Endret 25. august 2007 av hufse-tufsa
Gjest hufse-tufsa Skrevet 25. august 2007 #6 Skrevet 25. august 2007 tror neppe du trenger å reise lenger enn til bekkestua sentrum, sandvika storsenter etc. de aller fleste urmakere i asker/bærum/oslo har klokker i den prisklassen vil jeg tro.
Cupcake Skrevet 25. august 2007 #7 Skrevet 25. august 2007 Jeg har ->denne. Synes den er veldig fin, både til hverdags og fest. Var ikke så dyr som 15000,- da. Kostet 4300,-. Kjøpt hos Tønsberg Ursenter i Farmandstredet, men de har den sikkert mange steder.
Cumulus Skrevet 25. august 2007 #8 Skrevet 25. august 2007 Jeg har denne klokken http://www.omegawatches.com/index.php?id=1...&no_cache=1 Jeg ELSKER klokken min. Kjøpte den i Amsterdam på flyplassen, tror den ligger på ca. 15000. Jeg bruker den til hverdags og fest.
Ce'Nedra Skrevet 25. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 25. august 2007 Takk for tips! Jeg likte i grunnen alle klokkene, men likte den billige vel så godt som de dyre.. Er bare det at han ikke vil gjøre forskjell på oss to tror jeg.. Har egentlig mest lyst på bunad jeg da, men han er så sinnsykt opptatt av at vi skal ha en ordentlig klokke.. Vet ikke hvordan jeg skal legge det fram uten at han blir lei seg. Skal sjekke ut Tag Heuer og Omega litt nærmere
*Mina* Skrevet 25. august 2007 #10 Skrevet 25. august 2007 Du kan jo forklare han at den klokken du har er kjempe god, og du skulle ønske du hadde en bunad i stedet. Si du forstår tanken hans, men håper han forstår deg også.
Gjest Elastica Skrevet 25. august 2007 #11 Skrevet 25. august 2007 Hvis du skal opp i den prisklassen ville jeg vært litt mer kritisk til kvaliteten på selve urverket enn de som er presentert lenger opp. Problemet med dameur er at det ofte er laget i quartsurverk, og ikke med mekanisk ur. Jeg ville absolutt ikke kjøpt et ur fra Calvin Klein eller at annet fancy merke, hvor uret ikke er av særlig bedre kvalitet enn det du er vant til fra de ordinære moteurene. Også virkelig dyre merker fra Gucci og lignende er dessverre bare quartsur. Sjekk dette før du kjøper. Hvis du for eksempel velger en av de enklere Rolexene vil jeg tro at det er tilstrekkelig med denne summen. Fordelen med dette uret er at det er fantastisk kvalitet på urverket, dessuten er det klassisk (synes i hvertfall jeg!) Jeg ville tatt en runde hos Bjerke, de har mye fint. Det er også fullt mulig å få tak i mye fint som er brukt.
Gjest Elastica Skrevet 25. august 2007 #12 Skrevet 25. august 2007 Forresten; denne liker jeg godt. Enkel og varig.
Gjest Elastica Skrevet 25. august 2007 #13 Skrevet 25. august 2007 Omega har absolutt veldig mye fint - og regnes for å ha god kvalitet på urverkene sine. Mange dameur er likevel quartsur - vær derfor oppmerksom på dette når du kikker.
Leo Skrevet 25. august 2007 #14 Skrevet 25. august 2007 Jeg har også en TAG Heuer i den prisklassen som jeg har hatt i over ti år og som, til tross for at jeg så og si aldri tar den av meg, ikke viser noen tegn på slitasje. Min er i gull og stål med koksgrå urskive og passer like bra til hverdag som til fest. Jeg har t.o.m. kokvasket den ved en anledning (Ikke med vilje da...) og den tok åpenbart ikke skade av det. Eksen min dyppet sin i oljemaling, vasket den i whitesprite og den går like fint enda. Jeg har forresten også en TAG Heuer i stål som modern "låner" på tiende året og den fikk seg en dukkert i en takrenne her for ikke så lenge siden og ble full av vann fordi kronen var åpen. Vi trodde den var ødelagt siden den dugget og viste tegn til å ville ruste, men etter en liten tørk hos urmakeren, var den i gang igjen. Kvaliteten er det m.a.o. ingenting å si på. For øvrig har jeg bunad også, men jeg setter faktisk langt større pris på klokken min siden den er noe jeg bruker hver dag og har nytte av.
Gjest Elastica Skrevet 25. august 2007 #15 Skrevet 25. august 2007 For øvrig har jeg bunad også, men jeg setter faktisk langt større pris på klokken min siden den er noe jeg bruker hver dag og har nytte av. Jepp, enig i den!
Gjest Elastica Skrevet 25. august 2007 #16 Skrevet 25. august 2007 (Beklager at jeg overøser tråden din, Cenedra, men jeg fant et bilde til...) Denne fra Omega synes jeg også er veldig lekker. (Jeg har visst en crush på mørke skiver)
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2007 #17 Skrevet 25. august 2007 Jeg har dette http://www.tagheuer.com/the-collection/wom...dex.lbl?lang=en og er kjempefornøyd. Bruker det til hverdags og fest, trening også når jeg tenker meg om. for en nydelig klokke! jeg vil også ha! men så var det prisen da... hva kostet den?
Leo Skrevet 25. august 2007 #18 Skrevet 25. august 2007 Mange dameur er likevel quartsur - vær derfor oppmerksom på dette når du kikker. Ja, mekaniske urverk er dyrere og nærmest evigvarende. Ulempen med dem er at de tikker og er mindre presise enn quartzurverk. En TAG Heuer i denne prisklassen har quartzurverk uansett hvilket kjønn klokken er beregnet på. Levetiden jeg har fått oppgitt er likevel mer enn hundre år og det burde jo holde for de fleste av oss. Slik jeg ser det, er mekaniske urverk litt for spesielt intresserte. Når det er sagt, så kan man helt sikkert finne en helt utmerket klokke for godt under 15.000 kroner.
Gjest Elastica Skrevet 25. august 2007 #19 Skrevet 25. august 2007 Ja, mekaniske urverk er dyrere og nærmest evigvarende. Ulempen med dem er at de tikker og er mindre presise enn quartzurverk. Det er en trist misforståelse at den viktigste egenskapen til en klokke er at den skal gå riktig til enhver tid. Da er jeg heller stolt av å kalle meg spesielt interessert...
Leo Skrevet 25. august 2007 #20 Skrevet 25. august 2007 Jeg forstår godt den spesielle interessen! Det er bare det at jeg glemmer å trekke klokken og da er jeg på en måte like langt og det jeg ville frem til var at for de fleste er quartzurverk nok å foretrekke. Jeg har forresten denne klokken i damemodell. For lengst ute av sortimentet, men jeg har til dags dato ikke funnet en klokke jeg synes er finere uansett prisklasse! :rødme:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå