Gjest anonym nå Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 Forholdet mellom min mann og meg har sett bedre dager. Vi har vel gått i den klassiske fella med å ikke investere tid og energi i å holde kjæresteforholdet varmt. Nå har vi barn sammen og har vært gift i fem år. I tillegg til alle tingene som irriterer med han, og det som kanskje er dråpen for min del, er at han bryter seg på, eller bruker samvittigheten min til å ha sex med meg selv om jeg ikke vil. Dette er en ond sirkel som gjør at jeg får mindre og mindre lyst til å ha sex med han i det hele tatt. Nå nesten aldri. Den eneste sexen vi har er denne ufrivillige sexen... Jeg spurte han hva som var bra med å ha sex med en som bare er der, og han svarte at han ikke tenkte på hvordan det føles for meg. Har han rett til å kreve sex av meg? Er jeg kjip?Jeg synes dette er vondt.Skulle ønske vi heller kunne jobbe med forholdet vårt å prøve å finne tilbake til "go følelsen" der sex er en glede for begge...
*Mina* Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 Han har ikke rett til noe som helst, og du bør kanskje bli flinkere til å stå for det du sier. Sier du nei og du ikke ønsker å ha sex, bør du ikke ha det om han ikke klarer å få deg til å få lyst da. Og med den tankegangen han har, ville jeg faktisk ikke hatt sex med han i det hele tatt. Han viser seg jo ikke akkurat som en kjempe god elsker, når han ikke bryr seg om hva du føler. Du er ikke kjip mot han, men mot deg selv for å la han være slik mot deg. Sex er i mine øyne noe man har når man har lyst til det, ikke noe man har fordi den andre skal slutte å mase. Fortsetter dere slik som dette, kommer forholdet til å bli ødelagt til slutt. Du kommer rett og slett til å få nok, og du får spørre han om det er verdt det? Så får du spørre deg selv om det er verdt det, for du kan si nei og stå for det.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2007 #3 Skrevet 25. august 2007 Jeg spurte han hva som var bra med å ha sex med en som bare er der, og han svarte at han ikke tenkte på hvordan det føles for meg. Min mann var og sånn i en periode hvor interessen for sex var laber fra min side. Han spilte aldri på samvittighetene min da, men hintet mye om sex den perioden hvor jeg ikke orket. Jeg stilte det samme spørsmålet som du, en gang. han svarte ikke det du skriver i allefall. hadde han gjort det hadde jeg begynt å lure på om hvor mange skruer han manglet. makan til en egoist. har ikke tenkt på hvordan du føler det??????????? wtf?
Gjest Pax Skrevet 25. august 2007 #4 Skrevet 25. august 2007 Jeg forsår ikke hvordan det er mulig å "tvinge" på seg sex med en kjæreste/samboer som ikke har lyst. Det hadde jeg aldri klart.
Gjest huff Skrevet 25. august 2007 #5 Skrevet 25. august 2007 Hvis han har sex med deg mot din vilje er det voldtekt og ikke sex. Neste gang han prøver seg kan du si "jeg vil ikke dette, og fortsetter du er det voldtekt og ikke sex. Da politianmelder jeg deg, og du får aldri se eventuelle barn igjen." Da viser du at du mener alvor... Selv hadde jeg forlangt at fyren skulle gå til psykolog på flekken om han prøvde å tvinge meg til noe som helst. Da er det noe galt med ham!
Gjest ¤bella¤ Skrevet 25. august 2007 #6 Skrevet 25. august 2007 Å tvinge seg på er helt klart galt. MEN har du alrdi lyst på sex? Hva med å gi han en blowjob eller runke han da? Du vil vel at din elskede skal kunne kose selv om du ikke har lyst?
milla-mor Skrevet 25. august 2007 #7 Skrevet 25. august 2007 Å tvinge seg på er helt klart galt. MEN har du alrdi lyst på sex? Hva med å gi han en blowjob eller runke han da? Du vil vel at din elskede skal kunne kose selv om du ikke har lyst? jeg hadde en periode i livet hvor jeg virkelig ikke ville ha sex, eller seksuelt ladet kos... men kjære klarte ikke forstå det, og maste veldig, veldig. til slutt tenkte jeg noe alla dèt du har skrevet, og lot det stå til, men det var grusomt, og jeg måtte be ham slutte mens jeg gråt. først da skjønte han alvoret, og vi hadde mange samtaler rundt dette. og det løste seg jo til slutt poenget mitt er bare at det kan være veldig skadelig for den motvilliges selvbilde om hun/han må tilfredsstille partneren når det føles så feil. til ts: du bør absolutt ikke la han tvinge seg på deg når du ikke ønsker sex. det tror jeg er veldig ødeleggende på sikt, og du kan bli bitter på ham, som "utnytter" deg. at han ikke bryr seg om følelsene dine, er veldig merkelig... dere må nok snakke sammen om dette. ingen av dere kan vel være spesielt lykkelige under slike omstendigheter?
Gjest Neon Skrevet 25. august 2007 #8 Skrevet 25. august 2007 Kvinnfolk. Er det så vanskelig å legge seg på rygg?
*Mina* Skrevet 25. august 2007 #9 Skrevet 25. august 2007 (endret) Hvis han har sex med deg mot din vilje er det voldtekt og ikke sex. Neste gang han prøver seg kan du si "jeg vil ikke dette, og fortsetter du er det voldtekt og ikke sex. Da politianmelder jeg deg, og du får aldri se eventuelle barn igjen." Da viser du at du mener alvor... Selv hadde jeg forlangt at fyren skulle gå til psykolog på flekken om han prøvde å tvinge meg til noe som helst. Da er det noe galt med ham! Blande inn barn i dette blir helt feil, for hva har barna med sexlivet til de voksne å gjøre? Selv om han tvinger seg til sex, kan han være en flott far for barna. Så vær så snill og ikke bland inn barn i ting de ikke bør blandes inn i. Endret 25. august 2007 av *Mina*
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2007 #10 Skrevet 25. august 2007 Tusen takk for tilbakemeldinger. Godt å høre at det ikke er jeg som er kjip med mannen min. Det er alltid så lett å tenke at det er en selv det er noe galt med...
Gjest Jenna88 Skrevet 25. august 2007 #11 Skrevet 25. august 2007 (endret) Jeg hadde blitt svært sjokkert dersom kjæresten min forsøkte å tvinge seg på meg. Jeg hadde uten tvil fortalt ham at jeg anså tilnærmelsene hans som støtende, og at jeg ønsket mer respekt enn som så. Vil en ikke, så vil en ikke, og det må han bare akseptere. Edit: Han gjør det ikke bedre ved å tvinge seg på deg heller, det kan du jo si til ham. Jeg pleier alltid å si ifra til kjæresten når jeg mangler sexlyst, for min del blir det feil å ha sex utelukkende for å glede ham. Han har heldigvis presisert at han heller ikke ønsker å ha sex med meg, dersom jeg ikke er iform til det. Jeg fatter i alle fall ikke hvordan noen kan nyte å ha sex med en partner som ikke ønsker det... Endret 25. august 2007 av Jenna88
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2007 #12 Skrevet 25. august 2007 Skal man dømme ut fra det du skriver only, høres det det ganske ut som du har gifta deg med en type som med sosiale antenner på lengde med en snegles følehorn.....
Ciara Skrevet 25. august 2007 #13 Skrevet 25. august 2007 Du skal aldri la deg tvinge! Det er ikke deg det er noe galt med. Personlig skjønner jeg heller ikke hvordan han klarer å ha sex med deg (voldtekt synes jeg er et drøyt ord, selv om jeg ikke liker dette som skjer) når du så tydelig ikke med på det. Jeg synes også det er usannsynlig drøyt at han sier han ikke tenker på hvordan du føler. Jeg ville vært tydeligere overfor mannen din. Parallelt ville jeg forsøkt å finne ut hva som gjør at du ikke har lyst. Er det noe du tror kan gjøres for at lysten skal komme tilbake (Her kan man også ta med det mannen må jobbe med, altså)? Må noe i hjemme ordnes på, må du kanskje finne ting for å lette hverdagen din for at du skal finne tilbake til overskuddet? For selv ser jeg det slik at det er selvsagt at jeg ikke skal tvinges til å ha sex når ikke jeg vil, men samtidig ville jeg forsøkt å finne ut hvordan jeg kunne få sex-livet på sporet igjen, forhåpentligvis til glede for begge parter. Lykke til
Gjest Meh Skrevet 26. august 2007 #14 Skrevet 26. august 2007 Tusen takk for tilbakemeldinger. Godt å høre at det ikke er jeg som er kjip med mannen min. Det er alltid så lett å tenke at det er en selv det er noe galt med... Du har vel også et problem hvis du sjelden eller aldri har lyst på sex, noe som medfører at mannen din blir meget fortvilet? Når tok du initiativ til sex sist? Når tok du tak i pikken hans uoppfordret og bare gav han en real blowjob?? Regner med du må tenke lenge og vel for å finne svar på dette, men jeg tipper svaret er: aldri. Jeg vet ikke, men tviler sterkt på at dette ene og alene er din manns problem...
Gjest Pax Skrevet 26. august 2007 #15 Skrevet 26. august 2007 Kvinnfolk. Er det så vanskelig å legge seg på rygg? Ja, det er det. Å ha sex når man ikke har lyst - av og til er greit, men ikke hele tiden - kan ødelegger sexlyst og selvbilde totalt. I verste fall for mange år. Og mange utvikler en avsmak mot partner som "tvinger" seg på.
Gjest lillebøll Skrevet 26. august 2007 #16 Skrevet 26. august 2007 Kvinnfolk. Er det så vanskelig å legge seg på rygg? Nei det er ikke noe vanskelig. Det som kan være veldig vanskelig er å faktisk like å ligge der.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2007 #17 Skrevet 26. august 2007 Ja, man kan blir dømt om man ikke utfører sine ekteskapelige plikter. Det har vært saker i rettetn hvor kvinner knep bena sammen og mannen finn nok.
*Mina* Skrevet 26. august 2007 #18 Skrevet 26. august 2007 Ja, man kan blir dømt om man ikke utfører sine ekteskapelige plikter. Det har vært saker i rettetn hvor kvinner knep bena sammen og mannen finn nok. Det har også vært saker der mannen ble anmeldt for voldtekt, og ble dømt for det. Og jeg tviler på at man må gi mannen sex, selv om man er gift. Kanskje i enkelte stater i USA og andre land, men tviler på at loven er slik her i Norge.
Gjest Pax Skrevet 26. august 2007 #19 Skrevet 26. august 2007 (endret) Ja, man kan blir dømt om man ikke utfører sine ekteskapelige plikter. Det har vært saker i rettetn hvor kvinner knep bena sammen og mannen finn nok. Sex er en plikt? Interessant. Og for all del... Del gjerne disse domsavgjørelsene med oss andre. Det kunne vært interessant å lese om. Endret 26. august 2007 av Pax
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2007 #20 Skrevet 26. august 2007 Forholdet mellom min mann og meg har sett bedre dager. Vi har vel gått i den klassiske fella med å ikke investere tid og energi i å holde kjæresteforholdet varmt. Nå har vi barn sammen og har vært gift i fem år. I tillegg til alle tingene som irriterer med han, og det som kanskje er dråpen for min del, er at han bryter seg på, eller bruker samvittigheten min til å ha sex med meg selv om jeg ikke vil. Dette er en ond sirkel som gjør at jeg får mindre og mindre lyst til å ha sex med han i det hele tatt. Nå nesten aldri. Den eneste sexen vi har er denne ufrivillige sexen... Jeg spurte han hva som var bra med å ha sex med en som bare er der, og han svarte at han ikke tenkte på hvordan det føles for meg. Har han rett til å kreve sex av meg? Er jeg kjip?Jeg synes dette er vondt.Skulle ønske vi heller kunne jobbe med forholdet vårt å prøve å finne tilbake til "go følelsen" der sex er en glede for begge...Jeg har vært i et slikt forhold. En periode der jeg ikke ville ha sex førte til at han presset meg til jeg ga etter. Jo mer han han presset seg på når jeg egentlig ikke ville, jo mindre lyst på sex fikk jeg. Og han ble bare mer utspekulert i sine "metoder" (med anklager om utroskap, holdt meg våken halve natta til jeg var så trøtt at jeg ikke klarte mer). Til slutt fikk jeg endelig slutt på dette forholdet. Jeg har ikke hatt sex siden. Jeg kan ha lyst på sex, men har sperrer for å komme nært innpå noen, og det å etablere seksuell kontakt med et annet menneske virker uoverkommelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå