Stinemor Skrevet 24. mars 2003 #1 Del Skrevet 24. mars 2003 Er det noen av dere som har oppskrift på gyros?!? Da tenker jeg spesielt på marinaden?!? På forhånd takk ;o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 24. mars 2003 #2 Del Skrevet 24. mars 2003 Da kan du bruke den marinaden som er i disse wraps-posene" Den greske altså..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 24. mars 2003 #3 Del Skrevet 24. mars 2003 Nå er jeg sikkert litt uvitende men Gyros husker jeg ikke ifra Hellasbesøket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 24. mars 2003 #4 Del Skrevet 24. mars 2003 Gyros er helt klart gresk (marinert kjøtt i pita sammen med salat, tomat, løk, tzatziki...). Til marinaden kan du bruke Toro, eller så kan du bruke denne: Olivenolje, 1ts salt, 2 ts pepper, 2 ts oregano, 1 ts cumin, 1 ts timian, 3 ts persille og to fedd hvitløk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørk Skrevet 25. mars 2003 #5 Del Skrevet 25. mars 2003 Når jeg lager Gyros bruker jeg denne marinaden : Kjøtt av lam eller svin 3 fedd hvitløk 1 løk 3 ts gresk krydder olivenolje La det ligge noen timer i marinaden. Når dette steker tar du på fajitas krydder, bruk halve pakken. Resten bruker jeg til slottspotetene etter at de er stekte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinemor Skrevet 25. mars 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 25. mars 2003 Tusen takk for svar alle sammen - nå blir det gyros til helga! En kollega av meg fortalte i dag at de bruker gyros men ikke i pitabrød - hun marinerer kjøttet først, steker det og heller over fløte - lar deretter kjøttet koke i fløten til det er mørt, ca en time og det visstnok NYDELIG! Noen ganger tar hun noe av det som er igjen av marinaden i sausen også. Dette serverer hun med ris og salat eller slottspoteter. Høres kjempegodt ut da! Klem fra Stinemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zinga i.i. Skrevet 25. mars 2003 #7 Del Skrevet 25. mars 2003 Hei! Kunne noen kanskje hjelpe meg med en fullstendig opskrift, det hørtes så godt ut....!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå