Stinemor Skrevet 24. mars 2003 #1 Skrevet 24. mars 2003 Er det noen av dere som har oppskrift på gyros?!? Da tenker jeg spesielt på marinaden?!? På forhånd takk ;o)
Eowyn Skrevet 24. mars 2003 #2 Skrevet 24. mars 2003 Da kan du bruke den marinaden som er i disse wraps-posene" Den greske altså.....
Gjest sexysadie Skrevet 24. mars 2003 #3 Skrevet 24. mars 2003 Nå er jeg sikkert litt uvitende men Gyros husker jeg ikke ifra Hellasbesøket.
@lfa Skrevet 24. mars 2003 #4 Skrevet 24. mars 2003 Gyros er helt klart gresk (marinert kjøtt i pita sammen med salat, tomat, løk, tzatziki...). Til marinaden kan du bruke Toro, eller så kan du bruke denne: Olivenolje, 1ts salt, 2 ts pepper, 2 ts oregano, 1 ts cumin, 1 ts timian, 3 ts persille og to fedd hvitløk.
Gjest Bjørk Skrevet 25. mars 2003 #5 Skrevet 25. mars 2003 Når jeg lager Gyros bruker jeg denne marinaden : Kjøtt av lam eller svin 3 fedd hvitløk 1 løk 3 ts gresk krydder olivenolje La det ligge noen timer i marinaden. Når dette steker tar du på fajitas krydder, bruk halve pakken. Resten bruker jeg til slottspotetene etter at de er stekte.
Stinemor Skrevet 25. mars 2003 Forfatter #6 Skrevet 25. mars 2003 Tusen takk for svar alle sammen - nå blir det gyros til helga! En kollega av meg fortalte i dag at de bruker gyros men ikke i pitabrød - hun marinerer kjøttet først, steker det og heller over fløte - lar deretter kjøttet koke i fløten til det er mørt, ca en time og det visstnok NYDELIG! Noen ganger tar hun noe av det som er igjen av marinaden i sausen også. Dette serverer hun med ris og salat eller slottspoteter. Høres kjempegodt ut da! Klem fra Stinemor
Gjest zinga i.i. Skrevet 25. mars 2003 #7 Skrevet 25. mars 2003 Hei! Kunne noen kanskje hjelpe meg med en fullstendig opskrift, det hørtes så godt ut....!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå