Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Diskuterte månedsbudsjetter med noen jenter på jobben. Og det kom frem at de mente man må ha minst 2-3000 pr mnd bare til klær og sminke. Jeg bruker ikke sminke så jeg vet ikke hva det koster, men det er jo ikke noe man MÅ ha. Men fikk ikke mye gehør fra de andre på det. Og slett ikke da jeg i min naivitet sa at klær og sko er da ikke noe man trenger kjøpe nytt hver eneste måned?

Er jeg rar som ikke har klær og sminke som fast post på mitt budsjett i det hele tatt, bare som uforutsett utgift en gang iblant? :)

Bruker vel ca like mye på personlige utgifter (mat, husholdning etc) totalt som de bruker bare på sminke og klær.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Make up og klær er den største utgiftsposten i mitt budskjett..men så er jo alle forskjellige og da :)

Alt jeg har går med til det.. Dvs. alt som ikke brukes på husleie, strøm, mat og andre faste ting.

Skrevet

Ligger på rundt 100 lappen pr måned tror jeg i sminke/såpe/shampoo osv.

Klær aner jeg ikke, men muligens et snitt på 200 pr måned. Kjøper nytt når jeg trenger det, altså en eller annen anledning, eller det ikke passer lengre eller er utslitt og jeg ikke klarer flikke på det selv.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg klarer ikke å sette opp noe tall for det, men det er hvertfall langt unna de summene dine kollegaer bruker. For meg går det mye i perioder. Jeg handler en del klær om høsten, og mindre ellers i året. Høst/vinterklær er noe som gjerne koster mer også (hvis man f.eks. skal ha nye støvletter eller kåpe, noe jeg riktignok ikke kjøper nytt hvert år). Det går nok også en måned eller to i blant uten at jeg kjøper noe klær eller sminke. Jeg prøver også å kjøpe mindre klær, men av bedre kvalitet. Før var jeg mer ukritisk og impulskjøpte mer på salg. Nå prøver jeg å tenke mer over om jeg virkelig trenger det jeg ser på.

Skrevet

Jeg bruker nok et par tusen i måneden på klær, sminke osv... I tillegg 4000 kroner på håret mitt hver 3. måned, så da blir det jo 1300 kroner i mnd på hår også. Hadde jeg ikke vært student, hadde jeg nok brukt enda mer... :Hehe:

Men alle er forskjellige.. Jeg synes vel det er rart med jenter som ikke bruker sminke, men det må jo være opp til hver enkelt.

Skrevet
Jeg bruker nok et par tusen i måneden på klær, sminke osv... I tillegg 4000 kroner på håret mitt hver 3. måned, så da blir det jo 1300 kroner i mnd på hår også. Hadde jeg ikke vært student, hadde jeg nok brukt enda mer... :Hehe:

Men alle er forskjellige.. Jeg synes vel det er rart med jenter som ikke bruker sminke, men det må jo være opp til hver enkelt.

Bare litt nysgjerrig; Hva er det du gjør med håret ditt hver tredje måned som er såpass kostbart?

Skrevet
Bare litt nysgjerrig; Hva er det du gjør med håret ditt hver tredje måned som er såpass kostbart?

Extensions pluss striping, farge og klipp.

Gjest Jenna88
Skrevet (endret)

Jeg bruker større summer på klær enn på sminke, for å si det sånn. Bruker lite, men ganske eksklusive merker, ettersom jeg synes de gir best resultater. Jeg er ganske mørk i huden, så jeg bruker kun det aller nødvendigste; mascara, rouge, lipgloss/leppestift og eyeliner.

Klesbudsjettet varierer veldig. Jeg handlet f.eks for gaaanske mange tusen da jeg var i LA i vår, og har derfor moderert shoppingen deretter. Vesker og annet tilbehør er en ganske stor utgiftspost for meg. Der ryker det fort en del penger. :fnise:.

Endret av Jenna88
Skrevet

Har heller aldri skjønt hvordan folk klarer å bruke så mye på klær/sminke... Leste en tråd på mote.no om det samme, og gjennomsnittet var på kanskje 5000 kr i måneden! Da ble jeg paff, for jeg ser for meg at de fleste av de som skriver der er under 20 år.

Men det er jo en forskjell på å kjøpe kvalitetssminke og -klær, der ett plagg koster 2000 kr eller et par sminkeprodukter 1000 kr. Da kjøper man jo ikke så mye som hvis man skulle handlet på H&M for 3000 kr.

Gjest StockDama
Skrevet

Handler sminke og klær så sjeldent som mulig.....ikke før jeg faktisk trenger noe nytt. Jeg liker å kjøpe klær jeg vet jeg kommer til å like mer enn bare en måned =p

Skrevet
Er jeg rar som ikke har klær og sminke som fast post på mitt budsjett i det hele tatt, bare som uforutsett utgift en gang iblant? :)

Synes ikke du er rar i det hele tatt :-)

Ulike mennesker har jo ulike prioriteringer.

Selv bruker jeg en god del på klær (heller lite på sminke, bruker stort sett mascara) - men jeg er veldig klar over at dette er luksusforbruk, og at det er det første jeg hadde kuttet ned på om vi skulle få dårlig råd.

Gjest puselabb
Skrevet

I gjennomsnitt er det nok på rett under 1000-lappen i måneden. Men det er litt opp og ned.

Skrevet

Bruker i gjennomsnitt pr mnd rundt 100 kroner på sminke og 200-300 kroner på klær/sko. Planlagte innkjøp innkjøp, aldri impuls. Gjerne kvalitetsklær på salg. Bruker lite sminke. Kjøper alltid samme merke når noe er tomt. Da vet jeg at jeg blir fornøyd.

Gjest Thelma :-)
Skrevet

Jeg er nok en av dem som drar opp nivået her .. Har god råd for tiden - noe som fører til økt sparing - men også økt forbruk. Den siste måneden så har jeg faktisk ikke regnet ut hvor mye jeg har brukt på klær, hår, smykker, sminke, sko og vesker - men jeg anslår summen å være minst 25.000 kroner. Har kjøpt endel kostbare ting på ferie ... Det er ikke vanlig at jeg bruker så mye ..men jeg går til frisøren hver 5. uke - det koster jo litt, sminke kjøper jeg helst når jeg er ute og reiser, men vanlige forbruks-saker kjøper jeg jo hjemme og, f.eks. sminkefjerner, brun-uten-sol-krem, salongshampo, hårskum, spray, hårvoks, barbergele, mascara, osv .. Antar jeg jeg bruker fra 2-5.000 kroner på vanlige måneder ..

Skrevet

Varierer nok veldig hvor mye jeg bruker i mnd på klær/ sko men alt fra 1000-5000 pr mnd blir det nok ja.. Sminke det kjøper jeg kun når jeg trenger noe nytt, bruker ikke mye sminke til hverdags, kun mascara og lipgloss :)

Gjest Jenna88
Skrevet

Thelma: Jeg går også ofte til frisøren, fordi jeg har lyse striper og må farge etterveksten. Det verste jeg ser er ufarget ettervekst.

Skrevet

Jeg bruker ikke å kjøpe masse sminke i mnd jeg. -ikke misforstå, jeg sminker og ordner meg hver dag! Men jeg personlig skjønner ikke pointet med masse sminke liggende. Jeg kjøper basisproduktene jeg trenger og annet --og bruker det. (jeg har hatt mye av alt tidligere, men det endte oopp med at jeg glemte bruke noe, og så når jeg skulle bruke de-så var de ikke bra lenger i kvaliteten)

MEN når jeg savner noe eller har gått tomt for noe er det klart jeg handler, og da går det fort 6-800kr. Men det blir kanskje 3 ganger i året. Her regner jeg ikke med parfyme!

Når det gjelder klær så shopper jeg litt hele tida, kanskje for 800kr i mnd -men storshopper ved vår/høst-start, og da går det tusenlapper.

Frisøren går jeg til ca hver 2-3 mnd. Da klipper jeg og striper og betaler 1200.

Men innimellom når jeg er tom kjøper jeg gjerne med salongshampo, balsam, hårkur, stylingprodukter etc, og da går det jo mer penger.

Skrevet

Jeg bruker ikke sminke og kjøper klær en til to ganger i året. Da kjøper jeg inn undertøy, sokker og nødvendige gensere, topper og bukser/skjørt. Tilsammen bruker jeg vel kanskje 1-2000 kroner da.

Ellers kjøper jeg kanskje et plagg eller to innimellom resten av året. Vil bli flinkere til å gjøre nettopp det.

Skrevet (endret)

Jeg bruker nok endel på klær og sminke, men hvor mye det er har jeg ikke regnet på.

Jeg har en utadrettet jobb, og det er nok endel av grunnen til at jeg bruker endel penger på klær.

Hadde jeg hatt en jobb med "uniform", ville jeg nok likevel brukt endel, ettersom jeg er opptatt av mote og stil, men ikke like mye.

Endret av Nabodama

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...