Gå til innhold

Nabovarsel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal ha en fest og skal skrive nabovarsel, men det var ikke bare bare!!!

Har aldri gjort det før.

Har noen en mal? Evt forslag til hva som kan stå?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri helt forstått poenget med nabovarsel jeg, husordensreglene gjelder jo uansett. Men skriv opp leilighetsnummer så vet naboene hvor de kan gå og si fra hvis dere blir for høylytt eller *glemmer* å dempe dere på den tiden det skal være ro i blokka. :)

I hvert fall i større blokker kan det ofte være vanskelig å høre hvor bråket kommer fra.

Skrevet

Det er som regel lov å ha fest to ganger i året, derav nabovarsel.

Skrevet

Har bare delt ut nabovarel en gang, men da skrev jeg bare at jeg skulle ha fest og ca klokkeslett på når jeg trodde vi kom til å avslutte.

Skrevet
Det er som regel lov å ha fest to ganger i året, derav nabovarsel.

Her hvor vi bor er det ikke lov med x antall fester i året, siden det er høyblokk og det da ville blitt fest hver dag. Min erfaring er at folk ofte_tror_de har lov til en fest eller to i året, uten at det står noe om det i reglene. Når det er sagt så har jeg aldri skjønt hvorfor fest MÅ bety bråk. Kan man ikke ha det hyggelig uten høytalleren på full guffe? Det er fullt mulig å ha en sammenkomst uten bråk, og da kan man jo holde på så lenge man bare orker, så mange ganger man vil :)

Generelt egner blokkleiligheter seg dårlig som disco. Da kan man heller gå på byen, og dra hjem hvis man vil prate og ha det hyggelig uten bråk :)

Skrevet

Vi fikk nabovarsel for en stund siden og der hadde de skrevet noe ala dette

Vi har bedt inn til grillfest den XX.XX.XXXX kl XX.XX. Vi regner med å holde på til ca kl XX.XX. Som alle vet er det lett for at man blir litt høylydt når man har fest, så dersom vi forstyrrer for mye er det bare å si ifra, så trekker vi inn/demper oss.

Vi kan treffes på mob: XX XX XX XX evt XX XX XX XX

Hilsen

Ola og Kari

Veldig greit at de satte på tlf.nr for da slapp vi fly ut etter at vi hadde lagt oss *lat*

Skrevet
Vi fikk nabovarsel for en stund siden og der hadde de skrevet noe ala dette

Vi har bedt inn til grillfest den XX.XX.XXXX kl XX.XX. Vi regner med å holde på til ca kl XX.XX. Som alle vet er det lett for at man blir litt høylydt når man har fest, så dersom vi forstyrrer for mye er det bare å si ifra, så trekker vi inn/demper oss.

Vi kan treffes på mob: XX XX XX XX evt XX XX XX XX

Hilsen

Ola og Kari

Veldig greit at de satte på tlf.nr for da slapp vi fly ut etter at vi hadde lagt oss *lat*

Wow, om bare alle nabovarsle var slik.

Jeg har måttet ringe politiet en gang når en av naboene fortsatt bråket klokken 3 om natta. I en blokk med flere innganger er det ikke lett å vite hvor man skal banke på akkurat.

Gjest Partygutta
Skrevet
Hei! Jeg skal ha en fest og skal skrive nabovarsel, men det var ikke bare bare!!!

Har aldri gjort det før.

Har noen en mal? Evt forslag til hva som kan stå?

:)

Kjære naboer,

Vi skal ha fest lørdag kveld. Vi har kjøpt inn øl og hjemmebrent for nesten ti tusen, så vi regner med at det blir et fyllekalas blokken aldri har sett før.

Dæven som vi gleder oss!

Men vi tenker jo på dere også. Så for at ingenting skal skje, ber vi dere vennligst om å holde dere inne. Og for all del, for deres egen sikkerhet, ikke start noen diskusjoner med noen av gjestene (mellom oss: noen av gutta som kommer er virkelig ikke gode). Hvis dere absolutt må gå ut, pass på så dere ikke sklir i spy eller urin i trappen.

Normalt slukner de fleste rundt 6-7 tiden om morgenen, og da lover vi at det skal være helt stille frem til mandag morgen. Vi håper dere også kan være stille i denne perioden.

Med vennlig hilsen oss i toppetasjen.

Skrevet
Normalt slukner de fleste rundt 6-7 tiden om morgenen, og da lover vi at det skal være helt stille frem til mandag morgen. Vi håper dere også kan være stille i denne perioden.

Jeg visste ikke at naboen var på KG :kjefte:

Men da vet jeg i hvert fall at det blir stille litt utpå morgenkvisten :skravle:

Skrevet
Kjære naboer,

Vi skal ha fest lørdag kveld. Vi har kjøpt inn øl og hjemmebrent for nesten ti tusen, så vi regner med at det blir et fyllekalas blokken aldri har sett før.

Dæven som vi gleder oss!

Men vi tenker jo på dere også. Så for at ingenting skal skje, ber vi dere vennligst om å holde dere inne. Og for all del, for deres egen sikkerhet, ikke start noen diskusjoner med noen av gjestene (mellom oss: noen av gutta som kommer er virkelig ikke gode). Hvis dere absolutt må gå ut, pass på så dere ikke sklir i spy eller urin i trappen.

:ler: med en så festlig advarsel, kunne dere holdt på så lenge dere ville, for min del.

• 1 år senere...
Skrevet

Jævla syte kopper. Jeg mener naboer må tåle litt,ja om det ikke står om livet.

Noen ganger bør bre henge seg på festen frfor å klage. Hei du nabo,sett det som et krav at du må få bli med på festen :-)

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Når gubben skulle ha innflyttningsfest i sin første egne leilighet (i blokk), så hang han opp lapp. Hva som sto på lappen var ikke så viktig, det var det ingen av naboene som brydde seg om. Men han hang også sov-i-ro ørepropper til alle naboene sammen med denne lappen, og det har blitt en "tradisjon" hver gang noen i denne oppgangen skal ha fest. Han fikk ingen naboklager, og alle naboene var friske og opplagte dagen derpå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...