Gjest Gjest_maria_* Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 min lille hund har hatt problemer med magen i noen dager. Ikke fått annet fôr enn normalt, men hatt problemer med diare. De siste dagene også noe slim. Også sett han har kastet litt opp. Noe dårlig matlyst. - men i fysisk tipp topp form. Livlig som han alltid er. Innbiller meg dte kan være spolorm eller lignende. En stund siden sist ormekur. Tenkte kjøre ormekuren "panacur" i dag og se om forandring på formen etterhvert... Også fått anbefalt å gi han cultura naturell og hvitris nå som magen hans er irritabel. Mins mulig vanlig mat en stund. Masse vann. Han er 9 mnd. hva tror dere? noen med erfaringer? tips?
Tabris Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 Ja, man pleier å anbefale èn dags faste før man gir hunden usaltet, kokt ris og usaltet hvit fisk i tre dager. Så kan man gå gradvis over til vanlig fôr.
Gjest Gjest*Karina* Skrevet 25. august 2007 #3 Skrevet 25. august 2007 Du kan og blande biola i maten hans,altså faste en dag,blande kokt ris,kokt f.eks seifile(sånne billige du får i blokker)og biola...det kan og være lurt å kjøpe zooliac å ha liggedend,dette hjelper
Eføy Skrevet 25. august 2007 #4 Skrevet 25. august 2007 Hunden vår fikk diare her for en ukes tid siden. Hun måtte dermed faste i en dag, og dagen etter fikk hun kokt ris, iblanda litt fiskeboller og biola. Var i fin form igjen etter en dag med den kosten, men jeg tok en forsiktig overgang, og blandet i ris og biola i tørrforet hennes et par dager ekstra.
Lise_86 Skrevet 8. september 2007 #5 Skrevet 8. september 2007 jeg hadde samme problem, hunden min hadde diare og oppkast i over en mnd, var inn og ut hos vetrinær, ormekur, zolack snakket med alle jeg kunne tenke meg, men ingenting ble liksom noe særlig bedre, han kunne være ok en dag og så var det på'n igjen... alle hadde gode (kjærring)råd, men de var ofte selvmotsigende... da dette hadde holdt på i 5 uker ante jeg ingen råd, han virket jo veldig pigg i være måte, men tenkte at hvis han hadde det vondt måtte jeg avlive han... tilfeldig gikk jeg innom en dyre butikk og tenkte det skader vel ikke å høre om flere råd... jeg fikk vidunder kuren!!!!!! ta en hel blokk med seifillet og kok opp i masse vann, kjøl av, gi KUNN dette vannet til hunden i 2 døgn, gi han så ørsmå posjoner av fisken ca 5 ganger om dagen i 2 døgn, etter dette fortsett med små posjoner men bland mer og mer av foret han inn.... har funnet ut at hunden min har veldig sensitiv mage fra naturens side, og vi bruker noe som heter sensicare fôr, virker veldig bra for oss...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå