Gå til innhold

Tegne med kritt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min koser seg med å tegne med kritt på fortauet utenfor der vi bor. Det kan til tider bli veldig fargerikt, men stjerner, navn, skjeve Paradis etc... Jeg plager meg ikke over det, og synes egenlig det er litt koselig - viser at det er barn i gata. Men, det er jo så mange meninger om alt... og det kan være noen synes det er et 'helvetes griseri'!!!

Er dette noe jeg bør ta hensyn til, og begrense hennes krittlek?? Jeg har ikke fått klager, men det betyr jo ikke at folk ikke irriterer seg over at andre tar seg til rette på offentlig grunn...

Hva synes dere? (Hun tegner ikke i andres gårdsrom)

Skrevet

Nei, herregud, det regner jo bort! Får være måte på hva man skal bry seg med ;)

Skrevet

Jeg håper virkelig ikke det finnes voksne som irriterer seg over det.

Det er ikke vannfast - og så lenge man ikke skriver stygge ting/tegner kjønnsorganer, nazisymboler etc så synes jeg faktsisk det er ganske hyggelig.

Skrevet
Det er ikke vannfast - og så lenge man ikke skriver stygge ting/tegner kjønnsorganer, nazisymboler etc så synes jeg faktsisk det er ganske hyggelig.

Får håpe hun ikke begynner med det... Det må i tilfelle være noe som skulle bli noe annet, men som fikk litt feil fasong! Ikke alltid like stødig i tegningen...

Gjest Ballerina
Skrevet

hm... det har jeg aldri tenkt på ;) Fordi det er så koselig når barn tegner med kritt i gatene! Det viser at de koser seg :) Hadde aldri falt meg inn å reagere på det :-D

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Skulle ønske flere gjorde det, framfor å sitte foran pcn. Kanskje jeg rett og slett burde ta meg en tur ut med krittet under armen?

Skrevet

ja, fine mønstre med kritt, skader da ingen :)

datteren min tegner også med kritt, men det er på eiendommen vår, da. men hun må gjerne tegne utenfor òg! er så mange gretne folk her som kunne hatt godt av å få en lilla krusedull i fleisen :)

Skrevet

Mange voksne som irriterer seg over nabobarnas "grising med kritt i gata" ja. Det husker jeg fra mine var små.

En av naboene våre der vi bodde, kom med en underskriftskampanje hun hadde laget, hvor hun ville få et forbud mot barns tegning med kritt på asfalten og garasjeveggene.

Hennes barn var jo forbi det stadiet for lengst og var tenåringer....

(Hun er forøvrig en hyggelig dame... men dette med kritt i gata taklet hun dårlig :ler:)

Gjest Ballerina
Skrevet
Mange voksne som irriterer seg over nabobarnas "grising med kritt i gata" ja. Det husker jeg fra mine var små.

En av naboene våre der vi bodde, kom med en underskriftskampanje hun hadde laget, hvor hun ville få et forbud mot barns tegning med kritt på asfalten og garasjeveggene.

Hennes barn var jo forbi det stadiet for lengst og var tenåringer....

(Hun er forøvrig en hyggelig dame... men dette med kritt i gata taklet hun dårlig :ler:)

Måtte bare :fnise: litt

Skrevet

Nei, det er bare koselig! Skulle ønske ungene her i blokka hadde tegna masse med kritt på asfalten utenfor, da hadde det blitt litt mer fargerikt og artige blikkfang! Er sånt man blir glad av å se! Har faktisk aldri sett at de har tegna med kritt utenfor her før... Håper bare ikke gamlingene som sitter utenfor blokka og syter og klager på alle som går forbi har skremt de bort... Tegna mye selv med kritt da jeg var ungen, til naboen kom og klaga og da fikk jeg ikke tegne mer... Skjønner ikke hva som er galt med det. (og nå skulle jeg sette på en tegne- eller kunstner-smiley)

Gjest Elastica
Skrevet

Krittskrablerier vekker til live gode minner fra barndommen, det er sikkert. Hvis jeg hadde sett det i gaten vår, hadde jeg mest sannsynlig ikke reflektert over det. Dersom jeg mot formodning i all min iver etter å ha det ryddig og fint rundt meg, hadde reagert på kritt, skulle jeg tenkt på denne tråden og minnet meg på at det egentlig var koselig.

Noe jeg derimot ikke takler, er når leieboeren hiver tyggis på asfalten og sneiper i den steinbelagte vannrennen ved siden av trappen. Sneiper er rett og slett søppel.

Skrevet

La for al del ungene få tegne med kritt i gatene...så lenge de ikke går over til maling . Krittet forsvinner ved første regndråpe. Dere skulle bare sett trappen min foran inngangen av og til :ler:

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Syns det bare er koselig jeg.

Husker vi gjorde det da vi var små. Hadde noen skikkelig sure naboer som "eide" veien. Husker de tvang oss flere enn en gang å vaske det bort med vann og svamt. Gale mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...