Gjest meh Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 En veninne ringte meg akkurat for å dra meg med på byen for en real fyllekule fordi hun hadde problemer med kjæresten . Jeg sitter her klokken halv elleve på kvelgen med rødvinsflasken min , ikke særlig dressa opp i det hele tatt og jobber med noen web greier . Veninna mi hørtes imidelertid oppriktig trist ut og hun kunne sikkert ha trengt et medfølende øre å snakke til ,men jeg orka ikke dra ut så jeg avtale at vi kunne treffes på formiddagen i morgen istedet . Nå sliter jeg litt med dårlig samvittighet , hva hadde dere gjordt?
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Har hun nett kan du jo chatte litt med henne? Så lenge du gjorde det klart at hun sef kan ringe deg osv hvis ting blir for ille så hadde ikke jeg hatt dårlig samvittighet. Regner med at du pratet litt med henne da hun ringte.
Gjest Corto Maltese Skrevet 24. august 2007 #3 Skrevet 24. august 2007 (endret) 56 Endret 24. august 2007 av Corto Maltese
Gjest s.n Skrevet 24. august 2007 #4 Skrevet 24. august 2007 Hadde blitt hjemme. Er jeg ikke gira på å gå ut, så gidder jeg ikke. Dersom venninna var skikkelig lei seg og virkelig hadde trengt samtalen, så hadde hun vel kommet hjem til meg for stille og rolig samtale! Ikke gidd å ha dårlig samvittighet.
Gjest s.n Skrevet 24. august 2007 #5 Skrevet 24. august 2007 En veninne ringte meg akkurat for å dra meg med på byen for en real fyllekule fordi hun hadde problemer med kjæresten . Dessuten, når hjelper det egentlig med en fyllekule når en har trøbbel med kjæresten??? Hun bør holde seg hjemme selv... Ikke gi gode venninner dårlig samvittighet...
Gjest meh Skrevet 24. august 2007 #6 Skrevet 24. august 2007 Legg til at jeg er sliten , det har vært en hard uke , sovnet nesten på sofaen for 1 time siden , men bestemte meg for å prioritere de web greiene istedet siden jeg må utenbys i deler av neste uke og derfor vil henge enda mer etter . *sukk Men hun hørtes virkelig lei seg ut , hun gråt ikke eller noe , men stemmen hennes var snål ....
Gjest meh Skrevet 24. august 2007 #7 Skrevet 24. august 2007 Dessuten, når hjelper det egentlig med en fyllekule når en har trøbbel med kjæresten??? Hun bør holde seg hjemme selv... Ikke gi gode venninner dårlig samvittighet... Vet ikke ? blir vel mer sånn utagerende , tipper vel helst at hun ikke ville sitte hjemme og tenke på de greiene hun har i forhold til kjæresten .
Lille Løve Skrevet 24. august 2007 #8 Skrevet 24. august 2007 Tror jeg ville invitert henne hjem til meg jeg... Da er sjansen større for at hun kunne fått noen god råd og du hadde sluppet å føle deg "utnyttet" som festevenn... Sjansen for å få den telefonen igjen kunne kanskje også vært mindre hvis du fikk overbevist henne om at det ikke hjelper å rømme fra eller drikke bort problemene..??!
Gjest prestekrage Skrevet 24. august 2007 #9 Skrevet 24. august 2007 Fra egenerfaring. Jeg var venninna di. Hadde det tusen ganger verre enn hva jeg ville inrømme. Men nå- selv etter fire år står det for meg som noe av det største noen noen gang har gjort for meg. Da venninna mi hentet meg "ut på tur" da jeg stor midt i kaoset. Det er for meg forskjellen på hva som definerer venner fra bekjente- venner kaster det de har i henden og stiller uansett- bekjente stiller opp dersom det passer......
Gjest ¤bella¤ Skrevet 24. august 2007 #10 Skrevet 24. august 2007 Jeg hadde absolutt stilt opp for venninna mi. Det gjør jeg alltid. Uansett tid eller sted.
Gjest s.n Skrevet 24. august 2007 #11 Skrevet 24. august 2007 Det er for meg forskjellen på hva som definerer venner fra bekjente- venner kaster det de har i henden og stiller uansett- bekjente stiller opp dersom det passer...... Jeg stiller også for venner, men jeg setter ikke meg selv helt på sidelinjen av den grunn. Å kaste alt en har i hendene og stikke på byen ser jeg for meg er en tenåringsgreie... Hvertfall når en ikke selv har lyst. Da finnes det andre måter å vise at en bryr seg. Trådstarter sa at hun ville være med henne i morgen, det får være nok. En får ikke gode venner av å utslette seg selv. Gode venner tør å ha en egen mening og vilje...
LilleBille Skrevet 24. august 2007 #12 Skrevet 24. august 2007 Jeg hadde gjerne stilt opp for venninnen min - men IKKE på en fyllerunde på byen. Har ingen tro på at grøftefyll på byen løser noe som helst. Hadde gjerne dratt til henne - eller bedt henne til meg - snakket, trøstet osv. men jeg synes heller ikke det definerer venner om man blir med på fylla.
*Mina* Skrevet 24. august 2007 #13 Skrevet 24. august 2007 Fra egenerfaring. Jeg var venninna di. Hadde det tusen ganger verre enn hva jeg ville inrømme. Men nå- selv etter fire år står det for meg som noe av det største noen noen gang har gjort for meg. Da venninna mi hentet meg "ut på tur" da jeg stor midt i kaoset. Det er for meg forskjellen på hva som definerer venner fra bekjente- venner kaster det de har i henden og stiller uansett- bekjente stiller opp dersom det passer...... Jeg kaster ikke det jeg har i hendene, for å dra på byen med en venninne som ikke har det bra. Jeg hadde kastet alt jeg hadde i hendene, for å dratt bort til henne for å snakke. Jeg hadde også bedt henne komme til meg, så kunne vi delt en flaske vin. Men er jeg ikke i form til å dra på byen, så bør en god venninne respektere at jeg ikke ønsker å dra på byen. En må aldri glemme seg selv, selv om vennene rundt en ikke har det så bra. For å klare å ta vare på vennene sine, må en også ta vare på selv selv. Men jeg hadde nok hatt dårlig smavittighet for at jeg sa nei, men jeg hadde ikke dratt på byen om jeg ikke ville det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå