Gjest prestekrage Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 (endret) Etter en operasjon nå i sommer har jeg treningsforbud i ettpar uker til. Holder på å bli gal- så "sniktrener" litt hjemme. (Og ja- jeg tar trappa- ikke heisen på jobben. Sykler til og fra jobb) Dvs; "stepper" i trappa- står på gulvet- så opp og ned på nederste + nest nederste trinn Push-up i samme trapp. Løfter meg opp med armene fra trinn 4. Sitter også i samme trapp og løfter meg opp med armene så langt jeg klarer- holder oppe en stund. Blir ett par minutter her- og ettpar minutter der i løpet av dagen- og har merket virkning ja! (Store planer om å fortsette også etter at legen har opphevet treningsforbudet) Noen som har tips til andre slike "ett par minutter" -øvelser, sånn man kan få tid til mens man egentlig driver med noe helt annet? Edit: (PS: Operasjonen/årsak er egentlig irelevant- trenger masse "snik"/hurtigtrenings tips) Endret 24. august 2007 av prestekrage
*Enigma* Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 For å lettere kunne anbefale øvelser så hadde det vært greit å vite litt om hvor/hvorfor du var operert, men siden du ikke vil si det kan jeg gi deg noen generelle øvelser som kan gjøres utenfor treningsstudio. For å styrke rygg finnes det masse småøvelser. - Stå på alle fire eller ligg flatt på magen og løft motsatt arm og bein. - Ligg på magen, armene foran hodet, bøyd, løft opp overkroppen, og dra armene bakover, fortsatt bøyd, til du presser sammen skulderbladene, ta armene forover igjen og senk overkroppen. - Ligg på magen og "flakse" med armene, altså bevege dem opp og ned. - Ligg på magen, armene så strake du klarer foran hodet, før dem sammen bak ryggen, foran hodet, bak ryggen igjen, osv. Mage: - Sit-ups i forskjellige former: rette med bøyde ben, rette med løftede ben og skrå sit-ups. Rompe/lår: - Knebøy - Utfall - Ligg på siden, med strake ben. Løft øverste ben et visst antall repetisjoner, deretter kan du løfte det nederste benet. Snu deg over på andre siden og gjør tilsvarende.
Gjest prestekrage Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 Tusen takk for tipsene! Grunnen til at jeg skrev at operasjonssted/årsak er irrelevant er fordi jeg snart har ok fra legen for å begynne normaltrening. Og tipsene jeg var på jakt etter er noe jeg også vil fortsette med (så kan jeg bare plukke vekk de uaktuelle så lenge). Nok en gang tusen takk for tipsene Enigma! Noen som har flere?
marmelade Skrevet 28. august 2007 #5 Skrevet 28. august 2007 eller trekk magen inn hold 5sekunder slipp løs igjen så lenge du klarer mens du ser på tv haha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå