Gå til innhold

Komplimenter, bare hvis interessert?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjæresten min (mann) påstår at menn bare gir daer komplimenter for utseendet hvis de er seksuelt interessert. Det nekter jeg å tro.....

Jeg mener en mannlig kollega/bekjent feks kan si "så pent hår du har" selv om han ikke er kåt på dama han gir komplientet til..... Hvis det han sier skulle stemme har jeg en drøss kolleger som ..... uffda...

Hmmmm vi blir liksom ikke enige :slåss:

Hva mener dere menn og damer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Cleopatra
Skrevet

Bare tull fra hans side mener jeg.

Jeg jobber bare sammen med menn og får masse komplimenter -har vanskelig for å tro at alle de har lyst på meg...

Skrevet

Næh, tipper han tar grundig feil der, gitt...

En jobbforbindelse gir meg stadig komplimenter for utseende og kunnskaper (han er utrolig flink til å gi komplimenter til alle rundt seg - en skikkelig ressursperson)

Hadde han ikke vært homse, ville jeg nok ha lurt litt, men jeg garanterer - han er overhodet ikke interessert i kvinner!!

Skrevet

Hahaha spurte sambo nå og han sa:

"Øøøh.... tror aldri jeg har komplimentert damer... " :ler:

Men etter en tenkepause kunne han også bidra med dette:

"Jo, jeg kunne nok gjort det, uten å like dama, om jeg dreiv med sånt"

Skrevet

Kan gi komplimenter til jenter jeg har et vennskapelig forhold til (og selvfølgelig til jenter jeg har et seksuelt forhold til).

Til andre jenter hadde det bare virket unaturlig og galt.

Skrevet

Dette er bare tull av mannen din. Jeg har vært sambo i 16 år og gift i ett år. Jeg sier gjerne til min kone eller venner/kolleger at de har blitt fine etter hårklipp, etc. Dette gjør jeg bevisst, da jeg liker følelsen jeg får da de synes det er fint at noen har merket forandringen.

Gjest Gjest_HAHA_*
Skrevet

tror kjæresten din er litt sjalu jeg TS ;)

Skrevet

Jeg gir masse komplimenter til damer jeg ikke er seksuelt interesert i. Men, mange damer er alikevel erfaringsmessig alt for naive i forhold til mange gutters intensjoner. Gutter som på forskjellig vis vil bli kjent ønsker sjelden vanlig vennskap selv om det skjer. Og selv om du ikke merker noen signaler så vil det ofte være en nice guy som ikke tør eller klarer å sende seksuelle signaler. Det er også helt klart en del gutter som er slik mannen din sier, men jeg tror de fleste fortsatt gir komplimenter uten at det trenger å bety noe.

Skrevet

I Norge er jo folk knappe og lite rause...så der tenker kanskje folk at det ikke er vanlig?

Men i de fleste andre land er det bare hyggelig og normalt at menn og kvinner gir hverandre komplimenter - som en del av hverdagen og det å leve og ha det hyggelig. Jeg tror det kalles belevenhet.

Skrevet

Kjæresten min fortalte ei dame på jobben sin som jeg vet han irriterer seg over at hun luktet godt her om dagen. Det var fordi han ville vite hvilken parfyme hun brukte slik at han kunne kjøpe den til meg og ikke fordi han ville ha henne i seng (håper jeg, hun er grusom!)

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet
Kjæresten min (mann) påstår at menn bare gir daer komplimenter for utseendet hvis de er seksuelt interessert. Det nekter jeg å tro.....

Jeg mener en mannlig kollega/bekjent feks kan si "så pent hår du har" selv om han ikke er kåt på dama han gir komplientet til..... Hvis det han sier skulle stemme har jeg en drøss kolleger som ..... uffda...

Det hender jeg gir helt umotiverte komplimenter om utseende til damer som virkelig ikke har det med seg fra naturens side. De blir som oftest oppriktig glade, man kan nesten se det stråler av dem.

Om jeg er seksuelt interessert i en dame derimot, skal det endel til før jeg gir komplimenter om utseende. Om jeg gir et kompliment, er det heller om hennes svake sider. F. eks. om hun er strålende vakker, kan jeg komplimentere hvor flink hun er på jobben. Men hvis det virker som hun har komplekser for ett eller annet (f. eks. stor nese, tynt hår eller noe slikt), gir jeg gjerne et kompliment i en bisetning ("en som er så søt som deg, bla bla").

Gjest Gjest_Arne_*
Skrevet

Gir kun komplimenter om jeg føler at det er håp for et ligg. Synes ikke det er verdt sjansen på misforståelsen hvis det ikke er en jeg vil ha på kroken.

Skrevet

Som en generell regel gir jeg aldri kvinner jeg er tiltrukket av komplimenter for utseendet, hvertfall aldri før forholdet har utviklet seg til mer enn et bekjentskap. Jeg gir som regel kun komplimenter som er genuine, med mindre det er helt åpenbart at jeg tuller. Jeg blåser ofte småting utav proporsjoner, eller å slenge en frekk kommentar om hvor elendig noe er når det er åpenbart gjort utrolig bra.

Gjest =tentacle=
Skrevet

En liten gutt på 6 år studerte meg og sa at jeg var pen. Da steilet jeg litt :ler: Han var ikke en A4 norsk gutt, men ble oppdratt i en kultur hvor komplimenter for utseende er vanlig. Dette har med vaner og kultur å gjøre. Noen ser pene mennesker uten å kommentere det (som jeg selv som oftest gjør), mens andre åpner munnen og lar den andre vite at de har likt hva de så, enten det er for å oppnå sex med personen eller bare for å vise at de har satt pris på ham/henne.

Skrevet (endret)

Gir komplimenter på utseende til kjæreste og nære venner.

Gir jeg komplimenter som dreier seg om utseende til andre damer utenfor dèt, er det fordi jeg syns det er et grunnlag for det. Eneste grunnlaget for kompliment er

a) sexuelt eller flørt

b) for å være snill.

a) Om jeg vil si at jeg er seksuelt intr. på det grunnlaget skal jeg ikke påstå ettersom jeg er i forhold. Som singel hadde jeg nok helt sikkert hatt en sexuell tanke i bakhodet.

b) Ellers er det en del menn (og kvinner) som gir komplimenter fordi de ser et behov for å øke selvtilliten til andre, og syns de er kjempesnille på det grunnlag. Jeg er ikke nødvn. enig i at det er riktig å fremme selvtillit på falskt grunnlag.

Jeg er nok ikke helt uenig i hva typen din sier her. Jeg hadde ikke krangla om tema :fnise: men jeg sympatiserer med hans syns på saken foran ditt.. og det er jo et poeng at menn vet hvorfor vi gir kompliment, og han har sikkert noe samme holdning som meg

Endret av caso
Skrevet

Din mann er en ærlig mann, jeg ville aldri komplimentere en kvinne om jeg ikke hadde stå.

Mvh Rastafan

Skrevet
Gir kun komplimenter om jeg føler at det er håp for et ligg. Synes ikke det er verdt sjansen på misforståelsen hvis det ikke er en jeg vil ha på kroken.

:ler::ler: "håp for et ligg".

Stråler ikke akkurat selvtillit av den mann!!

Skrevet

Det er ikke tull. Jeg kjenner mange som er sån... Det varierer sikkert fra person til person.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...