Gå til innhold

Oppurssing av bad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi har alltid hatt fliser på baderomsgulvet, men jeg begynner i grunn å bli litt lei av fliser, det først og fremst hardt å stå på og fugene synes jeg alltid virker skitne ut.

Hva mener dere andre her. Ville dere ha valgt belegg eller fliser på gulvet? tenkte å ha fliser ellers på badet så hvordan vil dette bli som helt hets inntrykk. Noen med erfaring, eller synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt fliser, uten tvil.

Skrevet

Samme her, fliser.

Gjest -eline-
Skrevet

På gulv ville jeg uten tvil valgt fliser, vegger i våtromssone (dusj) det samme, mens dette godt kan kombineres med malte vegger.

Gulv i vinyl ser billig ut og er absolutt ikke like pent.

Skrevet

Tja. Er nå neimen ikke helt sikker på om jeg ville ha avslått belegg tvert. Det finnes mye fint våtromsvinyl på markedet nå. Vinyl er både lett og rimelig å legge (man slipper membran under) og det er behagelig å gå på. En del vinyl finnes og med anti-skli effekt og vil være praktisk og sikkert på badet. Dessuten er det lett å holde rent, og slitesterkt.

Velger man et tøft og/eller nøytralt gulv og supplerer med passende vegger mener jeg at man kan få et like fint bad som med flis på gulvene.

Se gjerne ifi.no for inspirasjon.

Skrevet

Jeg ville valgt fliser, og heller lagt en deilig myk baderomsmatte på gulvet som det er litt størrelse på. Da blir det deilig og mykt å stå

:D

Skrevet

Ville valgt flis. Vi hadde belegg et sted vi leide for mange år siden. Belegg (og våtromstapet) "suger til seg" både støv og skitt. Det var i allfall min erfaring. HAr flisr på tre bad + vaskerom, hall og gang, men har ingen problem med skitne fuger. Kom på at vi har skiferfliser på trappene ute og. Der har vi lyse fuger, og der kan de bli litt skitne, men ikke verre enn at det forsvinner når trappa spyles. Men fliser er jo litt harde, da. Men det var våtromsbelegget og der vi bodde. Det var lagt på mur, noe som vel ofte er tilfellet der det er varmekabler?

Skrevet

Ville valgt flis. Vi hadde belegg et sted vi leide for mange år siden. Belegg (og våtromstapet) "suger til seg" både støv og skitt. Det var i allfall min erfaring. HAr flisr på tre bad + vaskerom, hall og gang, men har ingen problem med skitne fuger. Kom på at vi har skiferfliser på trappene ute og. Der har vi lyse fuger, og der kan de bli litt skitne, men ikke verre enn at det forsvinner når trappa spyles. Men fliser er jo litt harde, da. Men det var våtromsbelegget og der vi bodde. Det var lagt på mur, noe som vel ofte er tilfellet der det er varmekabler?

Skrevet

Nja... Jeg er faktisk ikke sikker på hva jeg ville ha valgt. I mitt barndomshjem finnes det faktisk noe så antikvarisk som et våtromsbelegg som det har vært dusjet på i nærmere 30 år og det er faktisk overhodet ikke preget av tidens tann. Fliser vil jo aldri gå av "moten" men skulle jeg ha pusset opp et lite, kult bad nå tror jeg faktsik jeg ville ha gått for våtromsvarianten av "knottegummi", helt dusjkabinett av glass og malte vegger.

Skrevet

Fliser! Dersom dere skal selge, er det lettere å få solgt da også.

Skrevet
Fliser! Dersom dere skal selge, er det lettere å få solgt da også.

Det tror jeg lite på. Er få som velger/velger bort en bolig pga. gulvmatriale på badet. Så lenge badet er helt, pent og uten skader spiller det liten rolle fra eller til hva gulvet et laget av.

Og all flis er jo ikke nødvendigvis like pent det heller.

Vi har nettopp kjøpt nytt hus. Badet der er nyoppusset, med flis. Det er overhodet ikke etter min smak, men vi kjøpte da huset fordet.

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg tror nok jeg ville falt ned på fliser, hvis jeg skulle pusset opp et bad i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...