Gå til innhold

Kommer til middag, men ikke kirke..

Fremhevede innlegg

Skrevet
Utrolig frekt av deg. Synes ikke man kommer kun til middag, og dette er noe du burde ha visst lenge.

Og slike svar får man bare her inne på KG, og jeg tviler påa t du ville svart noe slikt til en av dine kusiner. Det er det jeg tror og håper, for ellers lurer jeg virkelig på om det har "rablet" for enkelte i forbindelse med bryllupet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke reagert i det hele tatt.

I det forrige bryllupet jeg var,så var jeg ikke i kirken pga at jeg måtte jobbe. Tenkte ikke over at det kunne oppfattes som frekt engang jeg.

Skrevet

Det var ikke alle som kom i bryllupet vårt som var i kirken, jeg reagerte ikke noe på det. De hadde sikkert en en grunn men det har ikke jeg noe med.

Skrevet

Vi inviterte ikke alle til vielsen engang vi, pga plassmangel.....

Og her er det vanslig å komme kun til middag eller kaffe. Selv om mange går i kirken, men da er det ofte bare de nærmeste. Jeg hadde IKKE reagert om en kusine ikke kom i kirken nei..

Gjest lillebøll
Skrevet

Jeg hadde sikkert ikke merket det engang jeg.

Skrevet

det viktigste er jo at man kommer. om det er kun til vielsen, kun til middagen, eller til alt, spiller vel ingen rolle.

selvsagt ville jeg helst at alle inviterte skulle være der hele tiden, men det er da mye bedre å dukke opp til middagen, enn ikke i det hele tatt...?

forøvrig støtter jeg opp om det som tidligere har blitt nevnt... jeg hadde sikkert ikke merket det, engang.

Skrevet

Brudeparet legger sikkert ikke merke til det. Og må du jobbe, så må du. Sånn er det noenganger.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Det er på ingen måte frekt av trådstarter at ingen av kollegene er villige til å steppe inn. Hun kan jo ikke tvinge noen til å jobbe.

Hun vil heller ikke bli savnet i kirken, et brudepar legger vil ikke se seg om etter perifere slektninger de ikke har sett på flere år.

Skrevet

Man husker ikke hvem som var i kirken. Husker kanskje noen av de som ikke er invitert, pga det er jo ekstra kselig. Men om et søskenbarn eller lignende ikke kom hadde jeg aldri tenkt over det. Man er lykkelig og i en annen verden!

Skrevet
Hei, har kommet en utrolig lei situasjon angående i morgen når det gjelder min kusines brullyp... Jeg må jobbe, har spurt alle som er mulige å spørre og ikke mulig og spørre, men ingen kan..

Ville det gjort dere noe veldig om noen kom til middagen, men ikke kirken... Kan legge til at jeg er kusine, men jeg har ikke sett kusinen min på hvertfall 2-3 år og jeg er kun invitert fordi obligatorisk familie og slikt.

Ville du reagert noe særlig om noen kom til middag og resten, men ikke selve kirken?

Dersom det er pga jobb, og du forteller henne det etterpå, hadde jeg ikke reagert. Men dersom du ikke "gadd" å komme i kirken, hadde jeg synes det var litt kjipt. Men det er jo ikke sikkert hun legger merke til det en gang :fnise:

Skrevet

Selv om man har planlagt lenge slik at man har fri, hender det ofte at noen blir syke o.l. som gjør at man må bytte vakter på en jobb. Og når dette er årskaen synes jeg den er mer en god nok til å ikke komme i kirken.

Så bare informer bruden, så går det nok veldig bra.

Gjest nextlife
Skrevet

Hadde nok ikke reagert på det, nei, :nei: men blitt kjempeglad for at hun faktisk kom til resten av feiringa :jepp:

Skrevet (endret)
Utrolig frekt av deg. Synes ikke man kommer kun til middag, og dette er noe du burde ha visst lenge.

Jeg vil så gjerne vite hvordan man på forhånd kan spå at noen blir syke dagen før noe stort.

Av og til må man jobbe og får ikke byttet vakter, sånn er det for alle som har lørdagsvakter.

Er sjef, så hadde opprinnelig fri da..

For øvrig så fikk jeg beskjed om at det var utrolig koselig at jeg i det minste kunne komme til middagen, og at det ikke var så viktig med kirken.

Endret av Gjest
Gjest Dallandra Darcy
Skrevet

Et brudepar med beina på jorda mao. Håper du koste deg i bryllup!

Gjest Elastica
Skrevet
Og slike svar får man bare her inne på KG, og jeg tviler påa t du ville svart noe slikt til en av dine kusiner. Det er det jeg tror og håper, for ellers lurer jeg virkelig på om det har "rablet" for enkelte i forbindelse med bryllupet.

Ja ikke sant. Får håpe man besinner seg for gjestene sine. :)

Skrevet

Jo det hadde jeg faktisk. Litt spesiellt her men er det noen som velger å ikke komme til vielsen men kun til middag så ville jeg absolutt indikert at de ikke trengte å ta turen i det hele tatt.

Skrevet
Jeg vil så gjerne vite hvordan man på forhånd kan spå at noen blir syke dagen før noe stort.

Det er jo noe helt annet.

Er sjef, så hadde opprinnelig fri da..

Og hvordan i hele verden hadde du da ikke muligheten til å komme til vielsen.

Gjest Dallandra Darcy
Skrevet

Som sjef så har man vel ikke oversikt over når sine ansatte har tenkt å bli syke. Blir lørdagsvakten syk og ingen kan steppe inn så MÅ naturligvis sjefen steppe inn, bryllupsinvitasjon eller ei.

Skrevet
Som sjef så har man vel ikke oversikt over når sine ansatte har tenkt å bli syke. Blir lørdagsvakten syk og ingen kan steppe inn så MÅ naturligvis sjefen steppe inn, bryllupsinvitasjon eller ei.

Som sjef så burde man ha oversikt over og ha ekstravakter tilgjenngelig for slike situasjoner, dersom man ikke driver rivdrift på ansatte da.

Gjest Cosmic Girl
Skrevet
Jo det hadde jeg faktisk. Litt spesiellt her men er det noen som velger å ikke komme til vielsen men kun til middag så ville jeg absolutt indikert at de ikke trengte å ta turen i det hele tatt.

Jeg forstår ikke helt den holdningen. Det er jo middagen og festen som er det viktigste og der det spiller størst rolle at man har de man er glade i rundt seg, ikke vielsen. Man kommer inn, blir viet, går ut. Jeg la ihvertfall ikke merke til alle som var i vielsen vår, og vet at det var flere som ikke var der pga vanskeligheter med å skaffe barnevakt. Men de kom til middagen, og det er det samværet jeg husker best i ettertid.

Det var ihvertfall viktigst for meg å dele middagen og festen med mine kjære, og ikke vielsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...