soserious Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Sitter her igjen. Har vært en hektisk uke og 18 åringen er ute. Ser for meg at det blir maaange slike helger. Inntil for to år siden sa jeg at jeg var "frivillig" singel, nå er nok ikke det tilfelle lenger. Er ikke noe asosialt missfoster, men tvert i mot veldig sosial. Det virker som om jeg kanskje stiller for høye krav til de stakkarene jeg møter. Føler at det er så mye som skal klaffe for å få et forhold til å fungere. Fortsetter jeg på denne måten, kan nok alderdommen bli ganske tragisk!:-) Er en god stund til jeg er der, da...bare 40, til info. Noen som kjenner seg igjen?
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Det handler litt om hvem man kjenner/blir kjent med og hvem man treffer. Og at man er åpen og villig til å tenke litt nytt. Men som kvinne bør man ikke jobbe seg ihjel. Det holder med at du oppsøker miljøer med menn: de må være menn nok til å ta initiativ overfor kvinner!
soserious Skrevet 24. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2007 Det handler litt om hvem man kjenner/blir kjent med og hvem man treffer. Og at man er åpen og villig til å tenke litt nytt. Men som kvinne bør man ikke jobbe seg ihjel. Det holder med at du oppsøker miljøer med menn: de må være menn nok til å ta initiativ overfor kvinner! <takk for svar....da er det nok få som er menn nok der ute. Har vel sjelden møtt noen som tar initiativ uten at det er alkohol inne i bildet. Kan vel hende jeg ikke ser signaler som jeg burde se, heller!
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2007 #4 Skrevet 24. august 2007 Norske menn har rykte på seg for å være stivbente, trege og passive - også i forhold til damer. De forventer at damene skal kaste seg over dem...men slik fungerer ikke naturen: naturen mente at menn skulle være "jegerne". Ønsker deg lykke til! Kanskje du bare må oppsøke flere steder der det er folk - over tid? Interesser, kurs, medelm et sted, gå ut oftere?
soserious Skrevet 24. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2007 Norske menn har rykte på seg for å være stivbente, trege og passive - også i forhold til damer. De forventer at damene skal kaste seg over dem...men slik fungerer ikke naturen: naturen mente at menn skulle være "jegerne". Ønsker deg lykke til! Kanskje du bare må oppsøke flere steder der det er folk - over tid? Interesser, kurs, medelm et sted, gå ut oftere? Mange gode forslag fra deg. Jeg er udelt enig i at norske menn er trege og stivbente. Når det gjelder å kaste seg over...ikke helt min stil Likestilling er vel og bra, men innenfor rimelighetens grenser. Litt unaturlig og rote med naturen og jaktinstinkter...
Cognizance Skrevet 25. august 2007 #6 Skrevet 25. august 2007 Å tenke at det er menns ansvar å ta initiativ når man sitter der som singel kvinne som ikke blir imøtegått av aktuelle kandidater er å gjøre segselv til et hjelpeløst offer. Ta ansvar for egne liv!
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2007 #7 Skrevet 25. august 2007 Å tenke at det er menns ansvar å ta initiativ når man sitter der som singel kvinne som ikke blir imøtegått av aktuelle kandidater er å gjøre segselv til et hjelpeløst offer. Ta ansvar for egne liv! ....... Dette høres bra ut i teorien, men sannheten er at menn ikke liker at kvinner tar initiativ. Og liker de det er dette gjerne menn som man senere kan få store problemer med!
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2007 #8 Skrevet 26. august 2007 Dette høres bra ut i teorien, men sannheten er at menn ikke liker at kvinner tar initiativ. Og liker de det er dette gjerne menn som man senere kan få store problemer med! Store problemer med? Kan du utdype? Er oppriktig interessert siden jeg er mann som liker at noen viser interesse, og vil gjerne vite hva som er galt6 med meg...
soserious Skrevet 26. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. august 2007 Å tenke at det er menns ansvar å ta initiativ når man sitter der som singel kvinne som ikke blir imøtegått av aktuelle kandidater er å gjøre segselv til et hjelpeløst offer. Ta ansvar for egne liv! Den var dyp, men du verden så tankeløs....vil ikke karakterisere kvinner som ikke tar initiativ som hjelpeløse offere. Derimot kan det være normer og verdier mange av oss har og gjør oss til hva vi er. Velger å stå ved det og dermed faktisk ta ansvar for både liv og handlinger. Er hverken deprimert eller plaget av selvmedlidenhet. Er derimot såpass ærlig at jeg kan fortelle hva jeg ønsker og hvordan jeg vil ha det....har bare ikke oppnådd alt enda!:-)
soserious Skrevet 26. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. august 2007 Store problemer med? Kan du utdype? Er oppriktig interessert siden jeg er mann som liker at noen viser interesse, og vil gjerne vite hva som er galt6 med meg... Har samme erfaringer der, men sikkert ikke nødvendigvis noe galt med deg.
soserious Skrevet 26. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 26. august 2007 Helgen er igjen over, i morgen er det nok en arbeidsuke. Synes mandager er noe herk, men bare å venne seg til. Helgen har vært avslappende. Fikk gått noen lange turer med bikkja, tatt igjen det forsømte med venninder og shopping med 18 åringen. Får vel kanskje vurdere en tur ut neste helg, men du verden så deilig det er med rolige helger, allikevel. Kjempekos med masse hyggelige og vettuge svar!:-)
Gjest Pax Skrevet 26. august 2007 #12 Skrevet 26. august 2007 Jeg synes det er bedriende å ta intiativ selv. Det er rett og slett kult.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2007 #13 Skrevet 26. august 2007 Store problemer med? Kan du utdype? Er oppriktig interessert siden jeg er mann som liker at noen viser interesse, og vil gjerne vite hva som er galt6 med meg... Det kan f. eks være fare for at de egentlig ikke er glad i deg, men finner det behagelig å slippe å jakte selv. Du har de som lett blir avhengige, de som er redde for å bli forlatt, de med psykiske problemer rett og slett. En mann som er interessert vil alltid prøve seg, uansett hvor sjenert eller andre lidelser han måtte ha.
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 27. august 2007 #14 Skrevet 27. august 2007 ....... Dette høres bra ut i teorien, men sannheten er at menn ikke liker at kvinner tar initiativ. Og liker de det er dette gjerne menn som man senere kan få store problemer med! Dette er jo bare tull.
Cognizance Skrevet 28. august 2007 #15 Skrevet 28. august 2007 Det kan f. eks være fare for at de egentlig ikke er glad i deg, men finner det behagelig å slippe å jakte selv. Du har de som lett blir avhengige, de som er redde for å bli forlatt, de med psykiske problemer rett og slett. Hvis dette gjelder, så gjelder det for kvinner også. De ultra-sjenerte avhengige gjør aldri noe. De med baller og bra selvbilde tar initiativ. ? En mann som er interessert vil alltid prøve seg, uansett hvor sjenert eller andre lidelser han måtte ha. Fjaseprat.
Cognizance Skrevet 28. august 2007 #16 Skrevet 28. august 2007 Den var dyp, men du verden så tankeløs....vil ikke karakterisere kvinner som ikke tar initiativ som hjelpeløse offere. Derimot kan det være normer og verdier mange av oss har og gjør oss til hva vi er. Ja, man bare har visse normer og verdier, som gjør det helt umulig å ta initiativ. Hvis man er singel, så skyldes det forhold utenfor enselv - normer og verdier som er urokkelige, og menns manglende initiativ. Som singel kvinne kan man derfor ikke gjøre noe særlig for å påvirke egen livssituasjon. Ergo er man et offer, uten innflytelse over eget liv. Men slik er ikke virkeligheten. Det er bare det at noen tenker slik likevel, og dermed gjør segselv til - nettopp, - hjelpeløse ofre.
Mann 42 Skrevet 29. august 2007 #17 Skrevet 29. august 2007 Hvis du ikke er komfortabel med tanken på å være singel, så får du ta et initiativ overfor en mann som du føler godt for, da. Du er jo begynt å komme i den alderen der yngre menn ikke blir like forgapt som de kanskje ville blitt for 10-15 år siden, og de som er på din alder, er kanskje begynt å bli litt lei av sjekkespillet. Langt fra alle fremstøt gir resultat, og ofte blir de bare en one night-er. Og det er ikke så tilfredsstillende som enkelte damer later til å tro. Jeg har hatt et par lange forhold som ikke fungerte særlig bra, og bestemte meg etter siste gangen at dette gidder jeg ikke lenger. No more mister nice guy, for å si det sånn. Ikke mere ego-massasje og kurtisering, ikke mere middager og drinker, jeg bruker tida og energien på meg selv og mine venner, og that`s it. Jeg har nedlagt min siste dame, tenkte jeg, og vil de meg noe, så får de si fra sjøl. Og så møtte jeg min nåværende samboer. Rart åssen det blir. Hun sa fra sjøl, gitt. Funka bra, det.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2007 #18 Skrevet 1. september 2007 Det kan f. eks være fare for at de egentlig ikke er glad i deg, men finner det behagelig å slippe å jakte selv. Du har de som lett blir avhengige, de som er redde for å bli forlatt, de med psykiske problemer rett og slett. En mann som er interessert vil alltid prøve seg, uansett hvor sjenert eller andre lidelser han måtte ha. Det sier jeg meg helt enig i. Jeg vil også føye til at det er svært behagelig for passive og late menn å la kvinnene komme til dem og la kvinnene ta initiativene. Men du verden for noen menn de er, de typene som er så late. Jeg sikter kun til de menn som har forstått at de er menn: de som tar initiativ overfor kvinner som ser interessante ut for dem. Menn må vite hva de liker og hva de vil ha.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2007 #19 Skrevet 1. september 2007 TS, du er fortsatt ung (du er bare 40) og kan se lekker og i form ut. Uansett alder: det er faktisk mannen som bør ta initiativene. Kvinner må naturligvis følge opp, gi og bekrefte - men det er for passivt av en mann å la interessante kvinner bare passere. Det finnes en del menn der ute i alderen 40-60 som er flotte, kjekke, hyggelige og som alltid er i utvikling og vil fremover. Det må du huske! Du nå bare finne de rette kretsene, miljøer og steder der du kan treffe på de.
soserious Skrevet 1. september 2007 Forfatter #20 Skrevet 1. september 2007 Sitter her igjenT. Bare så det er sagt: anser meg ikke som noe offer. Har ikke probelem med å ta initiativ på mange områder, men sitter litt langt inne å sjekke opp en mann. Dog blir det noen spennende helger framover, skal på fest neste helg, danmarks tur helgen etter og brullyp helgen etter det. Tar livet med ro, er ikke desperat, men ville vært en kjempeopptur og kjenne litt følelser for noen igjen. Slenger meg med på det som skjer, så får vi se...en ting er garantert: Det kommer ihvertfall ingen hit og ringer på. Så fint å lese så mange forskjellige synspunkter! Keep up!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå