Gå til innhold

bryllups festen

Fremhevede innlegg

Skrevet

At jeg skal være kontrollerende bare fordi jeg ikke ønsker å invitere et lite barn til en fest som jeg og min tilkommende skal holde, ja den er jeg virkelig ikke med på. Jeg ønsker i utgangspunktet ikke å ha noen barn på festen, fordi jeg ser ikke at barn har glede av å sitte ved et matbord i flere timer. Jeg har selv barn, og tenker det samme om dem. Var på bryllupsfest hvor det var en liten baby med, gråt og styrete syns nå jeg. Mine var med, og de satt rolig under hele middagen, men de var utrolig lei etterpå.

Etter så mange innspill fra dere, tror jeg at jeg har forandret på hvordan jeg skal gjøre det. Jeg ber kun foreldre til middagen, og har en barnevakt for dagen som kan ta med barna ut på McDonald`s eller noe annet morsomt noe. Så får de komme tilbake etter middag for å spise kaker. Etter kake spisingen skal de få lov til å reise hjem for å sove.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søstera til mannen hadde en nesten nyfødt baby med i vårt bryllup. Babyen var med både i kirka og i selskapet etterpå. Det gikk helt greit, den var ikke forstyrrende i det hele tatt.

Vi hadde også med våre egne barn på 1 år, 4 år, 5 år og 9 år. Vi hadde ikke noe problemer med de større barna, det var tanter og stebestemor som tok seg av de så vi kunne slappe helt av.

Min bror på 9 år var også selvfølgelig med.

Ungene våre ble hentet før festen begynte utenom minsten som sov på eget rom for han skulle være med bestefar og samboeren hjem.

Vi hadde en skikkelig vellykket bryllupsfeiring selv om vi hadde barn i bryllupet.

Gjest Dallandra Darcy
Skrevet
At jeg skal være kontrollerende bare fordi jeg ikke ønsker å invitere et lite barn til en fest som jeg og min tilkommende skal holde, ja den er jeg virkelig ikke med på. Jeg ønsker i utgangspunktet ikke å ha noen barn på festen, fordi jeg ser ikke at barn har glede av å sitte ved et matbord i flere timer. Jeg har selv barn, og tenker det samme om dem. Var på bryllupsfest hvor det var en liten baby med, gråt og styrete syns nå jeg. Mine var med, og de satt rolig under hele middagen, men de var utrolig lei etterpå.

Etter så mange innspill fra dere, tror jeg at jeg har forandret på hvordan jeg skal gjøre det. Jeg ber kun foreldre til middagen, og har en barnevakt for dagen som kan ta med barna ut på McDonald`s eller noe annet morsomt noe. Så får de komme tilbake etter middag for å spise kaker. Etter kake spisingen skal de få lov til å reise hjem for å sove.

Det der synes jeg høres ut som en kjempeløsning!!! :klappe:

Men vær forberedt på at babyforeldre kan komme og spørre om det er greit at de har med baby til middagen, rett og slett fordi det ikke er så greit å sende fra seg en baby for en hel (halv) dag.

Skrevet
Det der synes jeg høres ut som en kjempeløsning!!! :klappe:

Men vær forberedt på at babyforeldre kan komme og spørre om det er greit at de har med baby til middagen, rett og slett fordi det ikke er så greit å sende fra seg en baby for en hel (halv) dag.

Jeg har vært i en del bryllup siste årene, og der hvor det har vært gjester med babyer, har de hatt med seg barnevakt (bestemor e.l.) som har vært på hotellet i nærheten eller i et annet rom i festlokalet. Aldri har jeg opplevd at babyer har vært med på bryllupsmiddag og bryllupsfest, med mindre det har vært en haug andre barn til stede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...