Gjest Gjest Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 jeg er så usikker på hva som er best....er midt i et samlivsbrudd, funnet en annen som bor på vestlandet selv holder jeg til på østlandet...han vil ikke flytte fra vestlandet pga barna sine - han må være i nærheten av de....han vil ikke flytte... vil at jeg skal flytte med mine små (4, 8) til han...jenta mi går i 2. klasse, trives supert på skolen og er skikkelig poppis....lurer på hvordan de takler hvis vi flytter....og om det fysisk lar seg gjøre...Noen som har erfaringer om dette hvor det er stor avstand med i bildet??? Hvordan løser dere det?? Funker det for barna??
Far til 2 Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 jeg er så usikker på hva som er best....er midt i et samlivsbrudd, funnet en annen som bor på vestlandet selv holder jeg til på østlandet...han vil ikke flytte fra vestlandet pga barna sine - han må være i nærheten av de....han vil ikke flytte... vil at jeg skal flytte med mine små (4, 8) til han...jenta mi går i 2. klasse, trives supert på skolen og er skikkelig poppis....lurer på hvordan de takler hvis vi flytter....og om det fysisk lar seg gjøre...Noen som har erfaringer om dette hvor det er stor avstand med i bildet??? Hvordan løser dere det?? Funker det for barna?? Vær oppmerksom på at du teroretisk sett KAN miste omsorgen for barna (som du tydligvis ser på som en selvfølge skal følge deg) om barnas far går til rettsak. Det å flytte barn fra et etablert nærmiljø er en av de viktigste årsakene til at omsorgen overføres mellom foreldrene. Vil også gi ros til mannen som har valgt bå prioritere sine barn, selv om dette kan være tungt for deg. Det viser at han ikke avskriver seg ansvaret for sine barn.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 24. august 2007 #3 Skrevet 24. august 2007 Du er midt i et samlivsbrudd, oså vurderer du å flytte til en annen mann? Med barna? Nei, hold deg på østlandet, med barna, eller la barna bo hos far og flytt.
Orthia Skrevet 24. august 2007 #4 Skrevet 24. august 2007 Det er greit at den nye kjæresten din ikke vil flytte fra sine barn, så da vil du flytte dine barn langt vekk fra sin far? Rett etter samlivsbrudd? Høres ikke ut som en god plan.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2007 #5 Skrevet 24. august 2007 jeg synes også at det høres ut som en dårlig plan. samlivsbrudd er heftige greier, for alle parter. å dra med seg to unger, og hoppe rett inn i et nytt forhold høres bad ut i mine ører. jeg ville nok ha etablert meg på samme sted som faren til barna mine, og blitt vant med den nye situasjonen, og heller satset på et avstandsforhold, eller hva det nå heter, med den nye. hvis det er ekte kjærleik overlever det nok det, skal du se!
*Mina* Skrevet 24. august 2007 #6 Skrevet 24. august 2007 Er hans barn viktigere enn dine barn? For det høres nesten slik ut, når han ikke ønsker å flytte men du skal flytte med dine. For det første ville jeg som "nysingel" bodd for meg selv en stund, for at du og barna skulle fått en rutine i hverdagen igjen. Samlivsbruddet er helt sikkert tøft for barna også, og det vil ikke gjøre det bedre for de å bli flyttet langt fra pappaen deres. Ønsker du å flytte med en gang til kjæresten din, ville jeg vurdert å la barna bo hos faren en stund. I dag er det ikke en like stor selvfølge at barna følger moren, for flere og flere fedre ønsker å ta del i barnas liv de også. Derfor ville jeg tenkt meg godt om, før jeg flyttet barna fra nærmiljøet deres og spesielt bort fra far.
*Lene* Skrevet 26. august 2007 #7 Skrevet 26. august 2007 Høresut som en utrolig dårlig plan. Barna dine er ien utrolig sårbar periode nå. Hvis de i tillegg til bruddet, skal oppleve flytting, og miste sine beste venner og trygge miljø? Da sier jeg, stakkars barn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå