Gå til innhold

økologisk kjøtt i Trondheim?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i Trondheimsområdet, og jeg synes det er veldig vanskelig å finne alternativer til industrikjøtt, unntatt vilt, evt fisk og av og til økologiske karbonader :forvirret: Selv i store butikker som Ica Maxi og Obs virker det som utvalget er utrolig dårlig, det eneste alternativet til vanlig Priorkyllng er f eks Den Stolte Hane... er dette merket noe bedre enn Prior? Andre varer, som grønnsaker, pasta og bakevarer, begynner heldigvis å bli veldig godt, men hvor skal vi finne kjøttvarer?

Jeg kjenner til Bondens marked, men synes det er vanskelig å få det til å klaffe å dra til byen akkurat når det er, vi bor nemlig et stykke unna og drar ytterst sjelden til byen lørdag formiddag - og i hvert fall slår det nesten aldri feil at vi glemmer å dra den dagen markedet er der... Derfor hadde det vært veldig greit med en butikk som "alltid er der" :) Vet om noen gårdsbutikker, men det er ikke alltid så mye økologisk de selger, bare "hjemmelagde" og tradisjonelle ting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er en liste over økologiske gårdsutsalg i Norge. Vil tro noen av dem er i Trondheims-området.

Den vi har i Stavanger har en del utvalg av økologisk kjøtt.

Garder som selger økologiske varer

Skrevet

Takk for svar! Utvalget er ikke stort i Trøndelag, ser det ut til, og flere av gårdene ligger langt oppe i Nord-Trøndelag, dessuten vet jeg at noen av dem bare har grønnsaker og evt meieri. Men jeg skal sjekke de par stedene som ligger nærmere oss :)

Skrevet

Ultra har en del varer fra Stange, og også fra Grøstad Gård (bla godt bacon).

Skrevet
Ultra har en del varer fra Stange, og også fra Grøstad Gård (bla godt bacon).

Takk for svar :) Vet at det ligger en Ultra-butikk på Solsiden, eg får stikke innom og hamstre når jeg er i byen. Er det Ultra noen andre steder?

Skrevet

Nei, det er bare Ultra på solsiden, desverre. Veldig bra butikk, forøvrig. Tror de ofte har økologisk i ferskvaredisken og! Du kan iallefall spørre, de er veldig behjelpelige der :)

Du kan jo også ta en titt på www.ultra.no og se :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...