MarianneE Skrevet 24. mars 2003 #1 Del Skrevet 24. mars 2003 Sukk.....soverommet vårt er håpløst! Det er så lite sex-innbydende og lite romantiskt! La meg prøve og beskrive det: Består av to korte og to lange vegger. Jeg sitter på den ene kortveggen nå, for der har vi PC-bordet vårt. (er desverre inngen annen sted og sette det). På ene langveggen står et nattbord, senga vår og nattbord nr. 2. Ved siden av der igjen er det 5 store skuffer (kott innenfor soverommet, og har innebygd klesskuffer) som er lakka lysbrune. Både senga og nattborda er ubehandlet furu. På kortvegg nr.2 henger en knaggrekke med morgenkåpene våre og nattkjolene mine. Ved siden av der er vinduet. Under vinduet står en hvitmalt seksjonsdel (to skapdører). Oppå der har jeg en gullfarget duk og noen lys. På langvegg nr. 2 står et brunt skatoll med tre skuffer. Her har vi undertøy og sokker. I skatoll-delen har vi alt av skrivepapir, konvolutter, penner...... så er det åpent, for vi må ha plass til og gå rundt senga, men så er det en hvitmalt bokhylle der. Tre hyller til bøker og en hylle pluss toppen til "ting". Så er det en varmovn, og så er vi ved døra igjen. Veggene har vi malt lysgrønne, men litt mørkere lister. Over senga henger to skomaker lamper, og det som ellers er på veggen er to bilder og noen tørka roser. Jeg vil ha et mer romantisk soverom! Føler at soverommet vårt er et arbeidsrom med ei seng midt på! Er det noen som har noen tips? Helst noen billige.......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 24. mars 2003 #2 Del Skrevet 24. mars 2003 Tror ikke at det er mulig å se for seg rommet helt tydelig, men det høres ut til å være penere enn vårt.. Hva med å male veggene og listene da? Hvite lister og en litt mørkere vegg ser alltid romantisk ut. Senga og de andre møblene kan jo også males hvite eller laseres. Og hva med å bytte ut gardinene med noe flagrende og "lett" og velge samme farge på sengeteppet. Ellers har jeg sett gardinstenger som "står ut" fra veggen med tyll over. Slik at det rammer inn kortenden på senga... Ser som sagt ikke rommet klart for meg jeg.. men dette var det jeg kom på i farta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 24. mars 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 24. mars 2003 Tror ikke at det er mulig å se for seg rommet helt tydelig Skjønner det, men det var helst bare for og gi en liten idè. Må gjøre noe drastiskt her inne, har lyst og kjøpe noe sånn tyll og "anrette" pent over senga. Tror det hadde blitt pent. Har og lyst til og male som du nevnte, og få det mer koselig her! Noen andre som har et tips eller to? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2003 #4 Del Skrevet 24. mars 2003 Kan du si sånn cirka hvor lange veggene er så er det litt lettere å tenke på alternativ møblering! I så fall skal jeg gruble litt og komme med et forslag i kveld eller i morgen. Er ingen ekspert på dette altså, men det interesserer meg ganske mye med interiør og farger. Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loolaa Skrevet 24. mars 2003 #5 Del Skrevet 24. mars 2003 Det finnes også mange fine lamper som kan sette en romantisk stemning!Ta en tur på IKEA. Og selv om det høres kitsch ut, så er det faktisk ganske romantisk med rødt lys, enten ved rød pære og lys skjerm eller vanlig pære og rød heldekkende skjerm (eks hjertelampe) Hva med et bilde dere liker stemningen på? loolaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pernille Skrevet 24. mars 2003 #6 Del Skrevet 24. mars 2003 Har forsøkt å se for meg rommet, men det er som Lea sier ikke så enkelt. Høres ut som om dere har det veldig fullt på "arbeidsrommet" deres. Mitt tips er at du tenker over om alt dette er ting du virkelig er nødt til å ha der. Ta en skikkelig "vårrengjøring" der du førsøker å være kritisk til hva som må være der og hva som eventuelt kan fjernes eller flyttes på. Det koster jo ikke`no Hvis du vil gå litt mer drastisk til verk kan lysere farger på vegger og lister, samt lette gardiner bidra til å skape mer luft (og romantiske viber ) i rommet. Det finnes mange typer persienner til en billig penge, som kan erstatte tykke gardiner og samtidig gjøre rommet lunt og koselig . Andre ideèr: På blandt annet IKEA og Ålèns har de ensfargede bokser med lokk av papp i ulike størrelser (med en liten stålkant på). Disse er fine til å oppbevare saker og ting. Alt fra blyanter, blader, bøker, undersøy o.s.v. Det samme er bastkurver, synes jeg. Trenger du å ha alle bøkene stående på soverommet? Kan du male møblene i en farge du liker slik at de matcher hverandre? Hva med å bytte knotter på skapdører og skuffer slik at de passer hverandre? Hva med gulvet, er det noe du kan gjøre med det? Hva med veggene. Har du mye bilder på dem? Eller kunne du gjordt noe der? Det er masse muligheter. Det er bare å være kreativ, se mulighetene, brette opp armene og prøve. Arbeidsrom farvel - koserom velkommen ! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2003 #7 Del Skrevet 24. mars 2003 Sukk.....soverommet vårt er håpløst! Det er så lite sex-innbydende og lite romantiskt! Jeg vil ha et mer romantisk soverom! Føler at soverommet vårt er et arbeidsrom med ei seng midt på! For meg virker det som du har mange ulike farger på soverommet. Jeg ville gått for å male om både vegger og (enkelte) møbler slik at helheten ble samstemt. Legg til samstemte gardiner og tekstiler ellers i rommet, kanskje et sengeteppe, noen puter e.l. Kan du på noe vis skjerme "arbeidsrommet" fra "soverommet" for eksempel med en lett, flyttbar skjermvegg? Her finner du 106 ulike soveromsideer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 24. mars 2003 #8 Del Skrevet 24. mars 2003 Enig med noen her! Stikk på IKEA! De har røde hjertelamper:D Også har de hjerteulltepper, hjerte bamser osvosv.. Fått masse sånt dill i jule/bursdagsgave fra søstra mi.. Hun er så romantisk av seg atte.. hehe.. Men det blir faktisk kjempekoselig med rødt lys på rommet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 25. mars 2003 #9 Del Skrevet 25. mars 2003 Jeg har akkurat pusset opp soverommet og det ble skikkelig fint og romantisk. Malte i en lys, varm farge Sengen står mot ene veggen ( selvklart ) , to kjempe fine lamper henger på hver side av sengen.. Å ett koselig bilde, med varme farger i mellom disse Så har jeg mørkblå gardiner, kirsebær persienner, kremfarget sengeteppe med tre store kremfargede puter og to mindre blå i samme som gardinene. Det går liksom en fin, varm stil i hele rommet. På veggene ellers har jeg en kjempe fin knagg i mørkt tre, med store "hengere", mørk kommode, bilder med varme motiver.. Det ble skikkelig koselig. Men dette er miiin stil da, vet ikke om du liker sånn jeg men... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 26. mars 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 26. mars 2003 Tusen takk, jenter!!!!! :D Sant som Revetispa skriver, vi har nok mange forskjellige farger her på soverommet. Dette er nok fordi da vi flytta inn hadde vi lite med penger (ikke at det er så mye bedre nå, da...... ) så det vi har er litt sånn "herfra-og-derfra". Men, takket være dere har jeg nå fått MASSE idèer! (særlig takk til Pernille! Du hadde mange gode tips) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillje Skrevet 26. mars 2003 #11 Del Skrevet 26. mars 2003 Vi pusset opp vårt soverom i fjord sommer og jeg ble kjempe forøyd. Vi la på miljøstrie og malt den i lyse gult (tror den heter Nordsjøgul), fikk sydd et flott sengeteppe og matchene puter til. Satte opp 3 stenger slik at vi fikk laget en himmel. De stengene vi kjøpte var hvite og siden vi har en smijernssenge valgte jeg å spraylakket disse i sort, kjøpte en ny gardinstang i sort smijern og hang på noen lyse kremhvite gardiner. Fargen på stoffet på himmelen er i blått siden sengeteppet og putene er det. Dessutten har vi mørk eik på sengestolpen, så vi malte listene i nesten helt lik farge. Vi er kjempe fornøyde med resultatet og alle sier at åhhhh for et romantisk rom. Vi hadde nylig visning på leil. siden vi skal selge den og til og med gutten som kom på visning kommenterte himmelen, og lurte på om dette var til salg. Jeg tror vi kom ganske billig ut av det hele. Jeg husker dessverre ikke prisene. Men en ting hvis du velger å sette opp en himmel så kjøp stengene på Norsk Sengetøy lager, der er de mye billigere enn de du får kjøpt på KID og disse gardinforetningene. Dessutten er de helt like. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå