Gjest Corto Maltese Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Spørsmål. burde vi gjøre Norge fritt for Sigøynere ? er det noen som synes vi burde det om dere gjør det hvorfor skal vi kvitte oss med dem ?: og dere som ikke synes vi skal kvitte oss med sigøynere hvorfor skal vi la dem bli i landet ?
Gjest StockDama Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Er ikke så lenge siden det var etter norsk lov frittfram å ta "tatere", signøynere og samer med seg ut på havet og drukne de. Heldigvis er det fy nå. Hvorfor skulle de ikke kunne bli i landet? så lenge de oppfører seg.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2007 #3 Skrevet 24. august 2007 Hvor skulle vi sendt familier som har bodd i landet i mange generasjoner? Tror du noen andre land er interessert i å ta imot norske statsborgere, om de ikke er ønsket her? Selvsagt skal vi beholde både sigøynere og tatere, de har like stor rett til å være her som oss andre, og er en del av mangfoldet i landet vårt.
~white lady~ Skrevet 24. august 2007 #4 Skrevet 24. august 2007 Hvorfor skulle de ikke kunne bli i landet? så lenge de oppfører seg. Det er nettopp det. De oppfører seg ikke. Har utallige eksempler på episoder, både selvopplevde og fra venninner.
*Mina* Skrevet 24. august 2007 #5 Skrevet 24. august 2007 Det er nettopp det. De oppfører seg ikke. Har utallige eksempler på episoder, både selvopplevde og fra venninner. Og jeg har utallige eksempler om nordmenn, så hvor skal vi gjøre av de? En god del av sigøynerene er født og oppvokst her i landet, og har like mye rett til å være her som oss andre. Eller skal alle som ikke kan oppføre seg utvises av landet, og i såfall hvor skal vi gjøre av alle sammen? Kanskje sette de på en øde øy?
*Mina* Skrevet 24. august 2007 #6 Skrevet 24. august 2007 Er ikke så lenge siden det var etter norsk lov frittfram å ta "tatere", signøynere og samer med seg ut på havet og drukne de. Heldigvis er det fy nå. Hvorfor skulle de ikke kunne bli i landet? så lenge de oppfører seg. Hvor skal du sende de som ikke oppfører seg, og spesielt de som er født og oppvokst i Norge? Har ikke de like mye rett til å være her, som oss andre?
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2007 #7 Skrevet 24. august 2007 tror carto maltese tenker på de sigøynerne som har kommet strømmende hit ettter den tiggerloven ble oppgitt. Jeg håper de blir kaste ut snarest, har hørt fra en "venn" at det kommer sigøyner-tiggere på døren deres og spør etter penger, og dette er i Bærum. :| UÆH! Kan ikke være trygg noen steder lenger!
Gjest StockDama Skrevet 24. august 2007 #9 Skrevet 24. august 2007 Hvor skal du sende de som ikke oppfører seg, og spesielt de som er født og oppvokst i Norge? Har ikke de like mye rett til å være her, som oss andre? De som er født og oppvokst i Norge skal da få lov til å bli, har ingen intensjoner om å kaste de ut. Men alle som ikke er statsborgere, og da mener jeg alle, ikke bare sigøynere, som ikke oppfører seg burde bli sendt tilbake dit de kom fra, hvor enn det er. Og jeg har utallige eksempler om nordmenn, så hvor skal vi gjøre av de? En god del av sigøynerene er født og oppvokst her i landet, og har like mye rett til å være her som oss andre Og er enig i det.
Transe Skrevet 24. august 2007 #10 Skrevet 24. august 2007 Ønsker å bli sigøynerjente jeg. Så mye kvinnlighet og fine skjørt og kjoler.
mysan Skrevet 25. august 2007 #11 Skrevet 25. august 2007 Vi har norske sigøynere som har vært her fra tidenes morgen, de bør få bli. De som kommer hit i organisert flokk og følge, bør snus på grensa. De både stjeler og tigger, og vi trenger dem ikke. Ikke at jeg misliker tiggere, de må gjerne sitte der med sine pappkrus, så lenge de ikke maser og "griner".. men de som sitter der og ser syke og fattige ut, som spiller på barna som de gjerne har med osv.... nei, gi dem fem sure i baken.
Bokormen Skrevet 25. august 2007 #12 Skrevet 25. august 2007 (endret) Jeg håper de blir kaste ut snarest, har hørt fra en "venn" at det kommer sigøyner-tiggere på døren deres og spør etter penger, og dette er i Bærum. :| UÆH! Kan ikke være trygg noen steder lenger! Herregud, er man ikke trygg i BÆRUM engang? Endret 25. august 2007 av Tinesol
skrue Skrevet 26. august 2007 #13 Skrevet 26. august 2007 ... og dere som ikke synes vi skal kvitte oss med sigøynere hvorfor skal vi la dem bli i landet ? Det er da enkelt. Det finnes norske statsborgere som tilfeldigvis er sigøynere. Ellers, om det finnes utlendinger (folkegruppen er uvesentlig), som overtreder loven, så seg jeg ikke noe problem med å forvise dem det gjelder til sitt hjemland.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå