Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Rundt tomta vår, mangler 3 dele"merker" (tomtegrense). Vi har målt opp tomta utifra punker hos de andre naboene og alt stemmer etter målene på våre tegninger.. Men vi har en nabo som mener han eier langt inn til oss. Dette er nå et problem, da vi ønsker å bygge på huset. Han setter seg jo på bakbeina, og forsinker alt. Greit nok, men har hørt at det koster så voldsomt mye å få kommunen til å måle opp nye punkter. Er det mulig å gjøre det på en måte, slik at vi VET at vi har rett. Og hvis han da evt. (eller ganske sikkert) går til sak mot oss, vet vi at vi vinner. Er jo redd for å tape, da jeg regner med at alt økonomisk faller på oss. Jeg er ikke ute etter å ta mer eiendom enn jeg har, men jeg syntes det er så merkelig at alt stemmer utifra de andre naboene. Derfor syntes jeg det er forferdelig dyrt med oppmåling, for å "bevise" det for naboen. Samtidig som det da også kan være muligheter for at han har rett......
SunC@t Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Jeg vil tro det vil være billigere for dere å ta kostnadene med å få målt korrekt opp hvem som eier hva, så du ikke bygger også risikerer at naboen ordner med oppmåling, også hadde naboen plutselig rett, da har du jo bygget inn på naboens tomt. Jeg ville absolutt fått 100 % sikker klarhet i dette før dere tenker på å bygge på.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 24. august 2007 #3 Skrevet 24. august 2007 Jeg vil tro det vil være billigere for dere å ta kostnadene med å få målt korrekt opp hvem som eier hva, så du ikke bygger også risikerer at naboen ordner med oppmåling, også hadde naboen plutselig rett, da har du jo bygget inn på naboens tomt. Jeg ville absolutt fått 100 % sikker klarhet i dette før dere tenker på å bygge på. Ja, du har sikkert rett. Det er bare det at jeg er ganske så sikker på at jeg har rett ang grensen... og etter det jeg har målt nå, dreier det seg om en usikkerhet på kun 30 - 40 cm..... Det er så voldsomt mye å få dette oppå byggingen. Det er jo bare et lite skur, men siden det skal sitte fast i huset... Gjelder vel 4 meter reglen... Hvor pirkete er kommunen når det dreier seg om cm? Hva er straffen for å dra opp eksisterende grensemerker? Hører at det er straffbart. Det har min nabo gjort, slik at vi ikke skal kunne finne det ut...
emi Skrevet 24. august 2007 #4 Skrevet 24. august 2007 (endret) *opprydding* Endret 17. september 2007 av emi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå