Gjest Gjest Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Dere som har Villavent vifter, har dere de stående på hele tiden eller slår dere de av og på? Har en slik og den er jo sånn sett aldri av, i og med at det minste den kan stå på er minium (men da merker/hører man den ikke), så jeg har den alltid på det om natten. Så er det normal og max. Pleier å sette den på normal i forbindelse med dusjing etc. Noen som vet hvordan de er tenkt brukt? Eller hvordan bruker dere den?
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Vi har den på hele tiden vi, men jeg synes den bråker noe veldig selv på det laveste.... Tror den skal kunne stå på hele tiden.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2007 #3 Skrevet 24. august 2007 Min står på min hele tiden med åpent spjeld. Hender jeg skrur den opp i styrke etter behov når jeg lager mat, og når jeg dusjer skrur jeg den på maks og lukker spjeldet.
Scheherazade Skrevet 24. august 2007 #4 Skrevet 24. august 2007 Jeg hater den. Har utlufting på to bad, og merker det ved at luften blir tett dersom villaventen er av. Har den derfor stort sett på min, med lukket spjeld. Vet ikke om det er rett da, men blir sprø nok av bråket når den står på min om ikke spjeldet skal være åpent også. Durer hele tiden, merker det heldigvis først og fremst på vaskerommet (hvor viften er) og på kjøkkenet. Skrur den av når jeg blir for irritert, vår har iallfall en av-bryter.
Octavia Skrevet 26. august 2007 #5 Skrevet 26. august 2007 Lar den stå på laveste hele tiden. Øker styrken når det er fuktig på badet etter dusj. Har forøvrig koblet vår vekk fra kjøkkenviften, hørte noe om at dersom det ble brann i kasserolle ville det spre seg i hele huset rimelig kjapt. Har ny vifte nå som blåser luften rett ut i det fri.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #6 Skrevet 11. mai 2022 Min slår seg av etter kort stund, så slår den alltid på men om natten er den da derfor av. Men sånn har den vært fra vi flytta inn for noen måneder siden men den skal alltid være på men det er jo umulig når den slår seg av etter 20 minutters tid? Anonymkode: 8a3a3...0e3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #7 Skrevet 12. mai 2022 Jeg harvært i mange nye hus, og har aldri hørt ventilasjonen. Bygger nytt hus nå, men vet ikke hvilket system vi skal ha. Er dette et problem i nye hus også? Anonymkode: 7ad45...c56
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #8 Skrevet 13. mai 2022 Går nok for flexit her Anonymkode: 7ad45...c56
newman01 Skrevet 13. mai 2022 #9 Skrevet 13. mai 2022 Villavent skal ikke slås av. Det er eneste ventilasjon i huset/leiligheten, og siden dagens nye hus er så tette vil huset dø om man slår den av. Konstruksjonene er ikke så altfor glade i fuktigheten vi mennesker og vår aktivitet produserer. Gamle hus var utette, og man hadde lufteventiler på veggene, luftespalter over vinduer og litt generell lekkasje i konstruksjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå