mee mee Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 jeg har hørt at man kun skal spise et egg om dagen, for det er noe i det som gjør at kroppen ikke tåler mer?? stemmer det?
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Jeg ville ikke fokusert på "pr dag" mengden. Selv spiser jeg gjerne gjerne to egg på lørdags eller søndagsmorgen, men ingen resten av uka. Så da blir jo ikke totalmengden så stor. Den store "ikke spis for mye egg"-skrekken skyldes vel at egg fikk (uforskyldt) mye skyld for kolesterol på 80-tallet.
mee mee Skrevet 24. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2007 jeg spiser ca 6 egg i uka.. er det for mye?
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2007 #4 Skrevet 24. august 2007 jeg spiser ca 6 egg i uka.. er det for mye? neida, det går bra! du finner fort ut om kroppen er misfornøyd med mengden. det gjorde i alle fall min mage, etter å ha fått servert omelett av 2 egg hver dag i 2 år... tålte det ikke lenger. etter et halvår prøvde jeg igjen, og nå tåler jeg heldigvis egg igjen. spiser ofte 2 egg pr dag, men passer på med en dag pause i ny og ne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå