Gjest Gjest Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Jeg har truffet dem ett par timer tidligere hjemme hos ham, men nå skal vi besøke dem i helga. Er det vanlig å ta med noe, f.eks en blomst til svigermor eller noe sånn? Evt. hva annet kan jeg ta med?
Kristin Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Er hyggelig å ta med en blomst da! Det ville jeg gjort..
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2007 #3 Skrevet 24. august 2007 Ta gjerne med noe (men ikke føl at du MÅ). Og hør med sønnen deres hva de setter mest pris på (synd å ta med konfekt om de ikke tåler det eller blomster om de har allergi ) Og husk at det viktigste du tar med deg er en varm og imøtekommene instilling..
Gjest Cosmic Girl Skrevet 24. august 2007 #4 Skrevet 24. august 2007 Jeg ville tatt med en blomst, god te/kaffe el. Bare en liten tanke som takk for invitasjon
Sans Skrevet 24. august 2007 #5 Skrevet 24. august 2007 Jeg ville tatt med en blomst, god te/kaffe el. Bare en liten tanke som takk for invitasjon Jeg synes god te/kaffe var en fantastisk god idé! Det er noe alle, selv de som ikke drikker det selv, har bruk for. De får alltids gjester! Lykke til. Det er gjerne litt småskummelt, og jeg husker hvor nervøs jeg var. Jeg var så glad for at de hadde hund, for da kunne jeg konsentrere meg litt om han, og nikke og smile, men bøye meg ned når jeg rødmet... hehe. De syntes sikkert jeg var kjempesøt og rar. Får vi håpe! hehe. Men en liten oppmerksomhet er i alle fall ikke å forakte!
SunC@t Skrevet 24. august 2007 #6 Skrevet 24. august 2007 Det vil garantert ikke skade inntrykket av deg om du tar med deg noe du vet de liker
Ciara Skrevet 24. august 2007 #7 Skrevet 24. august 2007 Jeg tar alltid med meg noe når jeg blir invitert, også til nære venner som jeg spiser middag hos ofte. Det behøver ikke å være noe stort i det hele tatt. Ting som ofte blir satt pris på er -blomster -konfekt -vin Disse gir jeg til mer formelle middager, ofte til mennesker jeg ikke har blitt invitert av tidligere, eller til mennesker jeg kjenner godt som feirer noe spesielt. Mer uformelle gaver som blir satt pris på er f.eks -et godt brød, gjerne hjemmelaget -kaffe ...og så kom jeg ikke på mer
Antoinette Skrevet 25. august 2007 #8 Skrevet 25. august 2007 Jeg ville ALDRI ha truffet svigers for første gang uten å ta med noe. Blomster er jo alltid flott men ikke en kjip potteblomst, friske skårne blomster bør det være. Spør din kjære på forhånd om han vet noe om evt. allergi. Kaffe & te er også en bra ide eller konfekt/sjokolade.
Gjest milkyway Skrevet 18. september 2007 #9 Skrevet 18. september 2007 Jeg tenkte faktisk på denne tråden i går i det kjæresten sa helt plutselig "Øy blir du med opp og hilse på mamma eller?" helt spontant. Skrekk og gru. Jeg har jo ikke noe med meg, og svigersbesøk skal visst være ganske formelt etter svarene å dømme her? Heldigvis tok hun det ikke så ille, jeg bomma henne to sigaretter og hun var kjempefornøyd og ga meg et skjerf hun hadde hekla Er vel for sent for trådstarteren, men til andre som lurer så er det bedre å ta med "seg selv" og gjøre et godt inntrykk, enn å ta med alle slags mulige gaver.
Gjest Ragnar Skrevet 18. september 2007 #10 Skrevet 18. september 2007 Jeg tok meg med to kopper. En til svigermor og en til svigerfar.. Verdensbeste svigermor Verdensbeste svigerfar DEN TOK KAKA!!! til ts, ikke føl at du MÅ ha med deg no. det beste er å ta med seg selv + en varm og immøtekommende innstilling ja.
Oliven Skrevet 18. september 2007 #11 Skrevet 18. september 2007 Jeg følte ikke jeg måtte ha med noe første gangen jeg var med på middag hos svigers. Hadde møtt de noen søndagsmorgenener og fått frokost tidligere. Men når vi er der nå på litt sånne formelle anledninger syns jeg det er hyggelig å bake med en kake. Ikke fordi jeg føler jeg må, men jeg syns det er gøy å bake. Og hjemmebakt kake til kaffen er alltid populært der i gården.
Supraspinatus Skrevet 18. september 2007 #12 Skrevet 18. september 2007 Jeg tok med en flaske vin første gang jeg...
Duracella Skrevet 18. september 2007 #13 Skrevet 18. september 2007 Jeg har truffet dem ett par timer tidligere hjemme hos ham, men nå skal vi besøke dem i helga. Er det vanlig å ta med noe, f.eks en blomst til svigermor eller noe sånn? Evt. hva annet kan jeg ta med? For min del er blomster for "suck-up". Hva med en kake du har laget som alle kan "ta del i"?
Annikken Skrevet 18. september 2007 #14 Skrevet 18. september 2007 (Hvorfor er det ingen sjokkert-smiley her?) Hva?! Jeg er visst en saklig dårlig svigerdatter... jeg tok med meg selv jeg! Tenkte det var nok... Tenkte uansett ikke legge lista for høyt, for noe særlig vertinne eller formell har jeg aldri vært... blir de vant til gaver, så forventer de kanskje noe hver gang, hehe. Satser på at å gjøre sønnen deres lykkelig er nok Men som sagt, jeg har ikke peiling på sånn derre etikette.
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 18. september 2007 #15 Skrevet 18. september 2007 Av ren høflighet kan man jo ta med en vakker blomsterbukett fra en dekorbutikk, eller hva med en konfekt og en flaske vin. Så fremt de ikke er avholdsmennesker og/eller harry selvsagt. Da vil de kanskje bli glad for noe annet. Øl for eksempel.
Gjest milkyway Skrevet 18. september 2007 #16 Skrevet 18. september 2007 (Hvorfor er det ingen sjokkert-smiley her?) Hva?! Jeg er visst en saklig dårlig svigerdatter... jeg tok med meg selv jeg! Tenkte det var nok... Tenkte uansett ikke legge lista for høyt, for noe særlig vertinne eller formell har jeg aldri vært... blir de vant til gaver, så forventer de kanskje noe hver gang, hehe. Satser på at å gjøre sønnen deres lykkelig er nok Men som sagt, jeg har ikke peiling på sånn derre etikette. Da er vi dårlige begge to! Selv om han fortalte at jeg ble ganske populær der, men det tells ikke for jeg hadde ikke med gave Tror kjæresten hadde fått bakoversveis, hadde jeg stoppet og sagt "Å nei! Polet stenger snart, jeg må kjøpe vin!". We're just not into that!
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2007 #17 Skrevet 18. september 2007 Det kommer jo ann på hva man er invitert til da, hvor formellt møtet er liksom. Søndagsmidag= blomster Lørdagsmiddag= vin om de drikker det, om ikke blomster Kaffi= kanskje ei kake, eller konfekt, men ikke nødvendig bare koseliv Hilse på uten spesiell anlegning=ingenting.
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 18. september 2007 #18 Skrevet 18. september 2007 Søndagsmidag= blomster Lørdagsmiddag= vin om de drikker det, om ikke blomster Kaffi= kanskje ei kake, eller konfekt, men ikke nødvendig bare koseliv Hilse på uten spesiell anlegning=ingenting. Svært så regelbundet dette var da - og temmelig småborgerlig. Pizza må spises på lørdag og man kan ikke ha med blomster på en lørdag formiddag?
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2007 #19 Skrevet 19. september 2007 Svært så regelbundet dette var da - og temmelig småborgerlig. Pizza må spises på lørdag og man kan ikke ha med blomster på en lørdag formiddag? Ikke regler, bare greie retningslinjer, og bare min mening ikke regler altså. Lørdag formiddag spiser man gjerne ikke lørdagsmiddag heller? Jeg sa jo at det kom ann på hvor "formelt" møtet var så klart. Jeg sa jo heller ikke at du ikke kan ta med blomster på en lørdag ettermiddag om du vil, bare tips til hva man kan ta med til lørdagsMIDDAG. Du leste inn resten...
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2007 #20 Skrevet 19. september 2007 Jeg sa jo heller ikke at du ikke kan ta med blomster på en lørdag ettermiddag om du vil, bare tips til hva man kan ta med til lørdagsMIDDAG. Du leste inn resten... Måtte bare legge til at jeg lurer på hvordan du fikk lørdagsmiddag=rødvin eller blomster, til å bli det samme som at man IKKE kan ta med blomster om man kommer tidligere på dagen også. Det ene utelukker jo ikke det andre. Lørdags/søndagsmiddag er litt formelt og da tar man gjerne med noe litt formelt også, som blomster eller vin, andre annledninger er mindre formelle og da kan man velge hva man tar med eller om man ikke tar med noe, mener nå jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå