Majabeth Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Har alltid brukt arva klær til jentene våre. I år er det slik at vi må kjøpe parkdress til datra vår på 4. Jeg har muligheten til å kjøpe dyr, men vurderer også de billige- selvsagt. Hva har dere av parkdresser? Hva anbefales? Har sett litt på Troll parkdress, og lurer på om vi skal skeie ut denne gangen...:klø:
Minni-Mus Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 De billige kan jo fungere like greit som en dyr en. Viktigs er jo hvor vanntette de er og vindtette... Jeg er av den oppfattningen at kvalitet lønner seg da.... Men kommer jo litt ann på barnet også, hvor mye man er ute og hva man har behov for.
prinsessa Skrevet 24. august 2007 #3 Skrevet 24. august 2007 Foreldre og barn har slike parkdress-tester hvert år mener jeg. I fjor kom dressen fra Kappahl best ut, var også billig. Vi har kjøpt både dress fra Cubus og dress fra Helly Hansen som er dyrere kan ikke se at det har vært noen forskjell på dem. Fikk forresten Spar-Kjøp katalogen her, der var det noen sko : http://www.sparkjop.no/default.asp?Product=370280-0 Disse så jo veldig bra men er de noe tess?? Har noen erfaring med disse, var jo utrolig billig da og da er vel kanskje for godt for å være sant.
Majabeth Skrevet 24. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. august 2007 Hun er jo mye ute, og synes at nå når hun begynner å bli såpass stor, og beveger seg mer, så bør vi se etter noe som kan brukes deretter. Så frister det jo med en dress man kan ta fóret ut av og bruke på høsten og våren også. Vet at man kan gjøre det på billig-dressene også. Tror nesten vi må prøve ut en dyr dress i år, så kan vi heller revurdere neste gang parkdress står på innkjøpslista.
momo Skrevet 24. august 2007 #5 Skrevet 24. august 2007 Vi har prøvd flere billige og troll og reima tec. Og vi kommer aldri til og kjøpe en billigdress igjen. Her er vi mest fornøyd med troll, men det var mest fordi passformen på reima ikke passet vår datter så bra. Til den vinteren her så har snuppa en ny troll dress, så skal hun få slalombukse og jakke også, hun er 6 år. Og minstemann har ny reimatec og troll, han er bare 4 mnd nå da.
Gjest Gjest_Mee_* Skrevet 24. august 2007 #6 Skrevet 24. august 2007 Jeg vil anbefale en dyr en hvis du har råd til det. Og kjøp gjerne en dress med for som kan taes ut. Da har du dress både høst, vinter og vår. Vanskelig å slite ut en dress av typen Troll, reima eller Mikk- Line. Vi prøvde MIkk- line til 5- åring i fjor og den anbefales absolutt. Vi har opplevd at billigdresser blir veldig kalde pga teddyforet. I Mikk- line er det ulldress innerst. ( som kan taes ut)
Gjest Elastica Skrevet 25. august 2007 #7 Skrevet 25. august 2007 Jeg er i utgangspunktet enig i at det i det lange løp lønner seg å kjpe kvalitet. Jeg har alltid hatt Reima-dresser, men er de siste årene skuffet over at de blir slitt ut etter et par måneders lek. Og når de varer så kort, på grunn av kraftig bruk, frister det heller ikke å bruke nesten 2 000,- kr. på en dress.
Nicky B Skrevet 25. august 2007 #8 Skrevet 25. august 2007 Jeg fikk et par billigdresser i presang til frøkna når hun begynte i barnehagen i fjor. Tenkte som så at de gjorde nok nytten sin, men det viste seg at de pustet svært dårlig (jeg påstår IKKE at alle billige puster dårlig, det kan jeg ikke uttale meg om) Hun ble veldig klam og utilpass, så jeg kjøpte da reima dress som jeg er veldig fornøyd med. (Når det er sagt så har jeg ei venninne som sverger til Troll og ei som er mest fornøyd med Leketøy) Her er det mange erfaringer ute og går og det kommer seg helt an på bruken av dressen. Er det en barnehagedress som vil bli mye brukt ville jeg gått for en av disse med uttagbart for slik at dressen kan endres i henhold til været.
Hermione Skrevet 25. august 2007 #9 Skrevet 25. august 2007 Eg har prøvd både Reimatec og Reflex og syns begge er like bra. Derfor held eg meg no til Reflex sidan eg får den til mindre enn halve prisen av Reimatecen. Reflex er nok ikkje like vanntett som Reimatec, men på ekstremt våte dagar brukar dei jo regnklær uansett. På 1-åringar vil eg nok anbefale Reimatec vinterdress pga den isolerande plata i rompa (så små ungar sitt jo ein del på rompa) og pga ballongforma som gjer den lett å bevege seg i. På ein 4-åring er ikkje dette så viktig, så der meiner eg at ein Reflex-dress er like bra.
Gjest GjestAG Skrevet 25. august 2007 #10 Skrevet 25. august 2007 Hei Heilt enig med du som som skrev ovenfor om refleks dressene.. Jeg har gått til innkjøp av den nye allværsdressen og den er kjempebra, bra å bevege seg i og skal være vind og vanntett... Jeg ga 399 for den og den var fin i brun og rosa:) Jeg jobber i barnehage og for dei helt minste barna er Reima fantastiske, men når barna vokser til - fra 3 år, er Refleks like bra.
monja Skrevet 26. august 2007 #11 Skrevet 26. august 2007 Vi sverger til Mikk-line sine dresser. De er lette og gode, og smurfen holder seg varm og tørr i dem. Dessuten får du dem til halve prisen i forhold til Reima, så jeg tror nok ganske sikkert det blir Mikk-line i år og.
Gjest Dallandra Darcy Skrevet 26. august 2007 #12 Skrevet 26. august 2007 Tipper vi også kommer til å prøve mikk-line til eldstemann i år, yngstemann må nok finne seg i å arve... Tidligere har vi hatt en salig blanding av arvet og selvkjøpt, men pga økonomi har det stort sett gått i billigmerker. Jeg har vært godt fornøyd med HM sine så langt, men ser at etterhvert som de blir eldre så kreves også mer av utstyret deres. Tipper jeg kommer til å se på mikk-line mot slutten av uka, noe (monja ) sier meg at den lokale barnebutikken har fått de inn nå
monja Skrevet 26. august 2007 #13 Skrevet 26. august 2007 De skulle få den inn denne uka, Dallandra. Må avgårde å se på selv - kanskje til lørdag.
Gjest Dallandra Darcy Skrevet 26. august 2007 #14 Skrevet 26. august 2007 Blir nok lørdag på meg og, jobber jo må vite. Da vet jeg hvem jeg i tilfelle kommer til å sloss om stativet med
monja Skrevet 26. august 2007 #15 Skrevet 26. august 2007 Blir nok lørdag på meg og, jobber jo må vite. Da vet jeg hvem jeg i tilfelle kommer til å sloss om stativet med
Majabeth Skrevet 26. august 2007 Forfatter #16 Skrevet 26. august 2007 Har aldri hørt om MikkLine, hvor får man kjøpt det? Hvertfall: I helga kjøpte vi Troll-dress til pia vår. Det er en sånn med ullfór man kan ta ut. Den ser veldig bra ut, så får vi ta en evaluering etter at vinteren er over.
Gjest Mayamor Skrevet 27. august 2007 #17 Skrevet 27. august 2007 Som Hermione synes jeg at Reflex sine dresser og regntøy er like gode som Reima dresser til (2 og 3 ganger prisen som jeg ikke synes de kan forsvare) eller Helly Hansen sitt regntøy. Men for all del: alle har sine preferanser. Min søster sverger kun til Reima og HH, og jeg har arvet noen dresser + fikk en i gave uten at jeg er blitt frelst av den grunn... Jeg har fleecesett under dressen på ekstra kalde dager. Har både allværsdress og regntøy tilgjengelig, så jeg ser ikke dette som noe problem. Har selv en aktiv gutt som enda ikke har slitt hull i noen dress eller regntøy fra Reflex.
Dizzy Skrevet 27. august 2007 #18 Skrevet 27. august 2007 Jeg kan også anbefale dressene til Reflex. Gutten min har en Reflexdress med ullfor som kan tas ut, betalte vel 700 kr for den.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2007 #19 Skrevet 27. august 2007 Hei. Når barnet er liten og nettopp startet å gå synes jeg Reima dressene har vært helt suverene. Senere og det har blitt mer fysisk aktivitet synes jeg Helly Hansen har vært bra og slitesterke.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2007 #20 Skrevet 27. august 2007 Jeg sverger til "LEKETØY" sine dresser. De har også for som man kan ta ut, og har veldig bra kvalitet. De koster ca 400,- tror jeg. Når jeg har "oppdaget" denne ville jeg aldri ha kjøpt en REIMA dress til tre ganger den prisen. Det er galskap.. Men om man har så mye penger at det ikke spiller noen rolle... De selger LEKETØY sin på XXL.no http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt____51153.aspx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå