Gå til innhold

1 åring räddad ur varm bil i solen

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article620869.ab

Ur artikeln:

Den ettåriga flickan satt instängd i 60-gradig hetta.

Polisen tvingades slå sönder en bilruta för att rädda hennes liv.

- Vi förstod inte att det skulle bli så varmt, säger föräldrarna.

Han tror att flickan satt ungefär 40 minuter i bilen.

- Vi trodde att barnet skulle ha det bekvämt i bilen. Vi skulle göra några snabba ärenden. Vi förstod verkligen inte att det skulle bli så varmt, säger kvinnan som äger bilen.

Den lilla flickans föräldrar är misstänkta för brottet ”framkallande av fara”. Ett brott som kan ge böter eller fängelse i högst två år.

Jag är naiv nog att inte tro att sådant kunde ske i mitt närområde, att det bara var i USA eller andra långt-borta ställen som sådan kunde ske.

Men hur kort kan man tänka egentligen? 28 grader ute. En bil som står i solen. Det brukar vara oootroligt varmt i bilen när man kommer tillbaka.

Och några snabba ärenden på 40 minuter?

Lämna en 1 åring själv i bilen så länge?

:riste:

Jag är chockad.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke bare sjokkert over at de satte barnet i en varm bil, men at de også var borte i ca 40 min.

De skulle bare gjøre noen "snabba ärenden", som tok ca 40 min.

Kan jo lure på om slike mennesker fortjener å ha barn.

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg undrer meg også over at "snabba ærend" kan tolkes til fravær i 40 minutter.

Dette var nok ekstremt, og tilhører sjeldenhetene, får man håpe.

Jeg ville aldri gjort noe lignende, og jeg tror de fleste er enige om at man her langt har overskredet grensen for hva som kan anses for ansvarlig.

Skrevet
Jeg undrer meg også over at "snabba ærend" kan tolkes til fravær i 40 minutter.

Dette var nok ekstremt, og tilhører sjeldenhetene, får man håpe.

Jeg ville aldri gjort noe lignende, og jeg tror de fleste er enige om at man her langt har overskredet grensen for hva som kan anses for ansvarlig.

Foreldrene var borte lenger enn 40 minutter, barnet hadde allerede sittet minst 40 minutter i bilen da Politiet åpnet døren. Foreldrene kom ti miniutter etterpå. Jenta er dessverre hjemme hos foreldrene, de burde blitt fratatt jenta umiddelbart. De har ikke bare forlatt henne i en glovarm bil, men de har latt et barn være helt alene i en bil i minst 50 minutter, kanskje mer.

Og hva med de som så jenta? De ringte Politiet, ja... Burde de ikke bare slått ut vinduene og reddet jenta umiddelbart?

Jag visste inte at det var farligt och låta flickan sitta i varmen så lenge... Nehei.... Hun vet kanskje heller ike at det er farlig å la barna drikke oppvaskmiddel, kloring, spise kloakkrensemiddel elelr leke med kniver... NOEN MENNESKER FORTJENER IKKE Å HA BARN!!!!!!

Skrevet

Jeg er sjokert :kjefte:

Jeg tror aldri jeg ville forlatt et så lite barn uansett, jeg kan godt la min "ste"sønn sitte i bilen når jeg løper inn raskt i butikken fordi han kan selv åpne vinduene og klarer seg fint på den måten! Men jeg ville ikke forlatt han heller så lenge. Max 10 min. Uansett tempratur

Skrevet

Stakkars jente.... Helt ufattelig at voksne mennesker kan være så korttenkte. Og så uansvarlige - å forlate et lite barn alene så lenge. At det går an....

Og her går man rundt med klump i magen og dårlig samvittighet for å forlate minsten sovende i bilen i fem minutter mens eldste leveres i barnehagen...

Skrevet

Disse svenskene....huff....

Skrevet

kanskje man bør begynne å sende med instruksjons-hefter når foreldrene forlater sykehuset med bylten sin...?

utrolig hvor lite folk vet... har det ikke vært nok slike saker, liksom?

"oi! hund dør i bil etter femten min i solstek... notert!"

Gjest Vampyra
Skrevet

Jeg fatter ikke engang at de i det hele tatt vurderte det som trygt å forlate et barn i en bil på en stor parkeringsplass alene så lenge jeg! Og hvorfor i alledager kunne de ikke ta henne med siden de var 4 stk? (det stod iallefall at foreldre og eierne kom sammen).

Og når man atpåtil vurderer det til å være trygt i den varmen er man komplett idiot :kjefte:

Skrevet

:tristbla: Stakkar liten :tristbla:

Aldri i verden om jeg hadde etterlatt mitt barn når det var så varmt midt i solsteken. Disse foreldrene burde miste foreldreretten umiddelbart :kjefte:

Skrevet
Foreldrene var borte lenger enn 40 minutter, barnet hadde allerede sittet minst 40 minutter i bilen da Politiet åpnet døren. Foreldrene kom ti miniutter etterpå. Jenta er dessverre hjemme hos foreldrene, de burde blitt fratatt jenta umiddelbart. De har ikke bare forlatt henne i en glovarm bil, men de har latt et barn være helt alene i en bil i minst 50 minutter, kanskje mer.

Og hva med de som så jenta? De ringte Politiet, ja... Burde de ikke bare slått ut vinduene og reddet jenta umiddelbart?

Jag visste inte at det var farligt och låta flickan sitta i varmen så lenge... Nehei.... Hun vet kanskje heller ike at det er farlig å la barna drikke oppvaskmiddel, kloring, spise kloakkrensemiddel elelr leke med kniver... NOEN MENNESKER FORTJENER IKKE Å HA BARN!!!!!!

Nå visste ikke disse folkene nødvendigvis hvor lenge ungen hadde sittet der da. Litt kjedelig om foreldrene var rett rundt hjørnet, og du står og knuser ruten på bilen deres i det de kommer ut av butikken.

Skrevet
Nå visste ikke disse folkene nødvendigvis hvor lenge ungen hadde sittet der da. Litt kjedelig om foreldrene var rett rundt hjørnet, og du står og knuser ruten på bilen deres i det de kommer ut av butikken.

Jeg synes de fortjente å få knust bilrute for å "redde" barnet uansett om de var rett rundt hjørnet eller ikke.... Hva er en knust bilrute mot et barns liv? Slike folk burde blitt sperret inne i en kokende varm bil selv så lenge! Så kan de se hvor deilig det er...

Jeg har aldri gått fra snupa i bilen ennda, Men når de eldre ungene er med kan de sitet i bilen noen få min, høyst 10, men på varme sommerdager parkerer jeg alltid i skyggen så lang det lar seg gjøre

Skrevet

Jeg synes uansett det var riktig av dem å tilkalle politiet, så hadde alle sitt på det rene. Politiet kom sikkert ganske så umiddelbart til stedet.

Skrevet

Jeg blir like overrasket hver gang jeg leser slike medieoppslag. Med tanke på hvor godt dette blir informert, så skulle alle foreldre og dyreeiere ha forstått såpass, og ha kunnskap om dette.

For noen år siden var jeg vitne til en mann som knuste en bilrute på en varm sommerdag. Det lå et lite barn i et barnesete i den varme bilen, og den lille babyen så ikke helt bra ut. Etter en stund kom mor til barnet, og hun var rasende på mannen som hadde knust bilruten, og reddet babyen hennes. Mannen var nokså provosert over at noen i det hele tatt kunne forlate et lite barn i en varm bil, og han mistet rett og slett fatningen og slo ned moren. Han bli frikjent for overfallet på grunn av omstendighetene.

Min personlige mening er at en bilrute kan erstattes, og det er snarere å ødelegge en bilrute for mye enn å ta sjansen på å la et barn eller hund, eller annet husdyr, dø. For korttenkte foreldre og dyreeiere er det flere av enn vi ønsker å tro.

Skrevet
:grine: Stakkars stakkars lille jente. Det er virkelig helt ubegripelig at noen foreldre kan være SÅ dumme! Uff, finner ikke ord engang. Ihvertfall ikke som egner seg på trykk her. :kjempesinna:
Skrevet

Det var sikkert noen som hadde lagt merke til at bilen hadde stått der en stund, og at ungen var ukomfortabel? Man kan jo ikke vente "en stund til" i tilfelle foreldrene dukker opp for å spare ruta heller. Synes det er helt uproblematisk å knuse ei bilrute for å berge barn eller dyr selv om man ikke vet akkurat hvor mange minutter bilen har stått. Dessuten blir det FORT ubehagelig varmt inne i en bil i sola. Stakkars unge :(

Skrevet

Uff, jeg blir så innmari sinna! :kjempesinna: Hadde ikke falt meg inn å gå fra et så lite barn i bilen, varmt eller ikke! Jeg kan til nøds løpe inn i butikken for å handle et par småting, men det tar max 3-5 min.

Skrevet
Det var sikkert noen som hadde lagt merke til at bilen hadde stått der en stund, og at ungen var ukomfortabel? Man kan jo ikke vente "en stund til" i tilfelle foreldrene dukker opp for å spare ruta heller. Synes det er helt uproblematisk å knuse ei bilrute for å berge barn eller dyr selv om man ikke vet akkurat hvor mange minutter bilen har stått. Dessuten blir det FORT ubehagelig varmt inne i en bil i sola. Stakkars unge :(

Jeg har ikke sagt at man skal vente til foreldrene kommer. Jeg sa at jeg synes at det var riktig avgjørelse å ringe til politiet for å få dem til å gjøre det.

Skrevet
Og her går man rundt med klump i magen og dårlig samvittighet for å forlate minsten sovende i bilen i fem minutter mens eldste leveres i barnehagen...

ja, sant!!

Uff, stakkars jente. :tristbla:

Skrevet
Disse svenskene....huff....

Hvem sier at de er svensker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...