Gå til innhold

Kreta; Amoudara eller Hersonissos?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei alle reiseglade!

Snart Hellas igjen, men vi er så usikker på valg av sted. Kreta er nytt for oss...

Vi er et par i midten av 20 åra som skal reise sammen med et annet vennepar. Vi er ute etter sol,(sand)strand (som ikke er for skitten!), ok uteliv om man vil det, greit leilighetshotell nær strand/sentrum, og et fint utg.pnkt for utflukter.

Har i dag booket 14 dager på et sted som heter Amoudara (Apollo), det ligger ca 4km vest for Heraklion.

Men vi hadde også tidligere sett på Hersonissos som ligger ca 35 km øst for Heraklion.

Det avgjørende for valget var at stedet lå nært flyplassen (lange bussturer er pyton!), nær strand, aircond! og at det ikke skal være så mange turister der som i Hersonissos?

Har du eller venner kjennskap til desse stedene, anbefalinger om beliggenhet o.l, blir vi utrolig glade for tips!!

På forhånd takk!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For to par som vil til Kreta, så anbefaler jeg Rethymnon. Der er det flotte sandstrender, og akkurat passe livat, ikke så bråkete som Hersonnisos, men nok av utesteder når man ønsker å feste litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei, for et par år siden var vi på Hersonissos med et annet vennepar.

Det er MYE uteliv...,veldig bråkete og full guffe,ikke så fine strender osv. osv. Men tross alt dette likte vi oss.

Men det er et veldig sånt Turiststed,så Retynonyn(herregud...husker ikke hvordan det skrives),hadde jeg valgt visst jeg var dere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Anbefaler ikke Hersonissos. Bråkete,skitten fylle-by, kun egnet for ungdomsgjenger som har festing som eneste mål for ferien. Vet ikke noe om plassen dere har tenkt dere til,men det er nok garantert et bedre alternativ enn Hersonissos. Kortere busstur også! icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for gode svar!!

Fint å få bekreftet det jeg trodde om Hersonissos....

Vi har nå bare tatt sjansen og bestilt turen til Amoudara, vi fikk de 2 siste leilighetene, så litt populært må stedet være ihvertfall.....uansett, dette blir spennende!

Dessuten har vi bestemt oss for å være flinke til å dra litt på utflukter o.l. i nærområdet, katalogen sa at Amoudara skulle være et fint utgangspunkt for det...

Kanskje jeg sender et lite reisebrev i slutten av juli???

Takk igjen og ha det fint!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...