Gå til innhold

fettsuging. Hvorfor gjør ikke alle det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg veier over 120 kg og har vurdert å få en fettsugeng. Jeg kan ikke få dette så lenge jeg veier over 105 kg sier min fastlege. Jeg må slanke meg og så få fettsuging.

Grunnen til det er at jeg har mye større sjanse for koldbrann i sårene dersom jeg veier for mye.

Jeg vet ikke om dette er riktig, men dersom det er det, vil det si at desto mer du veier, desto større sjanse for komplikasjoner ved operasjon.

Gjest Gjest_nysgjerrig_*
Jeg forstår ikke snakket om forhold mellom kroppsdeler.

Hvis du har feit mage, feite lår og feit rompe...

Så fettsuger du magen. Det er da en begynnelse etter mitt syn.

Det er bedre det, enn at hele kroppen er rund.

Og er fedmen sykelig, så dekker staten den.

Fedme er faktisk farlig. Det er derfor eg spør.

Det er mye du ikke forstår, se deg rundt og kanskje du etter hvert vil forstå hva folk mener med misforhold mellom kroppsdeler. Og det trenger ikke å gjelde fete folk.... jeg skal nevne noen eks. og så kan du se deg rundt og se om du finner noen det passer på:

smal midje, bred rumpe

tykk overkropp og mage, tynne lår (kroneisfasong) - f.eks. Kari Svendsen

tykke lår, smal overkropp

smal rumpe, tykke lår

kort overkropp, lange lår

korte ben, lang overkropp

dette er bare noen få og med tykke lår mener jeg ikke smellfeite dissete lår men helt vanlige lår men de er tykkere enn det du kunne forvente av en person med den normale tynne overkroppen.

Gjest puselabb

Det kan faktisk fettsuging være også. Det er et av de mest kompliserte kirurgiske inngrepene, med størst fare for komplikasjoner. Mange personer har fått det verre med seg selv etter et slikt inngrep, fordi resultatet ikke har mulighet til å stå til forventningene. Og jeg sier ikke dette som en motstander av plastisk kirurgi, jeg er heller tvert imot.

Hvorfor går ikke alle overvektige til fettsugeren?

Koster det mye? Veier du 150 kilo, burde ikke da staten betale for det? Det snakkes mye om nedsatt livskvalitet, men er ikke dette løsningen, da?

Jeg hadde fettsugd meg uten å nøle hvis jeg veidde over 100 kilo...

Vet du hva fettsuging er??? Virker ikke slik!

Ved fettsuging suges deler av underhudsfettet ut, dette er kun en liten % av kroppsfettet og gir bare lokale resultater.

Er man meget overvektig så vil ikke fettsuging fjerne magen, det meste av fettet er inne i magen, omentum, rundt tarmene osv.

Det er dessuten fettet man finner innvendig som er assossiert med de fleste direkte komplikasjoner av overvekt.

Fettsuging har ingen helsegevinst og fjerner kun det lille fettet man har rett under huden.

Fettsuging er også ass med infeksjoner og andre vanlige inter/post-operative komplikasjoner.

Fettsuging hinder heller ikke nytt fett å dannes mer eller mindre akkurat hvor den tidligere fettsugingen ble utført.

Tror du burde sette deg litt bedre inn i fakta før du kommer med slike tåpelige uttalelser.

Annonse

Feta er en ost...

Fettsuging er vel ingen kortvarig løsning. Du fjerner fettcellene, så kroppen ikke kan oppta så mye fett. Spiser du er hamburger, går fettet i do, for kroppen mister "hylleplass" for oppbevaring av fett.

:hoho: :hoho: :hoho: :hoho: :hoho: :hoho: :hoho: :hoho:

For noe stort TULL!!!!

Kroppen ekspanderer de fett cellene som de fortsatt har og nye dannes. Fettsuging har ingen virkinging på fettopptaket.

Selvom du skulle hatt rett (noe du slett ikke har) så har kroppen billioner av andre fett celler.

Slanking er midlertidig. Hørt om Jo-jo-slanking?

Da tømmer du fettcellene, men de er der fremdeles. Og venter på at du skal innta en hamburger...

Jeg forstår ikke snakket om forhold mellom kroppsdeler.

Hvis du har feit mage, feite lår og feit rompe...

Så fettsuger du magen. Det er da en begynnelse etter mitt syn.

Det er bedre det, enn at hele kroppen er rund.

Og er fedmen sykelig, så dekker staten den.

Fettsuging er også midlertidig, nye celler dannes og de som er igjen vokser. Dersom du ikke legger om kostholdet så er det hele fullstending bortkastet etter kun kort tid.

Ja fedme er farlig, men fettsuging løser ikke et eneste problem i forhold til riksikoene ved fedme.

Enda en gang sett deg inn i fakta!!

Er det virkelig lov til å ha et helseforum uten noen som helst kvalitets kontroll?

Folk kommer vel ikke så langt som til operasjonsbordet uten kvalitetskontroll, selv om de tror blindt på alt de leser på nettet.

• 16 år senere...
AnonymBruker
Gjest feta skrev (På 23.8.2007 den 23.46):

Hvorfor går ikke alle overvektige til fettsugeren?

Koster det mye? Veier du 150 kilo, burde ikke da staten betale for det? Det snakkes mye om nedsatt livskvalitet, men er ikke dette løsningen, da?

Jeg hadde fettsugd meg uten å nøle hvis jeg veidde over 100 kilo...

Fordi det koster ca 200 tiden eller mer å ta bort alt. Ikke alle obwrbeleofe som er millionær. Men jeg tsr mer enn fjerne fettsug hvis du spanderer  så slipper jeg å gå på spinning 7 dager i uka

Anonymkode: 3ef7b...2a0

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi det koster ca 200 tiden eller mer å ta bort alt. Ikke alle obwrbeleofe som er millionær. Men jeg tsr mer enn fjerne fettsug hvis du spanderer  så slipper jeg å gå på spinning 7 dager i uka

200 000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...