Gå til innhold

fettsuging. Hvorfor gjør ikke alle det?

Anbefalte innlegg

Hvorfor går ikke alle overvektige til fettsugeren?

Koster det mye? Veier du 150 kilo, burde ikke da staten betale for det? Det snakkes mye om nedsatt livskvalitet, men er ikke dette løsningen, da?

Jeg hadde fettsugd meg uten å nøle hvis jeg veidde over 100 kilo...

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/283181-fettsuging-hvorfor-gj%C3%B8r-ikke-alle-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest oppgitt

Har du ikke utsatt overvektige for nok trakassering nå?

Overvektige er ikke kandidater for fettsuging, rett og slett fordi fettsuging brukes når man har NOEN områder som er ute av proporsjon med resten av kroppen. Overvektige får dermed beskjed om å slanke seg før de får en slik operasjon. Dessuten er det fare for kompliksjoner og til og med dødsfall under alle kosmetiske inngrep.

Dessuten er det ikke overvekt i seg selv som er farlig, men mangel på fysisk aktivitet. Så da vet du det.

Enkelte foretrekker faktisk å slanke seg.. Virker kanskje uforståelig for sånne som deg, men det er ikke alle som tar så lett på hva de gjør med kroppen sin.

Andre har faktisk ikke råd til fettsuging - det er slett ikke gratis.

Og - du blir sikkert sjokkert nå - noen trives faktisk med kroppen sin selv om den har noen kilo for mye.

Neste gang du åpner kjeften kan du uttale deg om noe du har greie på, istedet for å komme med slike uttalelser med tilhørende injurier.

Annonse

Gjest tranasol

Herlighet, det er jo ikke bare å gå til fettsugeren og vips så har du kropp som fru Beckham. Fettsuging brukes av folk som har f.eks ridebukselår for å rette opp et misforhold.

Jeg tror TS burde gått på lykkepillen for å komme over sin angst for fete folk. Fete folk er som meg og deg, bare større og noen av dem liker å være større.

Gjest Spiderella

Koster det mye? Veier du 150 kilo, burde ikke da staten betale for det? Det snakkes mye om nedsatt livskvalitet, men er ikke dette løsningen, da?

Overvektige kan ikke fettsuge seg noe særlig. Man kan maks ta ut 2 kg fett, men jeg er ikke helt sikker.

Jeg syns og det er rart at flere ikke fettsuger seg. Ikke nødvendigvis feite mennesker. De burde heller legge om livsstilen, gå turer/trene, spise sundt og ikke bytte ut colaen med pepsi max og fortsette på sine fæle matvaner.

Hvorfor blir så mange sure på feta?

Det er jo et spørsmål! Er dere fete selv siden dere blir så ampre?

Jeg forstår godt spørsmålet, og mange får dekket fettsuging og silikonpupper av staten, så hvis en fet en, slanket seg litt og fikk lov av kirurgen å fettsuge seg, kunne det gode hende at flere burde komme seg til en som kan litt nip&tuck. ;)

Fettsuging er uansett en kortvarig løsning. Legger man ikke om livsstilen vil man fort gå opp i vekt igjen. Det jeg derimot har hørt er at man kan få sånn magesekkoperasjon dekket av staten (der man snurper sammen magesekken) slik at man spiser mindre. Likevel er man også i den situasjonen nødt til å legge om kosthold og livsstil så ikke magesekken bare utvider seg igjen.

Jeg syns og det er rart at flere ikke fettsuger seg.

Du synes det er rat at folk ikke utsetter seg for et unødvendig og smertefull kirurgisk inngrep for å gå ned klesstørrelse? Vel, for en del av oss er ikke lykke, selvtillit og livskvalitet knyttet til størrelsen på lårene våre...

Ja, staten betaler slankeoperasjon ved sykelig overvekt. Det er nok ganske vanlig, vet om flere som har gjort det. Det er bra at staten tar overvekt seriøst, som den livstruende sykdommen det er.

Da snakker jeg ikke om den første bilringen. Den får da folk gudhjelpemeg fjerne på den måten de vil. Og betale selv hvis de ikke klarer det på annet vis.

:riste:

Annonse

Gjest tranasol
Overvektige kan ikke fettsuge seg noe særlig. Man kan maks ta ut 2 kg fett, men jeg er ikke helt sikker.

Jeg syns og det er rart at flere ikke fettsuger seg. Ikke nødvendigvis feite mennesker. De burde heller legge om livsstilen, gå turer/trene, spise sundt og ikke bytte ut colaen med pepsi max og fortsette på sine fæle matvaner.

Hvorfor blir så mange sure på feta?

Det er jo et spørsmål! Er dere fete selv siden dere blir så ampre?

Jeg forstår godt spørsmålet, og mange får dekket fettsuging og silikonpupper av staten, så hvis en fet en, slanket seg litt og fikk lov av kirurgen å fettsuge seg, kunne det gode hende at flere burde komme seg til en som kan litt nip&tuck. ;)

Hvorfor syns du det er rart at flere ikke fettsuger seg? I sær siden du mener at det er de som ikke er feite som burde gjøre mer av det? Det er ikke alt på kroppen min som stemmer ihop men jeg ser ingen grunn til å gå til en nip&tuck så lenge min kropp fungerer og jeg er i fin form. Og nei, jeg er ikke feit - selv om jeg er amper på innstillingen til de som ikke liker feite. Det er ikke spørsmålene som er gale her, men det er måten spørsmålene blir stilt på. De blir stilt i en tone som sier at alle fete mennesker er undermennesker- og det er vel det de fleste av oss reagerer på.

Feta er en ost...

Fettsuging er vel ingen kortvarig løsning. Du fjerner fettcellene, så kroppen ikke kan oppta så mye fett. Spiser du er hamburger, går fettet i do, for kroppen mister "hylleplass" for oppbevaring av fett.

Slanking er midlertidig. Hørt om Jo-jo-slanking?

Da tømmer du fettcellene, men de er der fremdeles. Og venter på at du skal innta en hamburger...

Jeg forstår ikke snakket om forhold mellom kroppsdeler.

Hvis du har feit mage, feite lår og feit rompe...

Så fettsuger du magen. Det er da en begynnelse etter mitt syn.

Det er bedre det, enn at hele kroppen er rund.

Og er fedmen sykelig, så dekker staten den.

Fedme er faktisk farlig. Det er derfor eg spør.

Man KAN IKKE fettsuge så mye! Man kan som nevnt over her, bare ta noen få kg.

I tillegg er operasjonen svært smertefull, det er alltid en risiko for komplikasjoner og infeksjon etter såpass store inngrep, og den er beregnet på små mengder fett på små områder.

Svar nok?

• Liker 1
Annonse

Veier du 100kg, så finner du ingen kirurg som vil fettsuge deg, ihvertfall ikke i Norge. Du får beskjed om å slanke deg først.

Men de kan nok fjerne mer enn 2kg fett,ja. Så et program om plastisk kirurgi hvor moren tok med seg datteren (15/16 år) for å bli fettsugd. De fjernet 10 kg...

overvekt er jo ikke bra... men det koster shit OG det er en nødløsning, for alle inngrep kan gi store komplikasjoner, og er fettet borte så henger huden igjen... da må man lissom operere det også? trening og riktig kosthold er ALfa og omega. og mange av de som er overvektige har et faktisk spiseproblem!! er overspisere, trøstespiser... ja de har spiseforstyrrelser, og det er et psykisk problem som ikke forsvinner med fettsuging. spisevanene og livet må jo legges om og det er jo ikke gjort på en operasjon... kropp og ånd må lissom gå hånd i hånd... :)

og while we're at it- alle med krok på nesa kan jo bare operere seg, alle med gule tenner, kan jo bare bleke dem, alle som er deprimerte kan jo bare ta litt B vitamin og trene litt. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...