Gjest Hønemora Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Hun begynte i 1.klasse nå, og hun kjenner såvidt noen i klassen sin...jeg er så bekymret for at hun ikke skal få noen gode venner eller venninner... kjente du på sånne følelser da ditt barn begynte på skolen?? Når jeg leser/hører om mobbing ol stikker det i hjertet...det er så utrolig ufattelig umenneskelig at noen barn må gjennomgå mobbing år etter år...
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Hun begynte i 1.klasse nå, og hun kjenner såvidt noen i klassen sin...jeg er så bekymret for at hun ikke skal få noen gode venner eller venninner... kjente du på sånne følelser da ditt barn begynte på skolen?? Når jeg leser/hører om mobbing ol stikker det i hjertet...det er så utrolig ufattelig umenneskelig at noen barn må gjennomgå mobbing år etter år... Jeg har også et barn som har begynt i 1. klasse nå i år. Hun kjenner ikke mange hun heller, så jeg valgte å la henne gå på sfo en uke før skolestart. Da ble hun kjendt med noen som hun er kommet i samme klasse som. Jeg har i tillegg tenkt å invitere jenter fra klassen hjem etter sfo - spesielt de hun sier at hun er sammen med - selv om jeg ikke kjenner foreldrene. Slik kan de bygge bånd med sine klassekamerater og bygge vennskap. Det er helt i orden å ta kontakt med foreldre til andre barn i klassen og avtale å treffes osv. De fleste har fokus på at barna skal trives på skolen. Det er selvfølgelig noen barn som kjenner mange når de starter, men også mange som ikke gjør det. Uansett er de interessert i at barna skal bli kjendt med de i klassen. Anbefaler deg å ta tak i dette så snart som mulig. Spør gjerne lærer (assistener, sfo-personale) hvem barnet ditt er sammen med i skoletiden - og ta kontakt med dette barnets foreldre. De fleste skoler har fokus på dette å bli kjendt i starten, så jeg ville ikke vært redd for mobbing... Lykke til!! (det er lov å være bekymret når man sender barnet sitt på skolen - men ikke la barnet ditt merke dette) Lykke til!
fiktiv Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 jeg er så bekymret for at hun ikke skal få noen gode venner eller venninner... Uansett - om det er problem med slikt så håper jeg lærerene gjør jobben sin og speise klassen og gi god moral osv osv... mye er opp til læreren!
prinsessa Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Selv om jeg ikke har skolebarn ennå er dette også en ting jeg har tenkt på. Må være helt grusomt om han ikke skulle få venner eller bli utenfor. Jeg vil anbefale deg til og "åpent hus" hos deg, invitere venner hjem. Når jeg bodde hjemme hos mine foreldre var det alltid åpent hus og jeg kunne når som helst ha med meg venner hjem. Lykke til med skolestarten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå