Gjest Princess Skrevet 24. mars 2003 #1 Skrevet 24. mars 2003 Hei, Jeg og sambo bestillte smokinger til våre to gutter (som blir 2 og 4 år når vi gifter oss til høsten ). Vi bestillte smokingene fra USA rundt 17.Januar, og synes nå det begynner å ta laaaang tid før de dukker opp!! Jeg fikk bekfretet at de ble sendt den 17. Januar med en portokostnad på $6...dvs MEGET billig. Vi ga beskjed om at vi ønsket en rimelig portoløsning ettersom vi vil ha en billig totalkostnad. Nå i ettertid angrer vi oss på dette, og kan ikke finne noen som helst sendemetode fra USA til Norge på usle $6...ikke det at vi ikke stoler på butikken vi kjøpte av - og vi har hatt kontakt med dem hele veien - men det er så flaut å bli mistenksom når det er vi som ville ha en billig porto på pakken. Er det noen som har peiling på leveringstider? Pakken er jo selvfølgelig sendt med båt, og det tar sin tid, men er ikke 2 måneder litt mye? Hvor lenge ligger pakkene i tollen her i Norge før varsling blir sendt ut? Håper noen kan hjelpe oss
Gjest Tiili Skrevet 24. mars 2003 #2 Skrevet 24. mars 2003 Jeg synes nok også at det tar mistenklig lang tid dette.. Men alle pakker har et sendingsnummer som er elektronisk registrert, så hvist du kan få det av butikken så skulle det være mulig å spore pakken for å se hvor den befinner seg akurat nå. Det går også an å kontakte posten her i Norge for å få dem til å hjelpe deg å spore pakken! Det ordner seg nok, lykke til Klem fra tidligere postansatt
liv-b Skrevet 24. mars 2003 #3 Skrevet 24. mars 2003 Jeg tror de har sendt dem med surface mail hvis du har betalt $6, og da sier de at de tar 4-8 uker, men vanligvis går det også lenger tid. Det er nok ikke lenge før du har dem, tror jeg Mvh Liv Berit, som nå bare får ting sendt med airmail parcel post, som skal ta 4-10 bussinessdays, men tar ca en måned. Det koster bare noen få kroner mer
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2003 #4 Skrevet 24. mars 2003 Ja du har nok faatt de sendt med baaten - og da kan det som liv-b sier ta lang tid. paa post kontoret oppgir de 6 - 8 uker, og som regel kommer det frem i lopet av den tiden, selvom jeg har opplevd at ting kan ta opp til 4 maander. Min erfaring er at airmail er mye dyrerer, og jeg har bodd i USA i mange aar og med unntak om det er noe veldig lett (genser el. skjorte) koster det minst 20 dollar og ofte mer (kommer jo helt an paa vekten) Lykke til - haaper smokingene til guttene kommer snart
Imax Skrevet 26. mars 2003 #5 Skrevet 26. mars 2003 Min kjole kom med posten - eller snail mail! Tok veeldig lang tid. venninnen min sendte den i august, tror jeg fikk den i slutten av oktober... Vær tålmodig, du kan uansett ikke gjøre noe med det som er gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå