Gjest Gjest Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Uff. Jeg er så distre! Skulle vanne blomstene på verandaen i dag. Tenkte jeg skulle blande litt flytende gjødsel i vannet. Blandet 2 korker fra den grønne plastflaska i vannkanna og vannet. Etterpå syntes jeg det luktet salmiakk. Sjekket og det viste seg at jeg hadde brukt salmiakk istedet for plantegjødsel. Vannet barlind, pelargonia og klatreplanter med salmiakk. Kommer de til å dø?
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Tja, planter trenger jo faktisk nitrogen som det er mye av i salmiakk (ammoniumioner), men trolig blir konsentrasjonen for sterk for dem. Jeg ville vannet med masse rent vann så fort som mulig
Ugla Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Tror det kommer til å gå fint jeg... Jeg bruker 1 kork til ca 1 1/2 liter vann, mot div. utøy på potteplantene. Det gir jeg ca 1 gang i uka, i ca 3 - 4 uker.
venus* Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Det er jo et kjerringråd som sier at man blir kvitt bladlus ved å ha litt salmiakk i vannet. Så du får sikkert ingen fluer med det første Mer seriøst, jeg ville satt pottene i vann en stund. Husk å avskylle godt etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 Helt alvorlig: Da jeg sluttet med pillen for noen (endel) år tilbake syns jeg det var synd å kaste disse dyre pillene. Så jeg tok de i blomstervannet og vannet blomstene/potteplantene med det. Ville sjekke om det var bra for vekstene med litt hormoner. Og det utrolige var at jeg mente plantene ble utrolig fine av det. Og jeg ble gravid naturligvis!
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 Tusen takk for svar! Ble lettet nå. De er så pene og de skjermer mot innsyn. Ble så lei da jeg trodde jeg hadde drept alle sammen. Har vannet godt og håper de overlever.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå