Gå til innhold

Nye kluter...

Gjest Gjest_Lena_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lena_*
Skrevet

Jeg er så lei av kluter som ikke fungerer!

Flyttet nettopp til egen leilighet, og kjøpte endel kluter til å tørke glass, bestikk, tallerkner osv etter oppvasken. Endel av de suger ikke til seg særlig vann, selv om jeg har vaska de før bruk.

En annen ting som gjør at jeg ikke kan bruke de, er at de "loer". Det setter seg "hår" fra klutene på det jeg tørker, så nå bruker jeg tørkerull-papir istedet. Bruker mye papir på dette, og det vil jeg ha slutt på.

Hva slags kluter bør jeg bruke? Legg gjerne med bilde så jeg vet hva jeg skal se etter i butikkene. Har mange forskjellige kluter nå, og ingen er bra.

Hjelper det å vaske de flere ganger? På 60 grader eller? Uten tøymykner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lin og gaskluter kjøpt på butikken. 90grader uten skyllemiddel, tørker fint og loer ikke.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Du bør vaske de på 90 grader uten tøymykner. Da vil de i alle fall suge til seg vannet. Om de slutter å loe er mer usikkert. Muligens etterhvert når de er vasket noen ganger.

Skrevet

Jeg kjøper mikrofiberkluter på kid. De kan klores og vaskes på 90 grader uten at de mister fargen. Billige er de også, koster bare 20kr pr stk.

Skrevet

Jeg tok et raskt søk i tidligere tråder. På sengetøy som loet ble det anbefalt å bruke edikk.

Vask klutene på 60 grader og erstatt skyllemiddel med edikk.

Lykke til! Og gi gjerne tilbakemelding. Jeg har funnet ut at edikk er genialt til rengjøring av "umulige" flekker. En klar favoritt blant rengjøringsmidler for meg nå. Dessuten er det miljøvennlig! :)

Skrevet

Hva slags eddik? Finnes vel i forskjellige oppløsninger...

Da vasker jeg de på 90 grader neste gang! :)

Skrevet
Hva slags eddik? Finnes vel i forskjellige oppløsninger...

Da vasker jeg de på 90 grader neste gang! :)

Næh. Det enkleste er vel å bruke 7 % (vanlig sylte-edikk).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...