Gå til innhold

Shopping i Oslo..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Aurora_*
Skrevet

Jeg og mine to søstre er på besøk hos slekt i Telemark. I morgen eller dagen etter skal vi til Tønsberg (bare innom et kjøpesenter som visstnok har blitt skikkelig svært) og så reise videre til Oslo.

Håper mange svarer raskt på dette:

Hvilke kjøpesenter og butikker bør man få med seg? Jeg er ikke opptatt av merker og dyre klær, kjøper stort sett på H&M. Og så er jeg på utkikk etter kubbelys, duker, pyntegjenstander, puter osv.. Finnes Kremmerhuset eller noe lignende der? Hva med butikk med billige gardiner, bortsett fra Kid og Princess.

Har hørt at Håkki ligger i Oslo også. Hvor da?

Nesten enda viktigere å få svar på dette: Fra Tønsberg er det vel skiltet mot Oslo hele veien? Men hvor kan vi parkere? Storesøs skal kjøre, og hun vil helst kjøre så lite som mulig i sentrum. Hun har aldri kjørt der før. Tips til billig parkering nokså nært sentrum (gåavstand eller lett tilgjengelig trikk/buss) mottas med takk! Må man kjøpe trikkebillett på forhånd eller betale på trikken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håkki finnes i Oslo, den ligger i Pilestredet 15 og åpningstidene er Tors 14-18 Fre 14-18 Lör 12-16

Tror du skal ta de andre shoppingtipsene fra noen andre =P

Lykke til og kos dere ;)

Skrevet (endret)

Oslo City og Byporten (ligger rett ved siden av hverandre ved Oslo S) har et greit utvalg av de typiske kjedebutikkene, med både H&M (City) og Kremmerhuset (Byporten). Det ligger også en H&M i Stenersgata som er veldig allright. Ellers er både Karl Johan (de fleste kjedebutikkene ligger her også, pluss at du har Steen&Strøm) og Hegdehaugsveien/Bogstadveien (bl.a. en større Oasis og Zara) ok for shopping, pluss at det ligger en del i Grensen/Lille Grensen/Akersgata (Principles, Oasis, Warehouse, Grændsen sko og Lille Grensen sko).

Kremmerhuset finnes forøvrig i Farmandstredet i Tønsberg også, så vidt jeg husker. Godt utvalg av kjedebutikker der også. :) Fra Tønsberg er det bare å følge E18 inn til Oslo, og ta av mot sentrum ved Bispelokket.

Ang. parkering - gratisplassene er få (og stort sett opptatt) i Oslo sentrum, og de ligger ikke akkurat midt i lysløypa - den typiske gratisplassen finner du i smågater rett utenfor Ring 1. Hvis dere vil unngå å kjøre noe særlig i sentrum, tror jeg at jeg heller ville satset på å betale litt mer og plassert bilen i Ibsen-huset eller et av de andre sentrale P-husene, rett og slett fordi de er lett tilgjengelig. Lykke til, ihvertfall! :) Ikke la dere stresse for mye av drosjesjåfører etc... :roll:

Endret av itla
Skrevet

Går dere Karl Johan fra Stortinget til Domkirka, har dere de fleste kjedene der. Zara ligger i Bogstadveien, og der er det også veldig mange butikker. Går du fra Majorstuakrysset og ned Hegdehaugsveien (sjekk kart på Gule Sider) så får du med deg det meste.

Mango ligger i 1.etg på Steen og Strøm, eller ved Vikaterrassen.

Byporten er et ganske alright senter med god variasjon på butikkene. Oslo City har jo også mye, og det er oppe til kl 22.

Kremmerhuset ligger bl a på Byporten og i Bogstadveien (rett nedenfor Zara).

House of Oslo er et senter for interiørbutikker, det ligger i Vika. Ellers vil jeg tro at Ahlens kan være greit for lys og sånn. Indiska har også litt interiør-stæsj, bl a gardiner.

Adressen til Håkki finner du her: http://www.haakki.com/menu.php

Billett bør kjøpes på forhånd, for da er det billigere. Skal dere farte mye rundt, kan det lønne seg med dagskort. Sjekk sidene til Sporveien for mer info. Billetter kjøper du på Narvesen, Deli Deluca, 7/11 eller liknende.

Jeg ville kanskje parkert i en av gatene rundt Bogstadveien, og tatt bane eller trikk derfra. Ser du på kart, vil du finne bl a Schøningsgate, Vibesgate, Jacob Aalsgate etc. I alle disse er det stort sett gratis å parkere. Se godt på kart på forhånd, så går det bra. Oslo er egentlig en lett by å kjøre i.

Oi, dette ble mye, men håper du har fått noen ideer, hvertfall.

Skrevet

Hvis dere synes det er greit med parkeringshus, så ville jeg tatt det som ligger ved Oslo S. Derfra er det kort vei til Byporten og Oslo City.

Når dere kommer fra Tønsberg, følg E18 mot Sentrum. I Festningstunellen (den eneste store tunellen langs E18 etter Sandvika) legger dere dere i høyre felt. Når dere kommer ut av tunellen, følger dere feltet opp på Trafikkmaskinen og ned igjen på andre siden. Ligg i det midterste feltet der. Følg skilt til parkeringshus, det blir 2 utkjøring fra den lille rundkjøringen. Koster litt penger, men da slipper dere stress med parkering.

Skrevet

Angående parkering: Jeg pleier alltid å parkere i smågatene ut fra bogstadveien eller rundt bislett, det er gratis. Noen gang er må man lete litt for å finne plass, men ordner seg stort sett.

Også er det endel bra butikker i Bogstadveien, så verdt å ta en liten tur der også.

Skrevet
Koster litt penger, men da slipper dere stress med parkering.

Hvor mye koster det i timen?

Og dere som foreslår smågater ved Bogstadveien og Bislett, kan dere gi nøye veibeskrivelse?

Skrevet
Og dere som foreslår smågater ved Bogstadveien og Bislett, kan dere gi nøye veibeskrivelse?

Søk etter gatenavnene jeg nevnte i et tidligere innlegg på gulesider eller finn.no. I alle de gatene er det mulig å gateparkere gratis.

Her finner du priser til Sentrum P-Hus (Tidligere Ibsen):

http://www.europark.no/Default.aspx?pageUR..._59.91819_10000

Skrevet
og ta av mot sentrum ved Bispelokket.

den typiske gratisplassen finner du i smågater rett utenfor Ring 1.

Hvor er Bispelokket og Ring 1?

Vi skal kjøre til Tønberg, men er usikre når vi skal derfra til Oslo. Lønner det seg å ta tog dit fra Tønsberg istedet for å kjøre? Bensin og masse i parkeringspenger blir vel fort dyrere enn tog.. Men toget tar lang tid... Med mindre det er mye rett fram og helt enkelt, er ikke søs interessert i å kjøre og lete etter gratis parkering.

Skrevet

Nå har jeg sett på gule sider, og ser at man kjører av ved Skøyen for å komme til smågatene ved Bogstadveien. Det er supert!:)

Er det lett å få gratis parkering der på morgenen/formiddagen på en lørdag? Er det ikke parkometer der?

Skulle vært mer sentrumsnært, men der er det vel dyrere å parkere. Er meldt fint vær i morgen tror jeg, da er det greit å spasere litt..

Skrevet
Nå har jeg sett på gule sider, og ser at man kjører av ved Skøyen for å komme til smågatene ved Bogstadveien. Det er supert!:)

Er det lett å få gratis parkering der på morgenen/formiddagen på en lørdag? Er det ikke parkometer der?

Skulle vært mer sentrumsnært, men der er det vel dyrere å parkere. Er meldt fint vær i morgen tror jeg, da er det greit å spasere litt..

Så lenge du ikke står helt nærmest Bogstadveien, er det hverken parkometer eller betaling. Bare sjekk at det ikke er noen skilt. Det er hele tiden noen som kommer og drar, så ved å surre litt rundt i området mellom bogstadeveien og suhmsgate, vil dere finne noe. Og i helgene er det jo alltid endel folk på helgetur. Bare husk at det må være 5m fra kryss! Jeg synes jo Bogstadveien er best på shopping, og da er dere jo der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...