AlmaCity Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Inspirert av tråden om hun som skal møte på elskerinnen til mannen sin, starter jeg dette. Det forundrer meg at så mange fritar elskerinnen for skyld. Jeg ville selvfølgelig vært rasende på mannen, det er jo han som setter vår familie på spill. Men jeg tror det er nok av forførende kvinner som gir blanke i om menn har kone og barn, og som med vitende vilje legger an allikevel. Med de rette ordene, blikkene, berøringene, er jeg tilbøyelig til å tro at de fleste menn i et svakt øyeblikk kunne finne på å gjøre noe de ville angre på resten av livet. Det er som sagt ikke fritatt fra skyld, men jeg blir kvalm av slike kvinner. Som setter kloa i andre kvinners menn. Hvis de hadde holdt seg unna ville aldri utroskapen skjedd heller. It takes two to tango!
Gjest Bellatrix Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 nei, men det betyr ikke at man skal legge all skyld på henne heller. i tråden "har pult en annen på tjukken" mener ts tydeligvis at hele greia var elskerinna sin feil. om man blir utsatt for utroskap mener jeg mann har all rett til å være sinna på elskerinnen, hvis man vet at elskerinna visste om ekteskapet. at man er sinna på elskerinnen betyr ikke at man ikke er sinna på mannen.
Nikki79 Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 Fullt mulig å være forbannet på begge! De har begge et ansvar og en fri vilje. Og begge må ta konsekvensene!
Daria Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Jeg synes ikke elskerinnen er skyldfri -man bør ha anstendighet og vett nok til å holde seg unna opptatte menn. Men det er han som er i et forhold og som faktisk er utro og den som er mest ute å kjøre moralsk sett. Og i det øyeblikk det er snakk om "elskerinne" antydes det at det er noe som skjer gjentatte ganger, da kan man ikke skylde på "et svakt øyeblikk" og en forførende kvinne. Hun er ikke skydfri, men jeg synes han har hovedansvaret -det er han som er opptatt og har sterkest grunn til å stå imot.
Gjest Pax Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 (endret) Nei, det synes jeg ikke. Det handler om medmenneskelighet og respekt for andre. Endret 23. august 2007 av Pax
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 Selvsagt er ikke elskerinnen fritatt for skyld, men husk at i mange tilfeller vet hun ikke engang at mannen faktisk har dame. Ikke alle menn som "husker" å fortelle det.
onyx Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 Inspirert av tråden om hun som skal møte på elskerinnen til mannen sin, starter jeg dette. Det forundrer meg at så mange fritar elskerinnen for skyld. Jeg ville selvfølgelig vært rasende på mannen, det er jo han som setter vår familie på spill. Men jeg tror det er nok av forførende kvinner som gir blanke i om menn har kone og barn, og som med vitende vilje legger an allikevel. Med de rette ordene, blikkene, berøringene, er jeg tilbøyelig til å tro at de fleste menn i et svakt øyeblikk kunne finne på å gjøre noe de ville angre på resten av livet. Det er som sagt ikke fritatt fra skyld, men jeg blir kvalm av slike kvinner. Som setter kloa i andre kvinners menn. Hvis de hadde holdt seg unna ville aldri utroskapen skjedd heller. It takes two to tango! Så du forutsetter at alle menn blir forført? At de er passive offer for en kvinne? For det tviler jeg sterkt på! Opptatte menn er fint i stand til å innlede utroskapen selv, faktisk har de fleste opptatte menn jeg har observert innledet og vært aktive i forhold til egen utroskap, og hvilken kvinne de velger er egentlig helt tilfeldig.
Bobeline Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 Jeg tror ikke at det finnes noe som heter "opptatte menn, opptatte kvinner" så for meg er det ikke et skyldspørsmål. Jeg eier ikke et annet menneske, og jeg har ikke rett til å se på min partner som en eiendom. Det betyr ikke at jeg ville synes det er gøy om min partner møter en ny og innleder et forhold før h*n avslutter forholdet de har med meg. Skyldspørsmålet er for meg helt uinteressant, uansett hvilken ende jeg måtte befinne meg i.
Heritære Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 Om det er forførende kvinner eller menn (finnes mange nok av de også) så er det uansett den parten som er i ett forhold som har 100% ansvaret. Det er han eller hun som har lovd evig troskap eller valgt den personen de ønsker å dele livet med og bør være den som fraholder seg sex med andre enn sin partner. Det mange ulike varianter som er den bakenforliggende årsaken til at ett menneske er utro og noen kan kanskje være mer "formildende" og lettere å tilgi enn andre. Jeg har personlig handlet umoralsk ved å gå til sengs med en som var opptatt, men fikk ikke vite det før etterpå da jeg lurte på om vi kunne treffes senere. Jeg ble utrolig sint og sa at jeg følte meg utnyttet, var nesten så det var fristende å "sladre" til hans kjæreste, men avholdt meg fra det. Må si at jeg har ingen problemer med å forstå sinnet til hun som skal møte sin manns elskerinne da det var en situasjon hvor denne kvinnen også hadde vært involvert i familien. Selv om de ikke var "venninner" så var det utrolig moralsk forkastelig av henne å gå til sengs med han når hun tross alt "kjente" hele familien. Igjen...det er så utrolig skuffende hva enkelte kan få seg til å gjøre. Hun burde jo heller ha hjulpet ham hjem hvis han var så full slik som en medsøster burde ha handlet.....
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2007 #10 Skrevet 23. august 2007 Før jeg sier noe mer - ja, mannen har det aller meste av skylden. Han er den som har et ansvar ovenfor partneren sin. Han er den som bedrar noen. Men, en elskerinne/ons som vet om partneren oppfører seg umoralsk. De må mangle litt medfølelse for andre de som tillater seg selv å gå etter opptatte menn. De må jo skjønne at den uskyldige tredjeparten vil få det vondt? Likevel prioriterer de egen lykke/kåtskap, til tross for at de er klar over at tredjeparten (og evt familie) potensielt kan bli ødelagt og dypt ulykkelig. De verste er de som bevisst går etter gifte/opptatte menn. Tror ikke det er så mange slike, men noen er det tydeligvis. Stor mangel på empati blandt disse.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2007 #11 Skrevet 23. august 2007 Jeg vet at jeg aldri ville hatt et erotisk eller romantisk forhold til en mann som har kjæreste, samboer eller kone. Jeg ville følt mye skyld og hadde hatt veldig dårlig samvittighet. Jeg tror kvinner som har forhold til menn som er "opptatt", uten å få skyldfølelse, er mentalt og emosjonelt tilbakestående.
AlmaCity Skrevet 23. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 23. august 2007 "Så du forutsetter at alle menn blir forført? At de er passive offer for en kvinne? For det tviler jeg sterkt på! " Kjenner meg ikke helt igjen i det du skriver her... Jeg synes enkelte på kg tar ting altfor bokstavelig. Jeg skrev jo at mannen selvsagt har hovedansvaret, og jeg jeg også fullstendig klar over at de ikke sitter og er passive. Nok en gang; mannen er slettes ikke uskyldig, og jeg ville ikke greid å fortsatt etter et sidesprang. Men saken er; skal elskerinnen fritas all skyld, når hun bevisst har lagt seg etter noen som er gift? Og jeg synes faktisk at det er helt legitimt og ikke minst logisk å reagere med sinne og frustrasjon, også på hun som lå med mannen din. Hun visste tross alt at han var opptatt. I denne tråden er det kun snakk om de som VET veldig godt at mannen er opptatt, og ikke de som fikk vite det etterpå. Det blir en annen situasjon. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at det er mer forståelig at elskerinnen er med på det, om hun er skikkelig forelsket. Hvis det bare er et ligg for henne, kan man bli mer forbannet...
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2007 #13 Skrevet 23. august 2007 Det er nesten umulig å unngå utroskap. Så klart begge parter har skyld. Men den som har mest skyld blir vanskelig å finne ut av. Det er alltid kvinner og menn som går etter opptatte samboere og gifte. Blir du ikke like kvalm av partneren din som du blir av elskerinnen?
AlmaCity Skrevet 23. august 2007 Forfatter #14 Skrevet 23. august 2007 Hadde blitt mer sint på han enn hun selvfølgelig, men jeg synes ikke hun skal slippe for billig unna... Jeg synes faktisk at man skal få lov til å lage en liten scene jeg...
caso Skrevet 23. august 2007 #15 Skrevet 23. august 2007 (endret) Rart det der.. Gutta vil enten banke den som dama har vært utro med, eller spandert på vedkommende en pils som takk.. Forestiller meg ikke å bli sinna på vedkommende som kom seg i trusa på dama.. trusa er det vel stort sett dama som bestemmer over selv (bank i bordet). Om dama har et fylleknull med en kompis eller ukjent er ganske urelevant i mitt hode, derimot teller det mer hvis det er en affære over tid. Syns ikke et evt utroskap i fylla fra henne er en "absolutt breaker" i et forhold, man kan gjøre langt værre ting enn som så mot hverandre. LIKER ikke tanken på det, nei. Men krise? Nope.. Tror nok ellers at dere bør klage mer på mannen deres enn på elskerinna uansett. Menn skal være fullstendig kapable til å si nei . Opplever mange kvinner som lever med dobbelmoral der i alle fall. Flere x-er som har lyst på tilfeldig sex i etterkant, selv om de er i nytt forhold nå. Begynner jo å tenke litt ...... Endret 23. august 2007 av caso
milla-mor Skrevet 23. august 2007 #16 Skrevet 23. august 2007 Nei, det synes jeg ikke. Det handler om medmenneskelighet og respekt for andre. enig. så fremt elskerinnen vet at mannen er opptatt, da.
SunC@t Skrevet 23. august 2007 #17 Skrevet 23. august 2007 Nei elskerinner er ikke fratatt skyld. Ja, hovedansvaret ligger på den som er utro, men det er forkastelig med kvinner som med vitende og vilje legger seg etter menn som er opptatt, hvor de med åpne øyne altså er med på å ødelegge et forhold, en familie med barn etc etc.
*Mina* Skrevet 23. august 2007 #18 Skrevet 23. august 2007 Og jeg mener at en mann skal kunne motstå en slik kvinne, for han vet selv hva han kan miste. Han velger å være utro, og da har han tatt et valg. Hva den andre kvinnen gjør spiller liten rolle, for det er hva han velger å gjøre som er det vesentlige. Og de fleste menn klarer å holde avstand, men når det finnes kvinner som unnskylder mennenes svakhet vil det alltid være menn som bruker det som en unnskyldning. Moralskt er det vel ikke riktig av henne å gjøre noe, men andre kvinner har for eksempel ikke noe ansvar for meg og min familie. Men det har min mann, og da er det han som skal klare å styre seg også. En dame klarer ikke å ødelegge noe en mann ikke ønsker å ødelegge, og hadde mennene klart å holde seg til partneren sin ville ikke familien blitt ødelagt. På lik linje som at en singel mann ikke er ansvarlig for å ødelegge familien til en dame.
Gjest Lady M Skrevet 23. august 2007 #19 Skrevet 23. august 2007 En dame klarer ikke å ødelegge noe en mann ikke ønsker å ødelegge, og hadde mennene klart å holde seg til partneren sin ville ikke familien blitt ødelagt. På lik linje som at en singel mann ikke er ansvarlig for å ødelegge familien til en dame. Jeg er ikke enig med deg. Hvis du spør de utro ektemenn (som ikke er drittsekker) om de hadde planlagt å være utro, vil nok de fleste svare -Nei, det bare ble sånn. Likeledes om du spør ungdommene om de har planer om å bli narkomane når de blir eldre, er svaret garantert et rystende NEI! Men likevel er det mange som blir det... Uten sammenligning forøvrig. Tankeløshet, rus og lyst i øyeblikket er nok årsaken i mange tilfeller, tror jeg. En dama KAN ødelegge hvis hun går inn for det og "offeret" er naivt og ikke vet hva slags spill hun legger opp til. Uansett kvinne eller mann, i en utroskapsak der begge vet at elskeren/elskerinna er gift, samboende og har barn, er det begges ansvar! Noe annet er jo helt på trynet. Det er jo det samme som å hevde at det er på sin plass å slå noen i svime i et håndgemeng fordi de burde vært istand til å forsvare seg selv bedre.
onyx Skrevet 23. august 2007 #20 Skrevet 23. august 2007 Jeg er ikke enig med deg. Hvis du spør de utro ektemenn (som ikke er drittsekker) om de hadde planlagt å være utro, vil nok de fleste svare -Nei, det bare ble sånn. "..ble bare sånn..."??? Hva i hel.... er det slags idiotisk ting å si? Utroskap "blir ikke bare sånn" for den utro parten har faktisk tatt et aktivt valg om å være utro uansett hvilken tåpelig unskyldning de kommer med. Planlagt eller ikke, utroskap er noe man faktisk VELGER å gjøre eller VELGER å IKKE gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå