millamin Skrevet 24. mars 2003 #1 Skrevet 24. mars 2003 Hei ! Forlovereren til min kjære er litt usikker på hva han skal ha på seg. Min tilkommende skal ha sjakett og da fant vi ut av det kunne vært stilig om forloveren også hadde det. På den andre siden er det jo litt kjipt at de er like .... Forloveren har sjekket litt rundt og fått en del tilbakemeldinger på at han bør velge smoking... Hva gjør dere ? Har de samme kleskode eller har dere latt det være opp til forloveren å velge helt selv ? Milla
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2003 #2 Skrevet 24. mars 2003 Både min og hans forlover fikk velge selv hva de ville ha på seg ut fra kleskoden vi satte (mørk dress / smoking). Vi hadde rett og slett ikke noen formening om hva de skulle eller ikke skulle ha. Nå hadde min mann smoking, så da er det kanskje ikke så viktig å matche. Kan jo være enig i at det er litt dumt at de blir like, men kan ikke f.eks. brudgommen ha flosshatt? Det viktigste tror jeg er at de begge har på seg noe de føler seg vel i og ikke føler seg "utspjåket". Tror det spesielt gjelder forloveren som sikkert ikke har noe ønske om å komme i rampelyset på en sånn dag. Brudgommen må vi bare finne seg i det!! Hilsen Lille meg
magnhild Skrevet 24. mars 2003 #3 Skrevet 24. mars 2003 Det er vel en uskreven regel som sier at brud og brudgom skal være finest kledd. Og da tenker jeg på at brudgom i sjakett, så synes JEG at smoking er det greieste. Men det er ikke noen som gidder å bry seg så veldig er det det da? Gjør som dere selv tenker og føler! Det er det beste! Lykke til!! Klem fra Magnhild
Mrs. Carten Skrevet 24. mars 2003 #4 Skrevet 24. mars 2003 Min mann har vært forlover noen ganger. Den ene gangen opplevde han at det ble FORLANGT av han at han kjøpte seg ny dress! Han hadde en mørk dress, men ikke helt svart fra før... Jeg ble mildt sagt FORB...... over at noen kunne være så frekke! :evil: Så hvis du forlanger at en forlover skal kle seg sånn eller sånn så tilby deg hvertfall å betale for det! Det er ofte svært dyrt å være forlover.. Har vært i to brylluper hvor sjakett er blitt brukt av brudgom (inklusivt vårt eget bryllup) ingen av forloverne der hadde sjakett, de hadde en vanlig svart dress. Tror imidlertid ikke noe kan ta oppmerksomheten bort fra brudeparet den kvelden
VesleBråka Skrevet 24. mars 2003 #5 Skrevet 24. mars 2003 Brudeparet skal stå fram litt mer enn andre den dagen i klesdrakt. Jeg har innmari lyst til å kjøre litt stil på alle, i utgangspunktet tenkte vi svart dress for det har som regel de fleste (må sjekke først da, så ikke noen føler seg presset til å kjøpe..) og brudgommen med lys beige vest og sånn tjukkslips, med noe mønster; mens forlover og brudens far og brudgommens far har vest og tjukkslips i en mer dempet farge, noe grått eller mørk blå el.l. Ivertfall annen farge som ikke skinner like mye som beige (litt mot gul heller enn brun) ( som matcher min ivory kjole..). Vi må selvfølgelig koste vest og slips til de involverte, og for å slå to fluer i en smekk kan det være gave som takk for innsats. Blir litt ekstrautgift, men hadde vært veldig stilig på bildene..
millamin Skrevet 24. mars 2003 Forfatter #6 Skrevet 24. mars 2003 Takk for svar. Nå var det ikke sånn at vi forlanger noe som helst. - Og vi hadde selvfølgelig vært med på å betale leien. Vi har bare disktuert forskjellige løsninger uten å komme frem til den endelige løsningen. Derfor foreslo jeg at jeg kunne sjekke med jentene her inne og høre hvordan dere løser det :D Tror nok vi ender opp med sjakett til brudgommen og smoking til forloveren. Ha en fin kveld !
Gjest Tex Skrevet 24. mars 2003 #7 Skrevet 24. mars 2003 Bare sånn for å blande meg litt inn; smoking er et "ukorrekt " antrekk å bruke i en kirke før kl. 17. Det er nemlig slik at jaquette og smoking ligger likt på skalaen når det gjelder grad av pynting, og at jaquette skal brukes før kl 17 og smoking etter kl 17. Dersom du gifter der før kl 17 og mannen din har jaquette i kirken kan ha selvsagt ha den hele kvelden.Men smoking skal altså ikke brukes til formiddagsbryllup dersom du vil ha det korrekt.
VesleBråka Skrevet 25. mars 2003 #8 Skrevet 25. mars 2003 i England ja.. i Norge bruker vel folk det de liker. Forresten er ikke smoking kirkeantrekk i det hele tatt hvis du vil være korrekt, det er et festantrekk for etter 17.00
Tyren Skrevet 26. mars 2003 #9 Skrevet 26. mars 2003 Sambo skal ha med seg sin forlover ut og prøve sammen og så blir de enige om hva forloveren skal ha på seg. De er ikke helt like i høyde og fasong, så det som kler brudgommen kler nødvendigvis ikke forloveren og da har de seg imellom bestemt seg for å se hva de ender opp med når de er ute og prøver. Men jeg har forstått det sånn at de gjerne vil ha samme kleskode.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå