Gå til innhold

Billig kakeform?

Anbefalte innlegg

Skrevet

HVor får man tak i ok og billig kakeform?

Clas Ohlson?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hva du mener med billig. Jernia har flere til under 200 kroner. Jeg anbefaler ikke de fra Ikea, siden de har en tendens til å bli skeive ganske fort. Det merket jeg da jeg skulle lage amerikansk ostekake, og alt smøret rant ut i bunnen av ovnen.

Skrevet

Du finner nok til rundt 100-lappen på helt vanlige kjøkken-stasj-butikker.

Har du oppvaskmaskin, så sjekk at den tåler det! Er utrolig nok mange som ikke gjør det.

Skrevet

Anbefaler ikke de fra Nille i hvert fall, jeg kjøpte tre springformer med "teflonbelegg" for et par år siden, og belegget flasser skikkelig av, også på kaka om jeg ikke bruker bakepapir. Dette skjedde etter få gangers bruk. Det er kanskje best med elokserte former, sånne gullfargede? Jeg kommer til å investere i noe sånt neste gang.

Skrevet
Spørs hva du mener med billig. Jernia har flere til under 200 kroner. Jeg anbefaler ikke de fra Ikea, siden de har en tendens til å bli skeive ganske fort. Det merket jeg da jeg skulle lage amerikansk ostekake, og alt smøret rant ut i bunnen av ovnen.

Jeg har samme erfaring med en kakeform fra Åhlens. Jeg synes Florvågs springformer er de beste, de tåler mye. Tror prisen ligger på rundt 200 kr.

Skrevet
Har du oppvaskmaskin, så sjekk at den tåler det! Er utrolig nok mange som ikke gjør det.

Det er pga teflonbelegget el tilsvarende. Har slike selv (gullfargede) og synes ikke det er et stort problem å vaske en slik for hånd i ny og ne.

Litt avsporing: Det eneste jeg ikke liker med de gullfargede brødformene jeg har er at kantene er ganske skarpe og det er tildels lett å skjære seg. Sjekk det før kjøp og velg eventuelt noe annet. Det finnes andre typer former som er overflatebehandlet også uten denne skavanken.

• 5 måneder senere...
Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg kjøpte en kjempesøt hjerteformet kakeform på nille, til 25 kroner :) Skal overraske kjæresten på valentinesday. Nå vet jeg ikke noe om kvaliteten enda da, men den så hvertfall fin ut. De hadde med bamsemotiv også.

Skrevet

SparKjøp har rimelige gullelokserte former.

Skrevet
Jeg har samme erfaring med en kakeform fra Åhlens. Jeg synes Florvågs springformer er de beste, de tåler mye. Tror prisen ligger på rundt 200 kr.

Da er jeg ikke overrasket fordi jeg tror nemlig de selger enkelte av de samme tingene. Jeg har hvertfall kjøpt både kakeform og eggedeler på Nille som de også selger på Åhlens, bare til 3 x høyere pris!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...