Gå til innhold

Hvordan bli enige om dato?

Anbefalte innlegg

Gjest *_gjest_*
Skrevet

Jeg ble fridd til for 5 måneder siden (i dag faktisk:)),men vi har et problem.. Vi klarer ikke bli enige om dato :tristbla: Det er ikke sånn at vi vanligvis pleier å ha problemer med å bli enige om ting,men vi har vel begge høye ønsker om hvilken årstid vi ønsker å ha bryllupet. Vi er ekstremt heldige,for foreldra våres betaler det meste. Men bryllupsreisa koster en del,så det må vi jo spare opp til. Så er saken da,han vil ha sommerbryllup,og helst i 2009,så vi får spart. Er jo enig i det,men jeg syns 2 år er fryktelig lenge å vente. Jeg har alltid drømt om vinterbryllup,så jeg tenkte vinteren 2009(januar eller februar)og vi klarer fint å få spart opp til reisen innen den tid. Det har blitt en del frem og tilbake,så sa han at vi kunne ha det på vinteren,så vi får satt en dato snart. Men han ble liksom litt sur etterpå,så jeg sa at jeg bøyer meg for sommeren,så han skulle bli glad. Men nå sitter jeg og føler meg ganske skuffa. Er jeg utrolig egoistisk?? Jeg burde jo bare glede meg til dagen,uansett når det blir. Og jeg gjør jo også det,klarer bare ikke å ikke være litt lei meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å møtes på halvveien? Mars/April?

Skrevet

TS skrev; "Det er ikke sånn at vi vanligvis pleier å ha problemer med å bli enige om ting,men vi har vel begge høye ønsker om hvilken årstid vi ønsker å ha bryllupet."

Er kanskje litt drøyt å si at fordi man er litt uenige om når bryllupet skal stå,så kan de ikke gifte seg?? Jeg kjenner meg igjen jeg. Vi er også litt uenige om når bryllupet skal være. Hvis folk ikke skal kunne være uenige om noe,fordi man skal gifte seg,åssen skal ekteskapet bli da?? en som alltid bøyer seg for å ikke kunne ha uenigheter?

TS;Syns det hørtes lurt ut å kanskje møtes på midten,sånn april/mai? Du kan jo ihvertfall snakke litt med mannen din om det? Lykke til! :klem:

Skrevet

Har dere bestemt hvor dere skal dra på bryllupsreise? Noen steder er for varme/kalde å dra til på sommer/vinter. Hva med å finne ut hvor dere aller helst vil på bryllupsreise (hvis dere ikke har gjort det allerede) og så se hviklen tid av året det er best å reise dit på? Så velger dere bryllupsdato etter det.

Skrevet

Vi sliter og med og velge dato og årstid. Vi er verken enige eller uenige. Vi vet rett og slett ikke hva vi skal velge.

Noen som kan hjelpe oss?

Hva er foredele og ulempene ved sommer-og vinterbryllup?

Skrevet

Fordel med sommerbryllup: varmere, mulighet til å være litt utendørs.

Fordel med vinterbryllup: roligere periode, blir ekstra gøy å dra i bryllup.

Skrevet
Fordel med sommerbryllup: varmere, mulighet til å være litt utendørs.

Fordel med vinterbryllup: roligere periode, blir ekstra gøy å dra i bryllup.

Hva med ulempene?

Skrevet
Hva med ulempene?

Vi ville ikke arrangere bryllup i fellesferien, vil ikke at folk må velge mellom ferietur eller bryllup. Så jeg ser på ferieavvikling som en ulempe med sommerbryllup. I tillegg er det kanskje vanskeligere å finne ledig lokale, kirke etc som man ikke er tidlig ute.

Ulemper med vinterbryllup: mindre fristende for folk å sette seg i bilen og kjøre langt for å dra i bryllup. Kaldt ute, kjipt for røykerne ;)

Tja, har lite dårlige argument for vinterbryllup jeg, kunne godt tenkt meg vinterbryllup jeg :)

Skrevet
Hva med ulempene?

Varmen kan være både en fordel og en ulempe på sommeren. Mennene foretrekker det kanskje litt kjøligere enn damene siden de som regel har på seg varmere klær.

I sommerbryllup kan det regne, mens i vinterbryllup kan det snø. Snø er vel kosligere enn regn. Uansett så kommer det an på hvor i landet man gifter seg for. Hvis vinteren ofte bare er slaps og grønne plener synes jeg sommerbryllup er bedre, men hvis man har skikkelig vinter med hvit snø blir jo det utrolig fint :jepp:

Skrevet

Vi hadde først satt dato i august, men har flyttet den til februar. Det var flere grunner til det:

1: Det er ikke så lenge til :fnise:

2: Jeg tåler kulde bedre enn varme, jeg synes det kan være slitsomt varmt i august

3: Vi skal til USA på bryllupsreise, og det er både rimeligere og bedre temperaturer der i februar enn august

4: Som nevnt over her, på sommeren kan det regne, og det er verre enn om det snør. Snø er bare fint!

5: Ser for meg alt det vakre ved vinterbryllup: Nysnø, fakler, masse levende lys inne, hest og slede til bryllupsfesten osv.

6: Det gjør kanskje bryllupet litt mer spesielt, ikke så likt alle andre. På sommeren må man kanskje jobbe litt mer for at bryllupet skal skille seg ut i mengden (dersom det er det man ønsker selvfølgelig)

Skrevet

Jeg kunne tenke meg vinterbryllup. Da er man forberedt på været, velger vi sommerbryllup så vil man som regel tilpasse seg til fint vær, og mye blir ødelagt dersom det regner, er for kaldt e.l. Vinterbryllup så vet man uansett hva man får, og alt kan tilpasses til dette.

Forloveden vil ha sommerbryllup, så vi får se hva vi blir enige om. To år til, så venter litt med den diskusjonen :slåss:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...