Lilywhite Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Har inntrykk av at dette er en side mange nordmenn handler fra, har lyst å kjøpe noen bryllupsbøker derfra, men ble litt skeptisk da jeg ikke kunne registerere meg uten å oppgi telefonnr mitt, de opplyste heller ikke om at de ikke kom til å gi dette videre, sånn som mange firmaer gjør når det gjelder opplysninger som telefonnr, mail etc. Er det noen her som har gode/dårlige erfaringer med å handle herfra?
Gjest -eline- Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Har handlet masse fra både Amazon.com og .co.uk, veldig fornøyd med begge deler. Førstnevnte er billigst, men har også lengst leveringstid. De er seriøse og deler ikke ut mailadressen sin til alle og enhver, jeg har i hvertfall ikke mottatt noe spam pga dem (bruker den ordentlige mailkontoen min hos de og får ikke spam i det hele tatt). Ang telefonnummer så er det nå ikke akkurat som om de kommer til å sjekke om det faktisk er ditt nummer
Gjest Wolfmoon Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 Jeg har stort sett handlet hos co.uk, men synes det fungerer veldig bra. En gang tror jeg også at jeg handlet hos den tyske versjonen!? Har aldri vært misfornøyd, og har alltid fått det jeg skal ha innen tidsfristen som de setter for seg selv! Har heller aldri hørt noe på tlf, og såvidt jeg husker oppga jeg riktig nummer, men dette er flere år siden så jeg husker ikke helt
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Jeg har handlet mest fra uk gjennom årene, da disse har raskest leveringstid og ofte billigere porto. Men har også handlet fra USA (.com), senest for en ukes tid siden - veldig gunstig nå som dollarkursen er lav, jeg har bestilt sju bøker, de fleste hardcover og noen store verk, for under en tusenlapp inkl porto! De har allerede sendt noen av bøkene, men postgangen tar litt tid. Det er i hvert fall en seriøs side. Det hender de sender reklame/tilbudsmailer for egen business, men dette kan man takke nei til. Aldri fått annen spam jeg kan knytte til dem (det eneste jeg får av slikt er norsk spam som følge av at jeg har eget foretak). Jeg har heller ingen kvaler med å betale med kredittkort hos dem, men mulig man kan bruke paypal også?
royaltrux Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Helt fantastisk, har alltid vært fornøyde og veldig bra kundeservice.
Gjest s.n Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 Jeg har også vært helt fornøyd. Da jeg var student handlet jeg brukte skolebøker fra amazon, og betalte kanskje en hundrings inkl. porto for bøker som i norsk bokhandel kostet nærmere tusen... Har aldri hatt problemer med spam eller telefonkontakt.
rangi Skrevet 24. august 2007 #7 Skrevet 24. august 2007 Jeg har også handlet mye hos både co.uk og .com. Sist gang kjøpte jeg noen store, tunge fagbøker som koster godt over tusenlappen her hjememe, de kom etter en uke og kosta ca 500 inkl porto. Har veldig gode erfaringer med amazon. Nå er det gunstigst å handle i dollar, så det er det best å bruke .com, men når det har vært gunstig med pund, så handler jeg hos .co.uk.
Gjest Jenna88 Skrevet 25. august 2007 #8 Skrevet 25. august 2007 Jeg synes Amazon er kjempebra og har bestilt en god del varer fra dem, spesielt bøker. Grei leveringstid, fine produkter, og en gang boken jeg fikk tilsendt var "skadet", fikk jeg tilsendt en ny, (sendte den ødelagte i retur), uten problemer.
Altena Skrevet 25. august 2007 #9 Skrevet 25. august 2007 Selv har jeg handlet hos Amazon.co.uk, .com og .de og jeg har alltid vært kjempefornøyd Har handlet hos dem siden jeg var 18 og har alltid følt meg helt trygg der. De opererer også med lave priser, full returrett og rask levering, så det er noe jeg absolutt kan anbefale alle
Lilywhite Skrevet 28. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 28. august 2007 Bra å høre at folk er fornøyde Nå har jeg bestilt to bøker til 350 kr inkl porto, helt supert! Men bare et lite spm: Jeg bestilte på torsdag eller fredag, og pengene har ikke blitt trukket enda, selv om jeg oppgav kortnummer og sånt med en gang...er det vanlig at det tar litt tid? Vanligvis på andre nettsider så trekker de det nesten med en gang, dette gjelder både norske og utenlandske sider...
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2007 #11 Skrevet 28. august 2007 På den siste bestillingen jeg har gjort derfra, ser det ikke ut til at de har trukket (eller reservert?) fra konto før bøkene har blitt sendt. Pakken min ble delt opp av dem pga leveringstider, og jeg ser av kontoutskriften at jeg så langt bare har betalt for den sendingen som er på vei hit nå. Forøvrig er min erfaring at nettbutikkene (eller banken..) noen ganger reserverer beløpet fra kontoen min rett etter bestilling, men at beløpet "kommer tilbake" om ikke pakken blir sendt med en gang - og så trekkes det først når den er sendt.
Altena Skrevet 28. august 2007 #12 Skrevet 28. august 2007 (endret) Med Amazon hender det ofte at det går noen dager før de trekker beløpet, stort sett trekker de det ikke før varene er pakket og klare for sending. I de få tilfellene hvor varen/e ikke er på lager kan det ta enda lengre tid, men da skal du få vite dette med en gang Er det en forhåndsbestilling(altså at det du vil ha ikke er publisert eller ute på markedet ennå) går bestillingen og betalingen også gjennom først når varen/e er klare til sending. Endret 28. august 2007 av Altena
Lilywhite Skrevet 28. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 28. august 2007 Ok, da trekker de nok snart. Takk for svar
eriksen Skrevet 28. august 2007 #14 Skrevet 28. august 2007 Ok, da trekker de nok snart. Takk for svar De har vært veldig ærlige med meg ihvertfall! Det har faktisk hendt to ganger dette året at jeg har gått veldig lenge og ventet på varer... Og etter en stund får jeg beskjed om at de har hatt problemer med levering osv, og pengene har blitt satt inn på kontoen igjen! Det hadde jeg faktisk ikke forventet av en såpass stor bedrift, trodde de pengene var tapt... Et tips er å ikke bare se på prisen fra Amazons egen butikk, men også se under "Used & New", hvor andre butikker selger via amazon. Ofte myyye billigere! Jeg kjøpte nettopp ei bok derfra for $0,01 faktisk!! :D
Anglofil Skrevet 30. august 2007 #15 Skrevet 30. august 2007 Har handlet mye fra både Amazon.co.uk og Amazon.com. Eneste minuset er at ofte er de dyrere i de varene jeg ser etter, derfor blir det til at jeg bestiller sjeldere derfra. Har dog begynt å benytte meg av Amazon.co.uk Marketplace, noe av det samme som ebay og har gode erfaringer med dem. Dessverre er fraktkostnadene litt for høye for min smak. Men ellers er de relativt greie å ha med å gjøre. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå