Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!!!Jeg har et lite problem her!! :lol: Jeg var her om dagen ute for å se om jeg kunne finne meg en bukse og noen topper som jeg kunne bruke da mine klær begynner å stramme. :roll:

Vel jeg gikk ikke så mange steder, men var innom H&M fordi en venninne hadde anbefalt mama avdelingen der. Vel jeg må si; at jeg ikke så noenting som jeg kunne tenke meg å prøve :(:(

Jeg har heller ikke tenkt å bruke masse penger på de 4 neste månedene, men vil heller legge av litt å kjøpe klær etterpå!!

Kan noen fortelle meg hvor jeg skal finne litt kule klær til en voksende mage som en ikke behøver å ruinere seg på?????

Takker for mange svar!!!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

På Sandvika storsenter har de en fin mamma butikk som heter Ni Måner.

De selger flotte klær av god kvalitet, men godt over H&M priser. Tror likevel det kan lønne seg å kjøpe to-tre basisplagg der, feks. en god bukse med reguleringsmuligheter, et fint skjørt o.l.

Jeg falt heller ikke pladask for H&M sine mammaklær, men kjøpte et og annet plagg i BB serien hos H&M. Syns det var lettere å finne fine plagg i større størrelser som ikke nødvendigvis er mamma plagg.

Fikk mye skryt for pene klær mens jeg gikk gravid og syns det var deilig å ikke gå i de samme H&M mamma klærne som alle andre hadde.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Jeg får også mye skryt for klærne jeg har valgt - alle kjøpt på H&M mammaavdelingen. Kle deg opp med litt skjerf i forskjellige farger, eller jakker som ikke nødvendigvis er kjøpt på noen mammaavdeling.

Syntes det er bortkastet å bruke masse kroner på disse klærne. Man vil jo føle seg vèl, men det gjorde jeg selv om klærne var kjøpt på H&M.

Smak og behag er det jo selvsagt.

Finnes mye fint innimellom alt på stativene. Let litt ekstra.

Har kjøpt 2 sorte mammabrukser, og et langt olaskjørt. Disse har jeg brukt om hverandre i laaaang tid nå.

Sminke og en velstelt frisyre gjør underverker! Bruk heller litt ekstra på frisørtimer.

Lykke til!

Skrevet

Kjenner godt til problemet - det er frustrerende å måtte ta til takke med et bitte lite stativ hos H&M når en er vant til å ha et hav å velge av!

Det beste alternativet for større utvalg for en rimelig penge er nok å reise utenlands. Vet de har mye bra på kontinentet, men har også hørt at utvalget i Danmark og Sverige er langt bedre enn det er her.

Selv bruker jeg et par bukser og et skjørt jeg har kjøpt på H&M og kombinerer dette med vanlige topper/gensere i stretch. Utvalget av mammaklær varierer litt fra Hennes-butikk til Hennes-butikk. Så langt er den ved Youngstorget og den på Sandvika Storsenter mine favoritter i Oslo-området.

Har forresten også vært på Ni Måner på Sandvika Storsenter, men ble helt sjokkert over prisnivået. Her må du nemlig regne med en 1000-lapp for en bukse, som en tross alt bare kan bruke noen få måneder. Har også vært på Svangerskapet på Majorstua. Synes mye av klærne der var litt vel "kjerring", men der er det hvertfall mulig å kjøpe nøytrale bukser i god kvalitet til rundt 500 kr (de sitter definitivt langt bedre på meg enn det H&M-buksene gjør).

Skrevet

Ta deg en tur inn på http://www.ebay.com ! Der er det en haug med selgere som har auksjoner på mammaklær. Veldig rimelige priser! Finnes jo så mye bedre utvalg i utlandet virker det som. Og det er en haug med skjønne babyklær også! Portoen er heller ikke så ille. Min mor er galen etter ebay, og får nye pakker i posten hver uke. Selv har jeg fått meg noen søte babyklær til det fremtidige barn.

Ta en titt da vel, og lykke til :) :) :)

Skrevet

en venninne av meg som er 7 mnd på vei fortalte at de hadde fått inn en type bukser på VeroModa som man kunne bruke selv om man var gravid. De var (om jeg husker riktig) relativt lave, men med tøyelig t-skjorte stoff som kunne trekkes opp over maven. Så har jeg jo selv sett at det er en del tunikaer og empire topper som er rundt i butikkene.

Skrevet

hei alle sammen

Og tusen takk for gode råd. Det ordner seg nok tenker jeg, men det er jo en sak det der når en er høygravid, og ikke føler seg særlig atraktiv da er det litt opptur å finne klær som spriter opp dagen litt!! :D :P

Stor klem fra aba og babisen :vinke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Leste i avisen i går at det skal starte en ny butikk med mammaklær i Bogstadveien i Oslo. (De hadde annonse fordi de søkte etter ekstrahjelp.)

Butikken skulle åpne i april og jeg tror den het Formes. Såvidt jeg forsto var dette en kjede som var over hele verden, så kanskje noen andre kjenner til prisnivå, kvalitet og utvalg.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Såvidt jeg vet selger de noen Formes-klær på Ni Måner og da gir vel svaret om prisnivået seg selv????? Klærene ser bra ut, men holder langt fra H&M-priser - dessverre. Ta en titt selv på www.formes.com

Skrevet

Hva med å låne klær av venninner som har vært gravide? Det samme prinsippet som gjelder med å låne/kjøpe barneklær og barneutstyr av venner/familie som har hatt småbarn... vi har ingen planer om å ruinere oss på babyindustrien, iallfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...