Gå til innhold

Hvem skal ha knapphullsblomster???????

Fremhevede innlegg

Skrevet

2 månder igjen ,.å det er full forvirring om knapphullsblomster.Hvem skal bere det ? Noen mener min far & brudgomen. Andre brudgommen & forloveden, andre igjen mener alle tre !! Hva med våre to små gutter som skal være brudesvenner ? Er det noe fasit på dette, eller va er vanligst å gjøre.?? Takk på forhånd på alle svar.

Hilsen en litt oppstresset brud!!!(men med godt mot)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Vi lurer på om vi skal droppe det. Er det sært å ikke ha det?

Gjest christinamor
Skrevet

da vi giftet oss hadde brudgommen, hans forlover, og fedrene våre knapphullsblomster. Brudgom og forlover bør i alle fall ha, og personlig syns jeg fedrene og fortjener en liten blomst.....

Forøvrig fikk jeg med 4 corsager (knapphullsblomster) i prisen for buketten min.....

Skrevet

Synes at de mennene som skal være med på "showet" i kirken skal ha knapphullsblomst.

Vanligvis er jo dette brudgommen, forloveren og den som følger bruden opp kirkegulvet.

Disse hadde knapphullsblomst hos oss, og dette har vært vanlig i de brylluper jeg har vært i.

Hadde jeg hatt brudesvenner hadde også de fått knapphullsblomst :)

Gjest Anni.
Skrevet

Brudgommen, hans forlover og fedrene våre hadde knapphullsblomst i vårt bryllup.

Gjest Anonymous
Skrevet

Brudgommen, hans forlover, fedrene våre og brudesvenn skal ha blomst :P

snartgift

28. juni 03

Skrevet

Hos oss skal brudgommens to forlovere og våre fedre ha knapphullsblomst. Ikke brudgommen...... :wink:

Skrevet

Hos oss skal brudgommen , min far som følger meg til alters , brudgommens forlover samt vår brudesvenn ha knapphullsblomst.

Vi skal ellers ha prosesjon i kirken der to menn til skal være med og jeg kunne tenke meg at de to også hadde....

Men det har vi ikke tatt stilling til ennå...

Men de fire første skal ha!!

Skrevet

Brudgom, forlover, brudens far og brudgommens far får knapphullsblomst.

Brudens mor og brudgommens mor får kvinneversjonen som er littebitt større og festes også med nål. Brud skal ha bukett, og brudens forlover er ikke bestemt...kanskje corsage hun også.. (engelsk: buttoniere for menn og crosage eller corsage for kvinner, som kan festes enten rundt håndleddet eller med nål opp mot skulderen som en brosje)

Skrevet

I vårt bryllup hadde brugdom, brudgoms forlover, brudens forlover og fedrene corsag/knappehullsblomst.

Jeg syns det var hyggelig at min forlover også hadde, da var det synlig at hun hadde en oppgave i bryllupet.

Skrevet

-brudgom, hans forlover og min pappa (som skal følge meg opp), tenker jeg...

Skrevet

Synes de kvinnelige "versjonene" også skal ha, eks. hvis brudens far og brudgommens far, også brudens mor og brudgommens mor. Forlovere også kanskje, det kan være hyggelig. PS! Til damene kan man også få blomst til å ha på håndleddet dersom man ønsker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...