Gå til innhold

Gave til utvekslingsstudent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte gje ein liten avskjedsgave til min kusine som skal til USA og gå på skole eit år. Nokre forslag?

Skrevet

Send heller en pakke til henne etter en uke eller så, når hjemlengselen er verst, med norske blader, norsk godis, brunost, makrell i tomat, og et langt koselig brev :) Tror hun setter mer pris på det da!

Skrevet

Enig med Tinesol, tror hun blir kjemeglad for å få en pakke tilsendt mens hun er der nede. kansje litt bilder og norske ting!!

Skrevet

Hva med en norsk bok. Paperback, så veier det ikke så mye i bagasjen.

Gjest Gjest_Monica_*
Skrevet
Tenkte gje ein liten avskjedsgave til min kusine som skal til USA og gå på skole eit år. Nokre forslag?

Jeg er enig med at en pakke fra Norge er best. Jeg var selv utvekslings student, så norske blader og gotteri varmet veldig. Jeg fikk også avisutklipp fra lokal avisa.

Regn med at hun har mer enn nok å ta med seg, så om du vil gi henne noe før hun drar burde det ikke ta stor plass.

Gjest *kosejoker*
Skrevet

Enig med de ovenfor, at det varmer veldig å få noe hjemmefra. Hvis ikke måtte det være f.eks at du hadde kjøpt noen amerikanske dollar hun kunne tatt med seg? Selv om det er litt kjedelig, er det veldig velkomment, og da får hun ikke brukt de pengene før hun drar. Men som sagt; gave hjemmefra er også supert :jepp:

Skrevet

Hvis du vil gi noe før hun drar og hun skal fly langt ville jeg gitt en oppblåsbar nakkepute. Kanskje et smykke (tar liten plass). Og skriv et brev til henne hun kan åpne og lese på flyet.. Men ellers enig med alle andre - send pakke når hun kommer fram

Skrevet

Jeg fikk en veldig fin dagbok før jeg dro til USA som utvekslingstudent. Den satt jeg veldig pris på. Har egentlig aldri skrevet noe særlig dagbok, hverken før eller siden, men det året var det så mye som skjedde at det var kjekt å få det ned på papiret. Og utrolig kjekt å ha i ettertid.

Ellers, som de andre over her har nevnt - å få pakke når en er der er helt topp. Det jeg husker spesielt godt var en cd med et lokalt band som sang på norsk, avisutklipp, blader, snop, bilder...

Skrevet

Et lite album med bilder av de hjemme kanskje? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...