Gå til innhold

Flytte til en annen by uten bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hva gjør man da egentlig?

Jeg er mer eller mindre på vei ut av et forhold så da ble alt plutselig litt vanskelig. Ikke har vi bil, og jeg regner ikke med å få noe hjelp av han eller hans familie, og min famile har heller ikke mulighet.

Kan man sende ting med NSB? Eller må man bruke et flyttebyrå? Jeg er redd det blir dyrere enn hva de få tingene mine er verdt, men jeg vil ha mine ting med meg :(

Noen som har flyttet uten bil som kan dele sine erfaringer? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hva slags ting du flytter, møbler eller ting i esker? Jeg har sendt et flyttelass med nor cargo, men det var hovedsaklig ting i esker som kjøkkenutstyr og bøker etc. Møbler er litt vanskligere, men kanskje ikke umulig. Hvis du har lite kan du høre med flyttebyrå om de har ledig plass i en bil som skal dit du flytter, da kan du ofte få en billig deal siden de helst vil fylle bilene. :)

Skrevet

Har du førerkort, eller venner med førerkort? I tilfelle leier du en liten van, koster ca 1500 i døgnet. Flyttebil er et alternativ, men det er dyrt, minst 700-1000 i timen. Hvis ikke er det sikkert en del fraktselskaper som kan hjelpe, inkludert Posten skulle jeg tro, du får sendt en del for en tusenlapp. Kvitt deg med alt du ikke må ha med deg, ha garasjesalg, legg ut på Finn.no eller QXL. Benytt muligheten til å renske opp i klesskap og gamle papirer.

Gjest prestekrage
Skrevet

Har du lappen da- eller venner med lappen? Lei en varebil.

Ja- du kan sende med NSB- men dette kan fort bli dyrere enn et flyttebyrå.

Skrevet

Jeg har ikke lappen nei, og mine venner er egentlig mest hans venner :)

Ettersom det ikke er møbler utenom et stereoannlegg som han sikkert kan kjøpe av meg, så blir vel det letteste å sende tingene som pakker og bruke litt penger hos posten.

Takk for svar! Føler meg veldig lost og er ikke så utpreget flink til å ordne selv ;) Vil helst at ting skal ordne seg så jeg slipper flyttemas. Men det er greit å vite at ting lar seg gjennomføre praktisk så er ikke det i veien.

Skal sjekke flyttebyråer!

Gjest antigartner
Skrevet

Har du lappen selv? Hvis du har, så kan det kanskje være en mulighet å leie seg en bil for en dag eller en helg? Spørs jo også litt hvor langt det er mellom byene du skal flytte fra og til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...