Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, slik er det. Jeg skal dra med min mann til et sted der jeg vet at vi kommer til å treffe på bommerten hans, altså elskerinna (ons).

Jeg føler at jeg ikke har tilgitt ham helt ennå. Jeg er dessuten fly forbanna på man-eateren som har mange ekteskapsbrudd på samvittigheten (hvis hun har noen).

Hva hadde dere gjort? Gitt henne en velfortjent lusing eller ti, :blaaveis:

lagt fram trusler a la "Om du kommer nærmere enn ti meter fra min mann, blir du rundjult og slengt i veggen!", :kjempesinna:

eller oversett henne totalt? :kaffe:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oversett henne totalt. Hvorfor skal du bruke noe mer energi på henne?

Skrevet

Oversett henne, muligens smilt litt halvspydig og nedlatende. Det er hun som ikke har mann...

Skrevet

Det er vel mannen din som burde få seg en på tygga, vel...

Skrevet

Jeg ville aldri ha blitt sint på elskerinnen.

Men derimot på mannen.

Skrevet

Det er mannen din som har gjort noe galt mot deg, ikke elskerinnen hans, så du bør rette sinnet mot han hvis du skal rette det mot noen.

Skrevet

Oversett henne, for i mine øyne er ikke hun den som har gjort noe gale. og er det noen som skal få seg en på "tygga", bør det være din mann som var den som var utro mot deg.

Hun har faktisk ikek gjort deg noe, for hun har ikke noe ansvar ovenfor deg.

Gjest Gjest_olivia_*
Skrevet

Skjønner veldig godt du er forbannet, men "it takes two to tango" ;)

Det handler også om at, i dette tilfelle, mannen må holde seg på matta. Fristelser vil det alltid være.

Hvis du har valgt å fortsette med mannen din, synes jeg du bør overse henne totalt, la henne være luft. Det bør også mannen din.

Skrevet

Tror ikke jeg hadde villet møte henne, men om jeg gjorde det:

Jeg hadde gitt henne sympati.

Jeg hadde sagt i et rolig tonefall: - Om du har så lav selvtillitt og egenverdi at du søker bekreftelse hos menn som er opptatt... Ja da, håper jeg du finner ut av problemene dine. Jeg synes synd på deg.

Så hadde jeg gått.

Av og til er det det folk minst venter som er det mest effektive. (usj, dårlig setning)

Skrevet

Søtt smil:

"Er det deg de kaller fellesen?"

Snu ryggen til og gå. Ikke se på henne resten av kvelden.

Stående avtale med mannen om at han ikke har tilltatelse til å se på henne snakke med henne eller være i nærheten av henne om han vil ha sex nærmeste 5 år. Han skal gå om hun oppsøker ham, uten å si noe. Så slipper du å vokte på ham.

Skrevet (endret)

Mannen min har fått seg flere "på tygga" pga henne, både fra meg og andre. Tror han har skjønt det. Han har lagt seg langflat, bedt om tilgivelse og skjønt for en premieidiot han var. Jeg er ikke forbanna på han lenger og det er ikke han som er problemet lenger, håper jeg...

Hun var min venninnes venninne og arbeidskollega og visste utmerket godt hvem hun la an på. I mine øyne er hun like medskyldig som den tosken av min mann. Kanskje mer, siden hun benyttet anledningen når han var dritings og hun var klinke edru.

Og attpåtil hadde hun hilst på barna våre ved et kafebesøk.

Er det rart jeg er forbanna? Jeg tror det blir :slåss: jeg.

Endret av Lady M
Gjest Mysticgirl
Skrevet
Søtt smil:

"Er det deg de kaller fellesen?"

Snu ryggen til og gå. Ikke se på henne resten av kvelden.

Stående avtale med mannen om at han ikke har tilltatelse til å se på henne snakke med henne eller være i nærheten av henne om han vil ha sex nærmeste 5 år. Han skal gå om hun oppsøker ham, uten å si noe. Så slipper du å vokte på ham.

Avtale? Mannen må jo selv få stå for det han mener er best?

Da får hun jo virkelig se hva som bor i den mannen?

Og det felleshølet har jo som sagt også mannen hennes funnet knullbar, ergo så har han veldig mye feil han og da..

Jeg hadde sett hvordan mannen min hadde oppført seg ovenfor henne,o men jeg hadde oversett henne totalt!

Skrevet
Mannen min har fått seg flere "på tygga" pga henne, både fra meg og andre. Tror han har skjønt det. Han har lagt seg langflat, bedt om tilgivelse og skjønt for en premieidiot han var. Jeg er ikke forbanna på han lenger og det er ikke han som er problemet lenger, håper jeg...

Hun var min venninnes venninne og arbeidskollega og visste utmerket godt hvem hun la an på. I mine øyne er hun like medskyldig som den tosken av min mann. Kanskje mer, siden hun benyttet anledningen når han var dritings og hun var klinke edru.

Er det rart jeg er forbanna? Jeg tror det blir :slåss: jeg.

Standard replikken "fylla har skylla", og stakkars mannen som ble forført. Mannen din er den som har ansvaret ovenfor deg, og det kan ikke viskes ut selv om han var full. Men ble han dopet, kan dere anmelde henne for voldtekt. Men drakk han selv, bærer han all skyld.

Ikke rart du er forbanna på mannen, men det er rart du er forbanna på henne. Du har ikke hatt noe forhold til henne, og dermed fritas hun for alt ansvar ovenfor deg i mine øyne. Rett sinnet mot den som fortjener det du, i stedet for å rette det mot en som ikke bærer ansvaret.

Om det var moralsk riktig av henne er en helt annen diskusjon

Skrevet

Tror jeg ville unngått å gå et sted hvor jeg visste at hun kom til å være... kan umulig skjønne at det kan komme noe godt ut av det.

Skrevet (endret)
Standard replikken "fylla har skylla", og stakkars mannen som ble forført. Mannen din er den som har ansvaret ovenfor deg, og det kan ikke viskes ut selv om han var full. Men ble han dopet, kan dere anmelde henne for voldtekt. Men drakk han selv, bærer han all skyld.

Ikke rart du er forbanna på mannen, men det er rart du er forbanna på henne. Du har ikke hatt noe forhold til henne, og dermed fritas hun for alt ansvar ovenfor deg i mine øyne. Rett sinnet mot den som fortjener det du, i stedet for å rette det mot en som ikke bærer ansvaret.

Om det var moralsk riktig av henne er en helt annen diskusjon

Jeg sier IKKE at det er helt og holdent hennes skyld, tvert om! Han hadde ikke trengt å drikke seg så full, og kunne hoppet av drosjen på rett sted.

Jeg mener at jeg har hatt et forhold til henne i og med at vi har felles venninne og hun har jobbet på samme plass som meg, SAMTIDIG MED MEG! Og JA jeg har rettet sinne mot den kronidioten av en ektemann, og er ferdig med det. Men jeg føler at jeg fortsatt har en høne og plukke med en slik beregnende og falsk kvinne som uten skrupler legger seg etter gifte menn, og bare de!

Du kan ikke mene at hun er helt fri for ansvar når hun både kjente meg, hadde hilst på ungene våre og visste at mannen var gift?

Jeg vil markere også for henne hvor grensen går.

Lagt til: Det er visst noen elskerinner her inne som vil forsvare sine handlinger?

Endret av Lady M
Skrevet
Avtale? Mannen må jo selv få stå for det han mener er best?

Da får hun jo virkelig se hva som bor i den mannen?

Og det felleshølet har jo som sagt også mannen hennes funnet knullbar, ergo så har han veldig mye feil han og da..

Jeg hadde sett hvordan mannen min hadde oppført seg ovenfor henne,o men jeg hadde oversett henne totalt!

Jeg ville hatt en avtale med min mann om jeg kunne tilgitt noe slikt. Ikke om at han ikke skulle ha sex med henne igjen, men han kan godt mene det er greit å si "hei hvordan har du det" til denne damen, og det ville jeg ikke akseptert. Ville ikke akseptert at de stod i nærheten av hverandre, pratet sammen i en gruppe eller hilste. Så det ville jeg avtalt.

Hadde jeg vært så i tvil at jeg måtte se hva som bodde i mannen, hadde det ikke vært noe i forholdet å ta vare på.

Ingen fritar mannen for skyld her, men har man tilgitt eller bestemt seg for å leve med det, får man stå for det og ikke teste partneren i ulike situasjoner.

Og jeg ville slengt en kommentar. Med mindre jeg følte hun var 1000 ganger mer tiltrekkende enn meg, da ville jeg backet unna for livet.

Ikke rart du er forbanna på mannen, men det er rart du er forbanna på henne. Du har ikke hatt noe forhold til henne, og dermed fritas hun for alt ansvar ovenfor deg i mine øyne.

Her er jeg HELT uenig. Man har ansvar for miljøet rundt seg, og å knulle en gift mann med barn er også et svik mot medmennesker (kona og ungene).

Jeg mener egentlig at mannen har ALL skyld, men at elskerinnen OGSÅ har skyld - så da blir det noe sånt som 130% skyld ved utroskap :tristbla: . Noe faenskap er det uansett.

Annerledes er det om den utro lyver om ekteskapet sitt, DA er elskerinnen/elskeren uten skyld. Men vet han/hun at det er andre i bildet, kan man ikke rømme fra ansvaret.

Det er jo mange situasjoner i livet der man er ansvarlig for andre mennesker enn førsteleddet, kan ikke se at sex skal være unntatt. Dessuten ville det være for enkelt.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Jeg skjønner godt at du er sint på henne. For din egen del så vil jeg anbefale deg å heve deg over henne, overse henne. Hun vet kanskje om at du vet?

Om det er slik at hun vet at du vet, hva er hun da når dere møtes? Den han lå med når han var dritings. Hvem er det han elsker, hvem er det han er sammen med, hvem har han skværet opp med?

Hvem har ingen og hvem er desperat og trist? Hun, slik jeg ser det. Hun vet det sikkert veldi godt selv, det beste du kan gjøre er å overse henne. At du sier noe, renner på henne osv. vil bare virke mot sin hensikt. Vær stolt! Det er mitt råd...

Lykke til :)

Gjest Vampyra
Skrevet

Jeg forstår trådstarters sinne godt jeg!

Men det beste du kan være er å overse henne, evt se litt stygt på henne.

Skrevet
Lagt til: Det er visst noen elskerinner her inne som vil forsvare sine handlinger?

Hvorfor mener du at de som er uenig med deg må være noens elskerinner?

Jeg mener at ansvaret ligger hos mannen din, det er han som er gift og som har lovet deg evig troskap, noe du har erfart kan være et vanskelig løfte å holde. Hun kunne lagt seg etter mannen din akkurat så mye hun ville, hadde han ønsket å holde sitt løfte til deg så hadde han gjort det!

På den annen side, det er klart at det er enklere å rette sinnet mot henne, det kan jeg egentlig godt forstå. Jeg kan også være enig i at det var dårlig gjort av henne å legge an på mannen din, men sviket, det var det mannen din som stod for.

Jeg tror jeg ville oversett henne. Det er nok det som vil svi mest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...