kitekatt Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 (endret) Var på fredrik og Louisa idag og slo ihjel litt tid mens jeg ventet på toget. Kikket på øyekremer og dagkremer for gøy. Fikk hjelp av en dame der som mente at jeg burde bruke antirynkekremer for å forebygge. Jeg er 31 år og har blandingshud, dvs, fet i t-sonen, kan bli fuktfattig i kinn og overhuden. Øyekrem mente hun og at jeg kunne begynne å bruke forebyggende. Jeg spurte om Clinique og Dior, og hun mente at All about eyes rich var for tørr hud rundt øuynene, den vanlige for vanlig hud også var det en hvit krukke som var rynkeforebyggende som hun anbefalte. Men hun mente at Dior var bedre og foreslo da Capture serien. Hydraction også hvis jeg bare skulle ha fukt. Jeg ble litt forvirret jeg. Jeg har ikke rynker eller noe, men kanskje jeg bør gå for en rynkekrem fremover nå da istedenfor bare fukt??? Er ikke stort sett rynkekremer noe fetere/ rikere? det vil jo bli feil i t-sonen ihvertfall siden jeg sliter med blankhet/ urenhet også. Hva mener dere? Er det forøvrig noen som har prøvd disse seriene fra Dior og hva synes dere (hvor gamle er dere og hvordan hud har dere?) Endret 22. august 2007 av kitekatt
Gjest MITO! Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Tror du virkelig at fuktighetskrem hjelper mot rynker?
Antoinette Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Det er ikke noe som heter rynkekrem. Ingen krem kan fjerne en rynke men å tilføre huden nok fuktighet vil minimere dem og gjøre de mindre synlige. Det er for sent å begynne med forebyggende pleie i 30 års alderen.
kitekatt Skrevet 22. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. august 2007 (endret) Det er ikke noe som heter rynkekrem. Ingen krem kan fjerne en rynke men å tilføre huden nok fuktighet vil minimere dem og gjøre de mindre synlige. Det er for sent å begynne med forebyggende pleie i 30 års alderen. Hm? For sent? Skal man begynne med det i 20 årene da? Anti-Wrinkle er det flere som skilter med ihvertfall... Hvis man bare skal bruke fukt, hva er poenget med "rynkekremene" da? Endret 22. august 2007 av kitekatt
Antoinette Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 Det finnes ulike grader av fuktighet i kremer. Noen er rikere enn andre. Man bør begynne med forebyggende pleie når man fyller 20, høres tidlig ut men ser du nøye på tenåringsbeibzene mellom 14-19 så ser du tidligere alderstegn og mange urenheter fordi de bruker dårlig sminke og ikke er nøye med rens og fuktighet. Øyekrem har de ikke hørt om, øyensminken blir sjelden fjernet om kvelden men gnis hardt utover med hjørnet på et håndkle morgenen etter.
kitekatt Skrevet 22. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2007 Det finnes ulike grader av fuktighet i kremer. Noen er rikere enn andre. Man bør begynne med forebyggende pleie når man fyller 20, høres tidlig ut men ser du nøye på tenåringsbeibzene mellom 14-19 så ser du tidligere alderstegn og mange urenheter fordi de bruker dårlig sminke og ikke er nøye med rens og fuktighet. Øyekrem har de ikke hørt om, øyensminken blir sjelden fjernet om kvelden men gnis hardt utover med hjørnet på et håndkle morgenen etter. Men hva bør jeg bruke nå da? Kun fukt eller antirynke? tenker på øynene og ansiktet.
Antoinette Skrevet 22. august 2007 #7 Skrevet 22. august 2007 Rens og fuktighetskrem til ansiktet som er tilpasset voksen hud. Og egen øyekrem. Det er også viktig og bruke en mild og god øyensminkefjerner. Og bruk bomullspads, ikke en hard klut.
kitekatt Skrevet 22. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. august 2007 Rens og fuktighetskrem til ansiktet som er tilpasset voksen hud. Og egen øyekrem. Det er også viktig og bruke en mild og god øyensminkefjerner. Og bruk bomullspads, ikke en hard klut. mm, det skjønner jeg. Jeg tar godt vare på hyd både i ansiktet og rundt øynene. Men er det disse antirynkekremene som er beregnet for voksen hud bare? Og at rene fuktkremer er beregnet for yngre hud? Kort sagt: Bør jeg bruke antirynkekremer fra nå av, og ikke bare fukt?
Gjest Deception Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 (endret) Jeg har tørr hud, og er også passert 30, men har ingen rynker å snakke om. Jeg har prøvd mange forskjellige anti-age-produkter, og har hittil ikke funnet noe som gir tilstrekkelig fukt til huden min. Etter noen dager med en slik krem, er huden knusktørr og flassete. Nå sist prøvde jeg Predermine (tror jeg) fra Darphin, som er en ganske dyr affære fra hudpleier. Resultatet? Kjempetørr hud, og nå er jeg igjen tilbake hos HydrAction fra Dior, versjonen for ekstra tørr hud, som funker bedre enn noe annet jeg har prøvd de siste årene. For meg er de viktigste faktorene i hudbeskyttelse: (1) unngå overdreven soling, bruke høy faktor (gjerne 30 i ansiktet). (2) Ikke røyke!!! Hudens verste fiende, og man kan gjenkjenne en røyker på huden på flere meters avstand. (3) Drikke nok vann, få i seg sunt fett/fettsyrer (4) Bruke milde produkter tilpasset hudtypen. Endret 23. august 2007 av Deception
kitekatt Skrevet 23. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 23. august 2007 (endret) Tjah, jeg røyker..desverre Men jeg tar tran da (sunne fettsyrer) og bruker olivenolje og margarin med omega 3 osv...spiser laks, makrell og oliven osv ofte. Er det ikke sunne fettsyrer i det? har heller ingen rynker men kan få litt linjer i kinnene hvis jeg blir tørr (vinterstid) Har kun fuktfattig hud om vinteren. Prøvde Hydraction fuktserum med sorbet creme over igår (prøver)og det funka greit..men bare greit. ble ikke direkte tørr, men synes ikke det ga noe heller. Så jeg trenger nok noe rikere. Jeg bare vet ikk eom jeg bør begynne med antirynke i både krem og øyekrem, jeg...da må jeg isåfall se etter noe litt annet. jeg har vel en normal kombinasjonshud med tendens til å bli fuktfattig og som kan bli tørr om vinteren. Endret 23. august 2007 av kitekatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå