Gjest Kåre Trist Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Hei alle sammen. Har et spørsmål.. Har vært sammen med en dame i 8 år og vi har et barn (4) sammen. En uke etter vårt "relativt" greie samlivsbrudd, tar hun en ny mann inn i vårt felles hus (jeg har akkurat flyttet ut) og presenterer han for barnet vårt, flytter inn i senga mi og overtar hele "gildet". Jeg blir fra meg i sjalusi og sinne. Jeg elsker den (drittjenta) og hadde håpa på forsoning etter litt tid fra hverandre. Men dette er mere en jeg klarer å svelge. Hjertet mitt blør, og jeg sover dårlig om natta. En tanke gnager i meg,, hvis jeg oppsøker den nye mannen (kanskje på byen) og banker gørra ut av han, vil han kanskje forsvinne i tillegg til at jeg vil føle meg bra. Uansett vil han forstå budskapet. Han er tynn og liten, jeg er stor og kraftig. Skal, skal ikke?
Kykkelikokos Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Gjør du det så kan du være sikker på at det er kroken på døra hos eksen din i hvert fall. Hun vil miste helt respekten for deg.
Nikki79 Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 IKKE! Du aner ikke hva han har visst og er det noen som har ansvaret som du kan si i fra til på en ordentlig måte at du føler deg såret og tråkket på så er det din x. Dine håp om forsoning, visste hun om dem? Skjønner du er såret og sint, men " banker" du han gjør du dette værre for deg selv! Du kommer lenger med ord enn med vold. Snakk med din x.
Antoinette Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Gjør du det så kan du være sikker på at det er kroken på døra hos eksen din i hvert fall. Hun vil miste helt respekten for deg. Og med en voldsdom kan du si farvel til din rolle som far for deres felles barn.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 Sukk,,, jeg vet dere har rett. Problemet er bare at jeg har en kjærlighetssorg som er tyngre en bly. Hun sier hun er glad i meg og at jeg har vært en god mann og en fantastisk far, men jeg har jobbet mye og ikke vist henne tilstrekkelig oppmerksomhet. Ekte kjærlighetssorg er en grusom greie, har problemer med vanlige daglige gjøremål og er både sint og gråtkvalt hele tiden. Damer,, dere er helt klart det sterke kjønn,, ,, jeg hater dere alle sammen samtidig som jeg elsker dere.
Gjest =tentacle= Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 Hei alle sammen. Har et spørsmål.. Har vært sammen med en dame i 8 år og vi har et barn (4) sammen. En uke etter vårt "relativt" greie samlivsbrudd, tar hun en ny mann inn i vårt felles hus (jeg har akkurat flyttet ut) og presenterer han for barnet vårt, flytter inn i senga mi og overtar hele "gildet". Jeg blir fra meg i sjalusi og sinne. Jeg elsker den (drittjenta) og hadde håpa på forsoning etter litt tid fra hverandre. Men dette er mere en jeg klarer å svelge. Hjertet mitt blør, og jeg sover dårlig om natta. En tanke gnager i meg,, hvis jeg oppsøker den nye mannen (kanskje på byen) og banker gørra ut av han, vil han kanskje forsvinne i tillegg til at jeg vil føle meg bra. Uansett vil han forstå budskapet. Han er tynn og liten, jeg er stor og kraftig. Skal, skal ikke? Han vil ikke forsvinne, men du kan miste respekten fra alle du bryr deg om, inkl henne. Og ødelegge for samarbeidet om barnet, og ditt barns bilde av deg som en god mann, om det får vite det. Skjønner for all del fortvilelsen og raseriet. Du må finne en annen måte å få det ut på. Aggressive treningsformer er kanskje det beste. Be gode venner høre på klaging, forbannelser og gråt, og holde det for seg selv etterpå. Du har ikke råd til å gi etter for impulsene nå. Ikke barnet ditt heller, som blir skadelidende om samarbeidet blir sabotert før det har kommet igang.
Nikki79 Skrevet 22. august 2007 #7 Skrevet 22. august 2007 Sukk,,, jeg vet dere har rett. Problemet er bare at jeg har en kjærlighetssorg som er tyngre en bly. Hun sier hun er glad i meg og at jeg har vært en god mann og en fantastisk far, men jeg har jobbet mye og ikke vist henne tilstrekkelig oppmerksomhet. Ekte kjærlighetssorg er en grusom greie, har problemer med vanlige daglige gjøremål og er både sint og gråtkvalt hele tiden. Damer,, dere er helt klart det sterke kjønn,, ,, jeg hater dere alle sammen samtidig som jeg elsker dere. Kjærlighetssorg skiller ikke på menn eller kvinner om det er noen trøst - vi er mange med de samme sorg følelsene og det er mange som har vært igjennom det samme. Kanskje ikke akkuratt lik situasjon, men følelsene, sorgen og knust hjerte de er der. Vi finner alle våre måter å komme igjennom det på, det tar tid. Signerer ellers det tentacle sier:)
Gjest Corto Maltese Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 Han er tynn og liten, jeg er stor og kraftig. Skal, skal ikke? at du er stor og kraftig er ikke nøvendigvis en fordel. For alt du vet kan jo den lille tynne være en kung fu mester. uansett så burde du ikke gjøre det. Det er nemelig slike som gjør som du vil. Som gir oss andre menn et dårlig rykte.
caso Skrevet 22. august 2007 #9 Skrevet 22. august 2007 Du må finne en annen måte å få det ut på. Aggressive treningsformer er kanskje det beste. Dette er et godt råd! Ta en sjekk, og stikk innom et lokalt treningssenter som tilbyr boksing/kickboksing eller annen nærkamptrening. Tro meg, det er noe av det beste du kommer over, det er min favorittform for trening! Greit nok at det er fantastisk god trening, men du aner ikke hvor godt det føles når du går ut av studio etter du har fått rast av deg all frustrasjonen.. Å banke en person tyder på lite selvkontroll og lav intelligens. Du må ha mer stolthet, både for deg selv og barnet ditt.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #10 Skrevet 22. august 2007 Slår du ned ham finner ex-konen din bare en ny mann. Skal du liksom slå ned alle hun treffer og tar med hjem da? Jeg forstår at du er sint! Kanskej du skal rette sinnet ditt verbalt mot henne istedet?
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #11 Skrevet 22. august 2007 Neida, du har en fantastisk logikk! (Eks)dama di gjør noe (du føler er) gærent, så da slår du han som er helt uskyldig! Flotters! Sluttet du å utvikle resonneringsevne etter at du fylte 5 eller? Har aldri skjønt hva som var galt med menn(gutter/idioter) som tenker sånn. Forøvrig håper jeg det her er en tulletråd
Catgirl Skrevet 22. august 2007 #12 Skrevet 22. august 2007 Nei, vold løser absolutt ingenting. Det er ikke noe som damen din kommer til å falle for, garantert. Bruk heller litt tid på å tenke gjennom ting, og kanskje konfrontere hun når ting har roet seg? Så får dere finne ut av en felles løsning.
Catgirl Skrevet 22. august 2007 #13 Skrevet 22. august 2007 Dette er et godt råd! Ta en sjekk, og stikk innom et lokalt treningssenter som tilbyr boksing/kickboksing eller annen nærkamptrening. Tro meg, det er noe av det beste du kommer over, det er min favorittform for trening! Greit nok at det er fantastisk god trening, men du aner ikke hvor godt det føles når du går ut av studio etter du har fått rast av deg all frustrasjonen.. Å banke en person tyder på lite selvkontroll og lav intelligens. Du må ha mer stolthet, både for deg selv og barnet ditt. Hmm. Ikke for å være irriterende... Men mener å huske å lese at dette ikke er så lurt, og at det bare gjør en enda mer aggressiv. Men tren gjerne for all del, så lenge det ikke involverer å slå noen ned. Kan sikkert bli farlig. Prøv heller fitnesstrening, vekter, aerobic ol.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #14 Skrevet 22. august 2007 at du er stor og kraftig er ikke nøvendigvis en fordel. For alt du vet kan jo den lille tynne være en kung fu mester. uansett så burde du ikke gjøre det. Det er nemelig slike som gjør som du vil. Som gir oss andre menn et dårlig rykte. Everybody was kung-fu fighting HA! Those cats were fast as lightning HA!
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #15 Skrevet 22. august 2007 Kjøp deg en boxesekk og slå løs på, det kan nok hjelpe. God trening også.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2007 #16 Skrevet 23. august 2007 Jeg ville vel tatt en prat med eksen om barnet. Dette synes jeg gikk altfor kjapt og jeg tviler vel på at barnet har så godt av denne plutselige omveltningen. Greit nok hvis hun er stormforelsket, men det er litt tidlig å blande barnet opp i dette. De aller fleste venter med å introdusere en ny partner til de faktisk vet om det er seriøst og har en anelse om at dette blir varig. At hun lar en fyr flytte inn etter en uke er uansvarlig og tyder vel på at hun setter seg selv fremfor deres felles barn. Jeg synes det er rart at ikke du heller tenker mer på barnet selv om du har kjærlighetssorg. Hva om det tar slutt etter kort tid? Kommer det til å flytte inn en ny like raskt? Dere bør kanskje snakke om dette og lage noen felles spilleregler ang nye partnere og barnet. Hva hadde hun sagt om du sendte "Eva som du traff i forrige uke" for å hente barnet?
Gjest Gjest_My_* Skrevet 23. august 2007 #17 Skrevet 23. august 2007 Hmm...om hun lar en mann flytte inn så kort tid etter bruddet med et barn involert, så mistenker jeg at hun har kjent denne mannen lenger enn du tror.... Kjærlighetssorg er tungt...men en ting er sikkert; Vi kommer over det...tror du skal ta fokusen bort fra henne, og konsentere deg om barnet ditt og din egen lykke. Du lever bare en gang, og det er for wasted å bruke den tiden på å være sinna og frustrert. Kampsport er faktisk en utrolig bra ting. Jeg har selv trent det, og det er en ufattelig god trening for kropp og sjel. Det pleier å være gode miljøer, masse spennende mennesker og er det en ting du trenger nå så er det å komme deg ut blandt folk og la hjernen tenke på andre ting enn eksen. Lykke til...
caso Skrevet 23. august 2007 #18 Skrevet 23. august 2007 (endret) Hmm. Ikke for å være irriterende... Men mener å huske å lese at dette ikke er så lurt, og at det bare gjør en enda mer aggressiv. Men tren gjerne for all del, så lenge det ikke involverer å slå noen ned. Kan sikkert bli farlig. Prøv heller fitnesstrening, vekter, aerobic ol. Ingen i miljøet jeg omgås i som har noen aggressiv holdning i hverdagen. Vi har dog diskutert det faktum du nevner her mange ganger. Det finnes jo alltid noen som trener for å være voldelig, men disse blir fort luket ut i seriøse klubber. Vi har konkludert med at det finnes jo alltid unntakene som avkrefter regelen, og det er gjerne disse som kommer i bokform som du nevner. Kan forøvrig legge til at boksing i seg selv ikke dreier seg mest om å slå ned andre hele tiden. Det går langt mer på fitness, balansetrening, reaksjonsevne og kampteknikk. Så her kan du få flere fluer i en smekk Endret 23. august 2007 av caso
Gjest Corto Maltese Skrevet 23. august 2007 #19 Skrevet 23. august 2007 Everybody was kung-fu fighting HA! Those cats were fast as lightning HA!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå