Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Telefonen min er på verksted for 2.gang, jeg regner med å snart få den tilbake, jeg håper den da vil virke, men har ikke helt troen.

Om den fortsatt er ødelagt, har jeg krav på ny? pengene tilbake? eller har de rett til å prøve å fikse den for tredje gang?

Telefonen er 1 år, og det er produksjonsfeil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Telefonen min er på verksted for 2.gang, jeg regner med å snart få den tilbake, jeg håper den da vil virke, men har ikke helt troen.

Om den fortsatt er ødelagt, har jeg krav på ny? pengene tilbake? eller har de rett til å prøve å fikse den for tredje gang?

Telefonen er 1 år, og det er produksjonsfeil.

Såvidt jeg kan huske, så har de rett til å forsøke å fikse den kun 2 ganger. Er det snakk om en vesentlig mangel, så kan du da kreve pengene tilbake etter dette. I alle fall slik jeg tolker forbrukerkjøpsloven §§ 30 og 32.

Skrevet

Ok. Det var egentlig det jeg trodde. Fikk inntrykk av at de på butikken ikke kjenner til loven så godt, for han som tok imot telefonen sa noe a'la "jeg tror kanskje de velger å gi deg en ny telefon om den ikke virker neste gang, men er ikke sikker".

Vil kalle det en vesentlig mangel ja. Telefonen går ikke ann å bruke til det man bruker telefoner til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...