Gjest Blondie65 Skrevet 23. august 2007 #41 Skrevet 23. august 2007 MEN: Jeg ser at enkelte mennesker ikke kler enkelte plagg/stiler og lurer på hvorfor de velger å gå sånn, og om de faktisk synes selv de ser fine ut. Eller om de bare ser plagget, og ikke seg selv I PLAGGET. Men det er ikke noe jeg bruker energi på å irritere meg over. Det er nok slik at enkelte (som en her over nevnte) ser med en gang hva som kler dem og ikke, mens andre ser bare et stilig plagg på en modell og ikke seg selv i plagget. Selv de aller mest motebeviste kan gjøre disse tabbene. Jeg savner butikkbetjening som kommer med gode tips.
aline Skrevet 23. august 2007 #42 Skrevet 23. august 2007 Ja, enig - både og, kan nok være riktig. Jeg bryr meg heller ikke om hva andre kler seg i, (med mindre de kommer i jubileet til en gammel tante i olabukse!!) At man skal kle seg for anledningen er jeg tilhenger av. MEN: Jeg ser at enkelte mennesker ikke kler enkelte plagg/stiler og lurer på hvorfor de velger å gå sånn, og om de faktisk synes selv de ser fine ut. Eller om de bare ser plagget, og ikke seg selv I PLAGGET. Men det er ikke noe jeg bruker energi på å irritere meg over. Er også veldig for å kle seg for anledning, og DER kan jeg nok reagere når folk går helt andre veier en hva som er "stilen", som begravelser, olabukse i bryllup etc etc. Og jeg kan nok SE dersom jeg synes ting er mindre lekkert, kanskje mest dersom det er veldig styla uten å være tilpasset kropp i det hele tatt. Dersom man er über-motete men overhode ikke tilpasset den kroppen de har, så titter jeg nok litt, og tenker at ok, så de seg i speilet eller var bare klærne kule? men bryr meg ikke mye, ser ja, men kunne aldri kommentert det eller engang MENT nok om det til å uttale at slik bør man ikke gå.
Gjest Mysticgirl Skrevet 23. august 2007 #43 Skrevet 23. august 2007 Det er holdningene dine, eller rettere sagt frykten for folk med holdningene dine- frykten for å bli dømt av andre som gjør at norske jenter kler seg i plagg som fjerner former, fjerner spenningen og skaper angst. Jeg liker slanke og pene ben, men jeg synes faktisk at jenter uten fyrstikkben også ser bra ut i kjole. Ikke nødvendigvis modellpene, men nå er modell og pen to selvmotsigende ord. En kan være lubben og sexy- det er nok av oss gutta som synes det er digg. Det er ikke slik at alle karer ønsker beinrangler- ikke smellfeite damer heller, men heller en kvinne med former enn en sykt tynn jente med behov for å indoktrinere andre i klesveien. Signerer denne!' Jeg ser både sexy og pen ut, selv om jeg veier for mye! Og det har jeg alltid gjort. Slank eller lubben.. Jeg kan synes at ei kraftig jente er kjempepen i kort skjørt! Mens ei tynn ei kan se grusom ut i kort skjørt! Øyet som ser..
Tabris Skrevet 23. august 2007 #44 Skrevet 23. august 2007 Poenget mitt er at hvis man alltid skal tenke "jeg går i det jeg vil" og er helt blind for hva som kler en så ser man ikke bra ut og i det skjønnhetsfikserte samfunnet vi lever i så gjør man livet vanskelig for seg selv. Noen velger å gå inn i det skjønnhetsfikserte samfunnet og bli en del av det. Andre misliker den delen og holder seg bevisst borte. Alt er et resultat av egne og - forhåpentligvis - bevisste valg. Ellers synes jeg det er skremmende hvis det faktisk finnes folk i Norge som mener at man må ha barberte og brune ben for å kunne gå i kort kjole.
aline Skrevet 23. august 2007 #45 Skrevet 23. august 2007 Ellers synes jeg det er skremmende hvis det faktisk finnes folk i Norge som mener at man må ha barberte og brune ben for å kunne gå i kort kjole. Jeg synes heldigvis jeg har sett befriende mange bleke, bare ben og armer i år, kan kanskje komme av at man ikke har fått særlig sjans til å bli brun i sommer... personlig synes jeg det er ett sunnhetstegn at man ikke MÅ være brun for å kle av seg lenger.
Jens Skrevet 23. august 2007 #46 Skrevet 23. august 2007 Som svar på tråden vil jeg si at man ikke burde ha modellpene ben for å gå i korte skjørt, men derimot være under en viss alder. Syns korte skjørt ikke har noe på en 40 åring å gjøre uansett hvor "sprek"hun er. Og nå snakker jeg om korte skjørt, ikke til midt på låret. Jeg syns generellt man ikke trenger å ha modellben for å gå i korte skjørt i yngre alder, men har man cellulitter, åreknuter etc som syns, burde man la vær. Det er nemlig stygt.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2007 #47 Skrevet 23. august 2007 Syns korte skjørt ikke har noe på en 40 åring å gjøre uansett hvor "sprek"hun er. . Det er jeg enig i men det handler ikke om hvor vidt hun har pene bein eller ikke, det handler om å aldres gracefully.
Jens Skrevet 23. august 2007 #48 Skrevet 23. august 2007 Det er jeg enig i men det handler ikke om hvor vidt hun har pene bein eller ikke, det handler om å aldres gracefully. Nettopp!
Nabodama Skrevet 24. august 2007 #49 Skrevet 24. august 2007 Nettopp, og det er holdninger som dine som gjør at norske kvinner ikke eier stil eller innsikt for hva som kler en og tror at allværsjakke er greit til festkjole. He he, allværsjakke til festkjole er så typisk, og så STYGT! Folk kan snakke om at allværsjakken kun er for transportetappen til festen, men det ødelegger virkelig inntrykket! Har en råd til å kjøpe allværsjakke og festkjole, burde en også ha råd til kåpe. Det er forresten ikke kun til den ene anledningen en bruker kåpe, den kan faktisk også brukes til hverdags, og til flere festlige anledninger.
Nabodama Skrevet 24. august 2007 #50 Skrevet 24. august 2007 Alle skjønner at allværsjakke ikke er pent til festkjole. Men ikke alle har tid, penger eller lyst til å løpe byen rundt for å kjøpe en matchende kåpe de ikke trenger annet enn til akkurat den anledningen, så da hiver de på seg allværsjakken og tenker at de skal nå likevel ikke gå med jakken inne på festen. Kåpe kan en ha bruk for ved mange anledninger. Allværsjakke til alt mulig, og spesielt når man har kjole på, er noe av det mest smakløse jeg ser.
aline Skrevet 24. august 2007 #51 Skrevet 24. august 2007 Har en råd til å kjøpe allværsjakke og festkjole, burde en også ha råd til kåpe. Det er forresten ikke kun til den ene anledningen en bruker kåpe, den kan faktisk også brukes til hverdags, og til flere festlige anledninger. så at man bruker allværsjakke flere gange i uka og dermed allerede HAR allværsjakke, og har råd til en festkjole, så har man OGSÅ råd til kåpe?? hva om man ikke BRUKER kåpe i hverdagen da? skal man da ha vanlig ytterjakke, allværsjakke, penkjole OG kåpe fordi noen mener at man må bruke dette til transportetappen over en penkjole? nei vettu, hvordan man ser ut i bilen/taxien/transporten TIL OG FRA en fest, det bryr jeg meg jaggu fint lite om. Har verken allværsjakke eller kåpe selv, og skulle jeg prioritert en av delene, så hadde det ikke blitt kåpe.
Tabris Skrevet 24. august 2007 #52 Skrevet 24. august 2007 Jeg syntes ikke den blå allværsjakken min passet så bra til finere klær - så jeg kjøpte en svart jakke på Ellos til 29 kroner.
Nabodama Skrevet 24. august 2007 #53 Skrevet 24. august 2007 så at man bruker allværsjakke flere gange i uka og dermed allerede HAR allværsjakke, og har råd til en festkjole, så har man OGSÅ råd til kåpe?? hva om man ikke BRUKER kåpe i hverdagen da? skal man da ha vanlig ytterjakke, allværsjakke, penkjole OG kåpe fordi noen mener at man må bruke dette til transportetappen over en penkjole? nei vettu, hvordan man ser ut i bilen/taxien/transporten TIL OG FRA en fest, det bryr jeg meg jaggu fint lite om. Har verken allværsjakke eller kåpe selv, og skulle jeg prioritert en av delene, så hadde det ikke blitt kåpe. Ser det var dårlig formulert at man har råd til kåpe osv Men man burde prioritere å kjøpe en kåpe, ja. Fordi man kommer til å få bruk for et penere ytterplagg mange ganger. For meg er det rart å IKKE ha en kåpe. Skulle jeg velge mellom allværsjakke og kåpe, ville det uten tvil blitt kåpe. Selv om du og flere andre ikke bryr dere om hvordan dere ser ut til og fra fest, så ville vel mange ønsket de hadde noe pent å ha utenpå kjolen. Det må jo være litt nedtur å pynte seg og stæsje seg opp, og så bli nødt til å ha på en allværsjakke når man drar av sted, fordi man ikke har annet.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2007 #54 Skrevet 24. august 2007 Skulle jeg velge mellom allværsjakke og kåpe, ville det uten tvil blitt kåpe. Oi. Da må du leve et ganske annerledes liv enn meg...! Jeg går til og fra jobb hver dag. På vår og høst regner det ofte og allværsjakken er en uunværlig følessven. Jeg går tur i "skog og mark" flere ganger i uka, også i "ruskete vær". Jeg drar ofte til fjells i helgene. Godt å ha noe vindtett, da.. Og kjekt at jakken takler en uventet skur også. Kåpe derimot eier jeg ikke. Hadde mulignes vært kjekt å ha et par ganger i året, på vei til og fra julebord på jobben og på veg til og fra restaurant for å feire bryllupsdag. Men det er det. Duffelcoaten min klarer seg den også. Jo, da. Jeg har litt lyst på en kåpe. Men en kommer ikke til bli brukt en brøkdel så ofte som allværsjakken. Så en NY allværsjakke (den gamle er 5 år gammel og slitt) kommer nok uendelig mye høyere opp på prioriteringslisten enn en kåpe.. Poenget mitt er: husk at andre gjerne lever et helt annet liv enn du gjør. Forsøk derfor å tolke deres prioriteringer i lys av deres liv, ikke i lys av ditt eget. Da vil du forstå langt mer av valgene de tar.
Majabeth Skrevet 24. august 2007 #55 Skrevet 24. august 2007 Oi. Da må du leve et ganske annerledes liv enn meg...! Jeg går til og fra jobb hver dag. På vår og høst regner det ofte og allværsjakken er en uunværlig følessven. Jeg går tur i "skog og mark" flere ganger i uka, også i "ruskete vær". Jeg drar ofte til fjells i helgene. Godt å ha noe vindtett, da.. Og kjekt at jakken takler en uventet skur også. Kåpe derimot eier jeg ikke. Hadde mulignes vært kjekt å ha et par ganger i året, på vei til og fra julebord på jobben og på veg til og fra restaurant for å feire bryllupsdag. Men det er det. Duffelcoaten min klarer seg den også. Jo, da. Jeg har litt lyst på en kåpe. Men en kommer ikke til bli brukt en brøkdel så ofte som allværsjakken. Så en NY allværsjakke (den gamle er 5 år gammel og slitt) kommer nok uendelig mye høyere opp på prioriteringslisten enn en kåpe.. Poenget mitt er: husk at andre gjerne lever et helt annet liv enn du gjør. Forsøk derfor å tolke deres prioriteringer i lys av deres liv, ikke i lys av ditt eget. Da vil du forstå langt mer av valgene de tar.
Gjest Pax Skrevet 24. august 2007 #56 Skrevet 24. august 2007 Folk får kle seg som de vil. Selv prøver jeg å kle meg så flatterende som mulig - men smaken er jo forskjellig, så det er ikke sikkert en annen ville ha samme syn på hvordan jeg kler meg. Men jeg likte ikke moten med korte bukseliv og magetopper, ikke pent med mage og flesk som tyter/velter ut. Tror også på å kle seg etter alderen, for noen år siden syntes jeg det var greit å gå med bar mage, men jeg gjør ikke det nå lenger. Det gjelder meg selv da, som sagt, andre får gjøre hva de vil.
aline Skrevet 24. august 2007 #57 Skrevet 24. august 2007 Ser det var dårlig formulert at man har råd til kåpe osv Men man burde prioritere å kjøpe en kåpe, ja. Fordi man kommer til å få bruk for et penere ytterplagg mange ganger. For meg er det rart å IKKE ha en kåpe. Skulle jeg velge mellom allværsjakke og kåpe, ville det uten tvil blitt kåpe. Selv om du og flere andre ikke bryr dere om hvordan dere ser ut til og fra fest, så ville vel mange ønsket de hadde noe pent å ha utenpå kjolen. Det må jo være litt nedtur å pynte seg og stæsje seg opp, og så bli nødt til å ha på en allværsjakke når man drar av sted, fordi man ikke har annet. må si meg enig med gjesten som svarte under deg, da lever du ett rimelig annerledes liv en meg. Jeg har aldri eid en kåpe i mitt liv og har kanskje savnet det fem ganger, for mange år siden. Bruker så utrolig mye mer tid på andre ting en pynte-seg-ting, så vanlig vinterjakke dekker det behovet i lange baner, en allværsjakke har jeg savnet MANGE ganger når jeg er ute å går turer, går til og fra jobb eller trening, eller det bare er surt og jeg må uttafor døra av en eller annen grunn. synes overhode ikke det er noen nedtur å ta en mindre pyntet jakke (har som sagt ikke allværsjakke) utenpå en pen kjole. EN gang i løpet av året tror jeg riktignok at det kunne vært kjekt: Nyttårsaften!! Tror det er eneste gangen jeg faktisk er utendørs i festlig sammenheng uten at det er en ren transportetappe. Og å kjøpe ei kåpe for å ha til bruk på nyttårsaften.... vel, det er for meg tull inntil jeg har nok penger til at jeg har alle de andre tingene som er SÅ mye mer viktig (som bl.a allværsjakke). På hverdager bryr jeg meg mye mer om hvordan jeg ser ut, også i ytterplagg, en jeg gjør til og fra en fest for å være ærlig, for i hverdagen skal jeg sosialisere også i ytterklær, DA er det greit å ha en pen jakke, men en pen jakke har jeg, selv om den ikke er like lekker eller fungerende til penkjole.
Gjest *Mim* Skrevet 27. august 2007 #58 Skrevet 27. august 2007 Synes det er trist at folk ikke kan kle seg jeg, skjønner ikke helt hvorfor man må vise sin individualisme gjennom å kle seg som en dass. 90 % av norske kvinner er jo som skapt for What not to wear. Sukk. Er du her ennå? Du får gi oss sidrumpa, overvektige, behårede tips til hvordan vi skal dra nisselua litt elegant nedover ørene. Eventuelt hutle deg tilbake til Homannsbyen.
Sheba Skrevet 28. august 2007 #59 Skrevet 28. august 2007 Som svar på tråden vil jeg si at man ikke burde ha modellpene ben for å gå i korte skjørt, men derimot være under en viss alder. Syns korte skjørt ikke har noe på en 40 åring å gjøre uansett hvor "sprek"hun er. Og nå snakker jeg om korte skjørt, ikke til midt på låret. Virkelig. Kan du fortelle meg hvordan du ser forskjell på 39 år og 364 dager gammel og 40 år gammel? Hvorfor i all verden har alder noe med dette å gjøre? Har man lekre ben så har man lekre ben og kan gå i det som kler en uavhengig av hva som står på fødselsattesten, om det så er korte skjørt, spiller ingen rolle om man er 25 eller 45 da. Hvilket fashionpoliti er det som har fastsatt denne aldersgrensen? Når man møter folk på gata er det alltid så lett å se akkurat hvor gamle folk er? Du vet - det er jo noen av oss som ser unge og spreke ut lenger enn andre..Enhver får kle seg som man har kropp til, ikke den faktiske alderen (og det går begge veier..) Sukk, andre kvinner er kvinners værste fiende, ingen tvil om det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå